شرح مختصر :
در بازار سهام، اگر سرمایهگذاران بتوانند سودهای آتی شرکتهای مختلف را با موفقیت پیشبینی نموده، و سهام آن دسته از شرکتها که از ظرفیت سودآوری مناسب در آینده نزدیک برخوردارند را خریداری و نگهداری نمایند، آن گاه ایشان قادر به کسب بازدههای مناسبی از پرتفوی سهام خود خواهند بود. با این حال، در شرایط محیطی با عدم تقارن اطلاعاتی، سرمایهگذاران بیرونی به آسانی به اطلاعات داخلی شرکتها دسترسی ندارند، و یا اطلاعات شرکتها را در زمان مناسب دریافت نمینمایند. به همین دلیل مطالعه سیاست تقسیم سود به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی شرکتها در خصوص سودهای مورد انتظار آتی شرکت از دیدگاه تصمیمگیرندگان داخلی شرکتها میتواند در جهت کاهش عدم تقارن اطلاعاتی مزبور سودمند باشد. نتایج مطالعات پیشین در خصوص نقش تغییرات سود تقسیمی در مخابره اطلاعاتی مربوط به سودهای مورد انتظار در آینده نزدیک شرکت به نتایج متنوع و متناقضی دست یافتهاند.
سياست تقسيم سود شركت و عوامل موثر بر آن موضوعي است كه از ديرباز كانون توجه سرمايهگذاران، مديران، كارشناسان، استفاده كنندگان از صورتهاي مالي و نظريه پردازان حيطه مالي و حسابداري بوده است؛ به اين صورت كه بسياري از تئوري هاي مالي به تبيين و تشريح اين موضوع پرداخته و تعداد زيادي از مطالعات تجربي با تمركز بر اين موضوع صورت پذيرفتهاند. بيش از نيم قرن پيش، لينتنر (1956) به عنوان اولين تلاش جدي در زمينه بررسي تجربي مسئله تقسيم سود و عوامل موثر بر آن، با انجام مطالعهاي بنيادين آغازگر سلسله پژوهشهاي صورت گرفته در اين زمينه بود. در اين ارتباط عوامل متعددي به عنوان عناصر تعيين كننده سياست تقسيم سود شركت شناسايي شدهاند؛ اگر چه بسياري از مطالعات تجربي گذشته نشانگر برقراري رابطه بين سود خالص و سود تقسيمي شركت بودهاند، ليكن یکی از عواملي كه كمتر مورد توجه بوده، انتظارات نسبت به سودهای آتی شركت است.
فهرست مطالب
- فصل اول: کلیات پژوهش
- مقدمه
- بیان مسئله
- ضرورت و اهمیت پژوهش
- اهداف تحقیق
- الف. هدف اصلی
- ب. اهداف فرعی
- سوال های پژوهش
- فرضیه های پژوهش
- تعريف متغیرهای پژوهش
- ساختار پژوهش
- فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
- دیباچه
- سود حسابداری و سود هر سهم
- سود نقدی سهام
- مفهوم سود و کاربردهای آن
- سود حسابداری و نحوه ی محاسبه آن
- سود اقتصادی و نحوه محاسبه آن
- مقایسه ی سود اقتصادی و سود حسابداری
- سیاست های تقسیم سود
- مفهوم سود تقسیمی
- تئوریهای تقسیم سود
- تئوری تقسیم سود باقیمانده
- تئوری علامتدهی
- تئوری نمایندگی
- فرضیه هزینه نمایندگی
- فرضیه حداقل هزینه تقسیم سود
- فرضیه پاداش مدیریت
- فرضیههای پیامدی و جانشینی
- تئوری بلوغ
- تئوری پذیرایی
- عدم اطمینان جریانهای نقدی و سیاست تقسیم سود
- نسبت سود انباشته به جمع حقوق صاحبان سهام و سیاست تقسیم سود
- فرصتهای سرمایهگذاری و سیاست تقسیم سود
- سودآوری و تقسیم سود
- مدل های پیش بینی سود هر سهم
- پیشبینی سود هر سهم با استفاده از روشهای کلاسیک
- روش پیشبینی هموارسازی نمائی
- پیشبینی با استفاده از روش تحلیل روند
- پیشبینی با استفاده از روش باکس – جنکینز
- پیشبینی سود سهام با رویکرد شبکه عصبی
- رویکرد ترکیبی در پیشبینی
- ترکیب روشهای پیشبینی فردی با استفاده از رویکرد شبکههای عصبی مصنوعی
- ترکیب مدلهای پیشبینی فردی با استفاده از روش رگرسیون چند متغیره
- ترکیب روشهای هموارسازی و ARIMA با یکدیگر
- نتایج تحلیلی پژوهش و مقایسه کارایی نتایج مدلهای ترکیبی با روشهای فردی پیشبینی
- پیشینه پژوهش
- پیشینه پژوهش های خارج از کشور
- پیشینه پژوهش های داخل کشور
- فصل سوم: روش تحقیق
- مقدمه
- روش انجام تحقیق
- روش شناسی تحقیق
- متغیرهای پژوهش
- متغير وابسته پژوهش
- متغيرهاي توصيفي
- سودهای آتی
- نسبت سود انباشته به حقوق صاحبان سهام
- فرصتهاي سرمايهگذاري
- فرصتهاي سرمايهگذاري
- متغيرهاي كنترلي
- قلمرو تحقيق
- قلمرو موضوعي
- قلمرو مکاني
- قلمرو زماني
- جامعه آماری و نمونه گیری
- روش تحقیق
- مدل
- روش و ابزار گردآوری دادهها
- روش گرد آوري اطلاعات
- ابزار گرد آوري اطلاعات
- بررسي اسناد و مدارك
- روش های تجزیه و تحلیل آماری
- فهرست منابع و مآخذ
- عنوان روش تحقیق (سه فصل اول پایان نامه): سودهای آتی سیاست تقسیم سود در شرکت
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 102 صفحه
- قیمت:
49000 تومان29000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.