بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » دانلود پایان نامه بررسی ارتباط بین عملكرد تحصيلي با اختلال‌هاي يادگيري در دانش‌آموزان دوره ابتدايي شهرستان آباده
دانلود پایان نامه بررسی ارتباط بین عملكرد تحصيلي با اختلال‌هاي يادگيري در دانش‌آموزان دوره ابتدايي شهرستان آباده

دانلود پایان نامه بررسی ارتباط بین عملكرد تحصيلي با اختلال‌هاي يادگيري در دانش‌آموزان دوره ابتدايي شهرستان آباده

شرح مختصر :

در حال حاضر ناتواني‌هاي يادگيري به منزلة علت اصلي مشكلات شديد يادگيري تحصيلي شناخته شده است. ناتواني‌هاي يادگيري كماكان رشته‌اي تلفيقي و پوياست كه نسبت به پيشرفت‌هاي پژوهش‌هاي آموزش و پرورش و سياست و تغييرات مهم در جامعه واكنش نشان مي‌دهد. اصطلاح نارسايي در يادگيري به وسيله روان‌شناسان و متخصصين تعليم و تربيت مورد استفاده قرار مي‌گيرد در حاليكه متخصصان پزشكي اختلال يادگيري را ترجيح مي‌دهند مشكل يادگيري به يكي از منابع زير نسبت داده مي‌شود: 1- آسيب‌هاي عصبي        2- بدكاري و نارسايي در فهم و درك مطالب 3- اختلال حسي 4- بي‌نظمي و آشفتگي زبان 5- عقب‌ماندگي ذهني 6- محروميت فرهنگي 7- نقص و نارسايي زبان 8- مشكلات آموزش

نارسايي ويژه در يادگيري گروه ناهمگوني از كودكان را در بر مي‌گيرد كه مشكلاتي را در حوزه‌هاي گوناگون دارند. اين مشكلات اثرات مادام‌العمري را براي فرد ايجاد مي‌كند كه به نظر مي‌رسد خيلي بيشتر از خواندن، نوشتن و حساب كردن باشد و حوزه‌هايي همچون سلامت، بهداشت رواني، روابط بين شخصي را در بر مي‌گيرد. كودكان مبتلا به ناتواني‌هاي يادگيري در هر كلاس درس يافت مي‌شوند. معمولاً اين دانش‌آموزان چاره‌اي جز ترك تحصيل ندارند، مگر آنكه مشكلات آنان به موقع تشخيص داده و درمان شود. ناتواني‌هاي يادگيري عارضه‌اي گيج‌كننده است، زيرا هر فرد مجموعة استعدادها و ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد. دانش‌آموزان مبتلا به ناتواني‌هاي يادگيري نابينا نيستند، اما نمي‌توانند بسياري از چيزها را مانند همسالان خود ببينند، ناشنوا نيستند، اما در بسياري از موارد نمي‌توانند مانند افراد طبيعي گوش كنند يا صداها را بشنوند، از نظر رشد شناختي عقب‌ماندگي ندارند، ولي با روش متفاوتي ياد مي‌گيرند. افزون بر اين، آنان با بسياري از رفتارهايشان باعث به هم ريختن كلاس درس و ايجاد ناراحتي در خانه مي‌شوند

