شرح مختصر:
در محيط هاي كاملاً رقابتي امروزي، سازمانهايي مي توانند به فعاليت خود ادامه دهند و دراين محيط باقي بمانند كه به نحو بهتري از منابع خود بهره برداري نموده و بهره وري خود را افزايش دهند. يكي از منابع مهم سازماني نيروی انساني ميباشد. به منظور بهره گيري هر چه بهتر از اين عامل ميبايست آموزشهاي لازم تدوين، هماهنگي و همدلي لازم در بين كاركنان ايجاد و اهداف آنها را با اهداف سازمان همسو نمود . هر برنامه مديريت عملكرد بر ميزان قابليت آن در اندازه گيري عملكرد بستگي دارد. نظامهاي سنتي ارزيابي عملكرد فاقد كارايي لازم در ارتقاء بهره وري نيروي كار ميباشند لذا نياز به چرخش از اين نوع نظامها به نظامهاي نوين مديريت عملكرد به نحو چشمگیری محسوس است . مديريت عملكرد با ايجاد محيطي مشاركتي و ابلاغ اهداف سازمان به كاركنان و راههاي دستيابي به آنها و همچنين برقراري جلسات مستمرارزيابي و هدايت كاركنان و نيز سيستمهاي پرداخت بر مبناي عملكرد، باعث ايجاد همسويي اهداف كاركنان و سازمان ميگردد و بهره وري نيروي كار را بالا ميبرد . مديريت عملكرد مي بايست ازميزان ديوان سالاري خود كاسته و به فرايند پيوسته و مستمري تبديل گردد كه بيشتر به آينده تكيه دارد . اصطلاحات اين رويكرد عبارتند از گفت و گو، درك مشترك وتعهد متقابل مسئوليت مديريت عملكرد ميبايست از سرپرستان و ناظرها به كاركنان انتقال يابد . مديريت عملكرد ميبايست به جاي تأكيد براهداف كوتاه مدت به هدفهاي بلند مدت كه لازمه رشد و ايجاد تحول ميباشد تمركز نماید. بايد همواره برنامه ريزي، نظارت، تعليم، هدايت و ارزشيابي كاكنان مورد توجه قرار گيرد . مديريت عملكرد بايد ازابزار كنترل به ابزار هدايت كاكنان تبديل شود و تأكيد آن بر جنبههاي مثبت عملكرد افراد باشد نه جنبههاي منفي عملكرد آنها . ديدگاه منفي تنبيهي ارزيابيهاي سالانه بايد به ديدگاه مثبت و ارزيابيهاي مداوم و مستر تغييريابد.
در جهان بسيار پيچيده امروزكه بارشد سريغ فن آوريهاي جديد، سازمانها دائماً با محيطهاي متغيير و چالشهاي گوناگون درون و برون سازماني روبرو هستند، ضرورت تغيير در ساختارهاي سنتي به نحو گسترده اي احساس ميشود . يكي از اين ساختارهای سازماني، نظام امور اداري و بالاخص سيستمهاي ارزيابي عملكرد ميباشد . به همين دليل در سالهاي اخير مديريت عملكرد بعنوان يكي از راهبردهاي توسعه و به روز آوری منابع انساني و در نتيجه بهبود كيفيت و بهره وري نيروي كار به شمار ميرود . پر واضح است كه نيروي كار متهور و خلاق، خود به عنوان يكي از مؤثرترين اركان سازمان در توليد و ارائه خدمات به مشتريان محسوب ميگردد. معيار سنجش موفقيت هرسازمان، ميزان مطلوبيت عملكرد كاركنان آن سازمان ميباشد بنابراين براي سنجش موفقيت سازمانها به نظامهاي منابع انساني مترقي ميباشد كه بتوانند با ارائه راهكارهاي مناسب و ايجاد هماهنگي لازم بين اهداف سازمان و اهداف كاركنان، بر بهره وري كل مجموعه بيافزايد و سازمان را در رسيدن به اهداف خود هر چه بيشتر ياري نموده و به پيش ببرند، با توجه به ديدگاه فوق نظامهاي اداري سنتي كه صرفاٌ به سنجش و ارزيابي عملكرد با ديدگاه تنبيهي مي پردازند، عملاً از كارايي لازم جهت ايفاي نقش در جهان امروزي برخوردار نيستند.
