بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » مقالات ترجمه شده » رشته اقتصاد » دانلود مقاله ترجمه شده اثرات سیاستی مشارکت: گلچین پیشنهادات سیاستی
دانلود مقاله ترجمه شده اثرات سیاستی مشارکت: گلچین پیشنهادات سیاستی

دانلود مقاله ترجمه شده اثرات سیاستی مشارکت: گلچین پیشنهادات سیاستی

قبل از خرید حتما بخوانید
  1. برای خرید مقالات انگلیسی با ترجمه ابتدا اصل مقاله انگلیسی به صورت رایگان دانلود و مشاهده نمائید سپس اقدام به خرید ترجمه مقاله کنید. تمامی ترجمه مقالات به صورت تایپ و ترجمه شده توسط مترجم تخصصی همان رشته و در قالب ورد آماده می باشند.
  2. در صورتی که مقاله درخواستی شما در سایت ما موجود نمی باشد می توانید از منو اصلی گزینه ارتباط با ما را انتخاب کرده و مشخصات مقاله را برایمان ارسال نمائید.
  3. در صورتی که به هر دلیل موفق به پرداخت آنلاین در سایت نشدید یا بانک عامل مشکل داشت لطفا از درگاه پرداخت پروژه های سفارشی موجود در سایت اقدام نمایید و موارد فوق را به ما اطلاع و بلافاصله مقاله مورد نظر شما به ایمیلتان ارسال می گردد.

edit

شرح مختصر:

فرآیندهای مشارکتی توسعه یافته در سطح محلی، توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. اما تعجب برانگیز است که یکی از تأثیرات اصلی و بالقوه ی آن ـ تأثیر آنها بر سیاست های عمومی، به قدر کافی و بطور سیستماتیک مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته اند. برخی از فرآیندهای مشارکتی ارتباط ضعیفی با فرآیند سیاست دارند، حتی در زمره ی آن جهت گیری سیاسی بیشتری دارند، عقیده ی کلی این است که آنها تأثیر محدودی بر سیاست های نهایی دارند. یکی از احتمالات این است که سیاستمداران و مقامات رسمی پیشنهادهای برآمده از فرآیندهای مشارکتی را گلچین می کنند، و در نتیجه آنهایی را اتخاذ می کنند که برای منافع خود آنها مطلوب تر هستند. این مقاله دو هدف اصلی را دنبال می کند. اول اینکه، یک مدل نظری ارائه می دهیم که هدف آن توضیح دادن انواع سیاست ها و انواع فرآیندهای مشارکتی است که احتمال مستثنی ساختن آنها و اتخاذ آنها به صورت گلچین بیشتر است. دوم اینکه، از طریق مجموعه داده هایی در رابطه با پیشنهادهای سیاستی که از فرآیندهای مشارکتی توسعه یافته در سه منطقه در اسپانیا بدست آمده اند، ما یک طرح پیشنهادی در رابطه با نحوه ی عملیاتی ساختن این مدل را ارائه می دهیم.

مقدمه:

در رابطه با اینکه طرح های پیشنهادی برآمده از فرآیندهای مشارکتی تا چه اندازه می توانند بر تصمیم گیری مقامات سیاسی تأثیر بگذارند چه اطلاعاتی داریم ؟ شواهد اندکی در این زمینه موجود است. همان طور که ، هلر ، و سیلوا تشخیص داده اند، این زمینه ی تحقیقاتی دست کم دچار دو محدودیت شده است: “در حقیقت تفکیک تأثیر مشارکت و تعیین چگونگی و چرایی ایجاد تغییر بوسیله ی مشارکت دشوار است”.

در جایی که مطالعات گسترده ای صورت گرفته اند، این مطالعات به دنبال تأثیر نسبتاً محدود بوده اند. در بریتانیای کبیر، لوندزو همکارانش پی بردند که تنها “یک سوم مقامات محلی احساس کردند که مشارکت عمومی تأثیر مهمی بر تصمیم گیری نهایی می گذارد (Lowndes et al. 2001: 452 ). شواهد حاصل از کمیته ی بازرسی نیز یافته های مشابهی بدست دادند به طوری که بر مبنای آنها سه چهارم مقامات تحت بررسی نتوانستند به طور مؤثری نتایج مشاوره را با فرآیندهای تصمیم گیری ترکیب و یکپارچه سازند (کمیسیون بازرسی، 1994:41) با مطالعه و بررسی مشارکت کاربران در سلامت و مقامات محلی در بریتانیای کبیر، کروفورد و همکارانش توانستند به نمونه های بسیار کمی برخورد کنند در خصوص مشارکت شهروندان در واقع در کجا می تواند منجر به بهبودهایی در خدمات یا تغییراتی در سیاست شود (Crawford et al. 2003 ). همچنین در رابطه با هلند، سناریوی مشابهی از روابط ناکافی و مسئله ساز بین مشارکت از طریق سیاست گذاری تعاملی و تصمیمات نهایی به چشم می خورد (Klijn and Koppenjan, 2000; Tatenhove, Edelenbos and Klok, 2010 ).

از طریق بررسی موردی نشانه های شناخته شده می توان به محل احتمالی تأثیرگذاری پی برد. بودجه بندی مشارکتی پورتو الگر یکی از چنین نمونه هایی است که شواهدی در رابطه با تغییرات مهم در توزیع منابع بودجه ای شهری فراهم می آورد با این حال، حتی در این مورد، آشکارترین شواهد به انواع دیگری از نتایج اشاره دارند که بر واگذاری اختیار و قدرت به جامعه ی مدنی و اشکال جدیدی از شیوه های سیاست مبتنی بر مشارکت بیشتر متمرکز می شوند. اگرچه نمونه هایی از تأثیر بودجه بندی مشارکتی در مکان های دیگر وجود دارد، برخی شواهد تطبیقی قوی بر خلاف انتظار به تغییر کمتر در سیاست (و دیگر تأثیرات) اشاره می کنند (Boulding and Wampler, 2009).

در تجزیه و تحلیل گروه های کوچک مردمی، گودین و درایزک پی بردند که دست یافتن به نمونه های عینی از تأثیرگذاری بر تصمیم گیری فراتر از انجمن شهروندان بریتیش کلمبیا دشوار است، حتی دانمارک جایی که کنفرانس های جمعی بر بسیاری هیئت مدیره فناوری سازمان دهی می شوند هیچ تضمینی برای اعمال تأثیر وجود ندارد: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه توصیه های کنفرانس های جمعی در خصوص مهندسی ژنتیک در صنعت و کشاورزی منجر به مستثنی ساختن حیوانات ترانس ژنیک از برنامه توسعه ای و تحقیق بیوتکنولوژی دولتی اولیه می شود (Klüver 1995: 44)؛ اما نمونه های فراوانی از طرح های پیشنهادی دیگر وجود داشتند که تأثیر اندکی داشتند یا اصلاً مؤثر واقع نشدند (Joss 1998). اظهارات فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه سازمان های کوچک برنامه ریزی تأثیرات نسبتاً مهمی در سطح محلی و منطقه ای در آلمان داشته اند، اگرچه ارزیابی های مستقل در این زمینه نادر هستند (Hendriks 2005: 92). بار دیگر فیشکین قویاً اظهار می کند که رأی گیری مبتنی بر مشاوره می تواند اثربخش باشد. (ص3) یکی از نمونه های مورد توجه وی این است که نتایج حاصل از رأی گیری مبتنی بر مشاوره، در خصوص خدمات شهری تگزاس ” منجر به سرمایه گذاری های بیشتر در گاز طبیعی (که به عنوان یک منبع سوخت نسبتاً پاک مورد توجه بود) و انرژی تجدیدپذیر شد. در واقع، تصمیمات حاصل از رأی گیری مبتنی بر مشاوره موجب شد که تکزاس به پیشگام ملی در زمینه ی انرژی تجدیدپذیر تبدیل شود (Ackerman and Fishkin 2004: 46). با این وجود یک ارزیابی محتاطانه بیان می دارد که “صادقانه نیست اظهار کنیم که نتایج فرآیند رأی گیری مبتنی بر مشاوره به تنهایی مسئول تغییرات تنظیمی و قانونی بوده اند” (Lehr et al 2003 quoted in Goodin and Dryzek 2006: 9).

در یک ارزیابی اخیر درخصوص تأثیرات سیاست به شکل های دخالت مدنی مبتنی بر مشاوره، کرت و همکاران (2012) تعداد اندکی از فرآیندهای موفقیت آمیز از جمله انجمن حزبی در هاوایی را برجسته قلمداد کردند، قبل از اینکه شواهد مشروحی در رابطه با تأثیر سیاستی انجمن های بهداشت محلی در سائوپائولو و مشاوره های عمومی ملی در خصوص برنامه ریزی آنفولانزای همه گیر “دری نادا” ارائه دهند. اما این مرور دلسوزانه اذعان می کند که شواهد سیستماتیک وجود ندارد و شرایط مشخصی در جهت طرفداری از یک تأثیر سیاستی بزرگتر موجود نیست. دیگر ارزیابی مثبت در خصوص تأثیرات سیاست عمدتاً بر مبنای برداشت های سیاستمداران یا پرسنل دستگاه های حکومتی محلی واقع هستند (Lehr et al 2003 quoted in Goodin and Dryzek 2006: 9)، که احتمالاً تا حد زیدی خوش بینانه هستند. بطور خلاصه، در عین اینکه نمونه های اندکی از موارد منفرد وجود دارد که تأثیرات سیاست در آنها مشخص و بدون ابهام است، تلاش های صورت پذیرفته در جهت فراهم آوری یک تجزیه و تحلیل جامع تر در این زمینه حاکی از این هستند که این تأثیرات محدود و غیرمنظم هستند (Blanco, 2011, Parés and Resende, 2009). این تصور کلی باقی می ماند که ما یک راه طولانی به غیر از مشارکت پیش رو داریم که باید تغییر شکل سیاستی آن را محقق سازیم.

 

Header

  • عنوان اصلی مقاله : The policy effects of participation: Cherry-picking among local policy proposals
  • عنوان ترجمه فارسی: اثرات سیاستی مشارکت: گلچین پیشنهادات سیاستی
  • تعداد صفحات مقاله انگلیسی:  26 صفحه
  • تعداد صفحات ترجمه فارسی: 42 صفحه 
  • قالب بندی: word و قابل ویرایش
  • قیمت ترجمه فارسی مقاله:  9000 تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

en

برای خرید فایل ترجمه مقاله به صورت آنلاین از لینک زیر استفاده نمائید

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه  خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


+ 4 = ده