فهرست مطالب

  • چكيده ….   .. 1
  • فصل اول: كليات تحقيق
  • مقدمه    .    . 3
  • بيان مسئله    . 4
  • اهميت و ضرورت پژوهش        …. 5
  • اهداف كلي و جزئي .. 6
  • سوالات ويژه         … 6
  • تعريف نظري         .. 7
  • تعريف عملياتي     …. 7
  • فصل دوم: ادبيات و پيشينه تحقيق
  • مقدمه         10
  • تاريخچه اختلال‌هاي يادگيري                  10
  • نظريات مرتبط با نارسايي ويژه در يادگيري          .. 13
  • مراحل رشد پياژه      14
  • نظريات رشدي     … 14
  • كاربرد نظريات رشدي در نارسايي ويژه در يادگيري            … 15
  • ويژگي‌هاي كودكان با نارسايي‌هاي ويژه در يادگيري            … 22
  • علل احتمالي نارسايي ويژه در يادگيري     . 25
  • طبقه‌بندي نارسايي‌هاي ويژه در كودكان     .. 34
  • هوش‌هاي چندگانه و ناتواني‌هاي يادگيري          …. 46
  • ويژگي‌هاي معلم نارسايي‌هاي ويژه در يادگيري        49
  • مطالعات مغزي     … 54
  • ارتباط نوشتاري در نظامك يكپارچه زبان      56
  • روش فرنال         … 57
  • ناتواني در رياضيات . 57
  • رفتار اجتماعي و هيجاني            . 59
  • راهبردهاي ايجاد اعتماد به نفس             .. 59
  • پيامدهاي ناتواني‌هاي خواندن         60
  • نارساخواني         … 65
  • مطالعات تشريحي مغز مرده        .. 66
  • علوم اعصاب و مطالعه مغز        … 66
  • اختلال كاركرد دستگاه عصبي مركزي          69
  • الگوي رشد ناهماهنگ                 69
  • دشواري در انجام دادن تكاليف تحصيلي و يادگيري            … 69
  • نقش معلم در اجراي موفق‌تر برنامه‌هاي درسي      .. 70
  • يادگيري مبتني بر مغز                . 70
  • تئوري‌هاي شناخت مغز و آموزش         …. 71
  • پيامدهاي پژوهشهاي مغز در برنامه درسي          …. 76
  • فعاليتهاي يادگيري … 79
  • يادگيري پيش‌دبستاني: دستگاه‌هاي ادراكي          …. 81
  • مفهوم جهت ادراكي . 82
  • اضافه بار دستگاه‌هاي ادراكي        . 82
  • ادراك شنيداري     … 83
  • ادراك ديداري     …. 83
  • روابط فضايي          85
  • ادراك كل و جزء      86
  • ادراك بساوايي و حركتي            . 86
  • نظام‌هاي زبان‌شناختي                . 87
  • زبان شفاهي         .. 88
  • اشكال گوناگون زبان  89
  • زبان به منزله فرآيند برقراري ارتباط         .. 90
  • نظريه‌هاي چگونگي فراگيري زبان در كودكان      …. 90
  • نظريه‌هاي فطري‌نگر . 91
  • نظريه‌هاي شناختي … 91
  • نظريه‌هاي اجتماعي .. 92
  • مشكلات زباني دانش‌آموزان دچار ناتواني‌هاي يادگيري                      92
  • اختلالات زباني     .. 93
  • گوش دادن         …. 93
  • درك واژه‌ها و مفاهيم ، درك جمله         … 94
  • تخصص‌هاي پزشكي كه با ناتواني‌هاي يادگيري سر و كار دارند         … 95
  • ساير تخصص‌هاي پزشكي        …. 95
  • الگوهاي برنامه درسي دوره اول كودكي     . 96
  • تمرين خاص رشد ذهني            . 97
  • برنامه درسي غني‌سازي            … 98
  • استفاده از فناوري براي كودكان خردسال دچار ناتواني                      100
  • آموزش باليني     … 101
  • چرخه آموزش باليني                 102
  • ملاحظات زيست محيطي        … 103
  • طبقه‌بندي روشهاي تدريس        . 106
  • رويكردهاي پردازش شناختي             …. 106
  • رويكردهاي راهبردي يادگيري             .. 109
  • تحليل برنامه درس . 110
  • رويكرد فنون ويژه . 110
  • رويكرد آموزش و پرورش        . 113
  • مهار متغيرهاي آموزش            .. 114
  • پژوهش‌ در داخل كشور         …. 117
  • پژوهش در خارج كشور             119
  • جمع‌بندي         … 121
  • فصل سوم: روش‌شناسي تحقيق
  • مقدمه    … 123
  • روش و نوع تحقيق  124
  • جامعه آماري     …. 124
  • نمونه و روش نمونه‌گيري        … 124
  • ابزار گردآوري اطلاعات             125
  • جدول تناظر سوالات پرسشنامه يا سوالات          . 126
  • روش تجزيه و تحليل داده‌هاي تحقيق     . 127
  • فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده‌ها
  • بخش اول : مقدمه .. 129
  • بررسي ويژگي‌هاي دموگرافيك نمونه‌ها      130
  • تجزيه و تحليل اطلاعات        …. 133
  • بررسي سوال اول تحقيق             134
  • بررسي سوال دوم تحقيق        …. 135
  • بررسي سوال سوم تحقيق        …. 136
  • بررسي سوال چهارم تحقيق        . 137
  • بررسي سوال پنجم تحقيق   .     .. 138
  • بررسي سوال ششم تحقيق        .. 139
  • بخش دوم : تحليل آماري مربوط به سوال ويژه شماره يك142
  • تحليل آماري مربوط به سوال ويژه شماره دو      … 143
  • تحليل آماري مربوط به سوال ويژه شماره سه      … 144
  • تحليل آماري مربوط به سوال ويژه شماره چهار       145
  • تحليل آماري مربوط به سوال ويژه شماره پنج      .. 146
  • تحليل آماري مربوط به سوال ويژه شماره شش       147
  • فصل پنجم: خلاصه، نتيجه‌گيري، پيشنهادات
  • جمع‌بندي         … 149
  • يافته‌هاي تحقيق      150
  • بحث و تفسير     .. 151
  • پاسخ به سوال تحقيق            …. 154
  • محدوديت‌هاي تحت كنترل محقق         .. 155
  • پيشنهادات         .. 156
  • منابع         162
  • ضمائم
  • عنوان : پایان نامه بررسی ارتباط بین عملكرد تحصيلي با اختلال‌هاي يادگيري در دانش‌آموزان دوره ابتدايي شهرستان آباده
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 180 صفحه
  • قیمت: 69000 تومان  49000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


9 × = پنجاه چهار