نظامهاي سنتي باعث ايجاد تعهد سازماني لازم در كاركنان نميشوند و ازاين لحاظ داراي نقصان ميباشند چه اين گونه نظامها با توجه به ديدگاه تنبيهي كه نسبت به ارزيابي عملكرد كاركنان دارند، بااعمال كاهش منزلت كاركنان با تعليقات انضباطي و پرداختي باعث عدم تعهد كاركنان ميگردند . برعكس در مديريت عملكرد نوين اهداف كاركنان و اهداف سازمان در يك راستا قرارگرفته و با ايجاد هماهنگي و ارائه راهنماييهاي لازم توسط سرپرستان، افراد هر چه بيشتر به سازمان احساس تعلق خاطر مي نمايند . انجام رضايتبخش امور محوله توسط كاركنان باعث بهبود عملكرد كل سازمان شده و اين موضوع به نوبه خود باعث ادامه استخدام كاركنان می باشد لذا مسئوليت مديريت عملكرد از سرپرستان به کارکنان منتقل شده و هر كس درقبال انجام وظايف، مسئوليت شخصي پيدا مي كند . همين موضوع باعث ميشود كه كاركنان دو گزينه پيش رو داشته باشند يكي هماهنگي با سازمان و متحول ساختن خود در جهت نيل به اهداف سازمان كه باعث بقاء و ادامه استخدام آنها ميگردد و گزينه دوم عدم هماهنگي و نهايتاً ترك سازمان ميباشد
- عنوان : پروژه جامع مديريـت عملكرد
- قالب بندی: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 53 صفحه
- قیمت:
12000 تومان9000 تومان
فهرست مطالب
- چكيده
- مقدمه
- تعريف مديريت عملكرد
- اهميت مديريت عملكرد
- اصول مديريت عملكرد
- عوامل مؤثردر توفيق مديريت عملكرد
- فرايند مديريت عملكرد
- مزاياي مديريت عملكرد
- معايب مديريت عملكرد
- روشها و شیوههای مدیریت عملکرد و ارزیابی آن
- تاریخچه ارزیابی عملكرد
- اهمیت ارزیابی
- انواع ارزیابی
- فرایند ارزیابی عملكرد
- روشهای اجرایی ارزیابی عملكرد سازمانهای دولتی
- الگوی فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
- الگوی كارت امتیاز متوازن (BSC)
- الگوی برنامهریزی آرمانی (مدل GP)
- الگوی مهندسی مجدد
- الگوی فیشر
- الگوی سنجش كارایی و اثربخشی
- الگوهای ممیزی كیفیت و مدیریت كیفیت جامع (TQM, ISO)
- مدیریت برمبنای هدف (MBO)
- مدیریت بر اساس ارزشها (MBV)
- جایره ملی بالدریج
- كیفیت مشتری گرا
- رهبری
- مسؤولیت اجتماعی و شهروندی
- هزینه یابی برمبنای فعالیت (ABC)
- مدل تعالی سازمانی (EFQM)
- ارزشها و مفاهیم بنیادی
- منطق امتیازدهی
- نظام مدیریت هوشین
- طرحریزی
- نكات اجرایی
- گامهای برنامهریزی هوشین
- مدیریت عملکرد در بخش دولتی
- برنامه ريزي استراتژيك
- ارزيابي و پايش عملكرد
- ارتباط ارزيابي و مديريت عملكرد
- ارزيابي برنامه هاي استراتژيك در برخي كشورها و سازمانهاي بين المللي
- مديريت عملكرد در كشورهاي در حال توسعه
- رويكرد پيشنهادي براي دستگاه هاي اجرايي كشور
- تعيين مأموريت و برنامه ريزي استراتژيك سازمان
- انتخاب قالب يا چارچوب سنجش عملكرد
- استقرار پاسخگويي در برابر عملكرد
- سطوح پاسخگويي
- پاسخگويي فردي
- پاسخگويي تيمي
- استقرار نظام جمعآوري دادههاي عملكرد
- تعيين داده هاي مورد نياز
- كيفيت داده ها
- هدف از تحليل و بررسي دادهها
- برقراري نظام استفاده از اطلاعات عملكرد در بهبود سازمان
- نتيجه گيري و پيشنهادات
- منابع و مأخذ
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ ابی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید