شرح مختصر
امروزه كه عصر دانايي يا دانش به آن اطلاق ميشود، توسعه فناوري ارتباطات و اطلاعات به طور اعم جامعه بشري و به طور خاص جامعه صنعتي و سازمانهاي تجاري، صنعتي را در وضعيتي قرار داده كه براي ادامه حيات خود در فكر ابزارهاي نويني باشند، زيرا حفظ سرمايه مادي عامل مزيت رقابتي نيست. سابقاً هر كس سرمايه بيشتر و تكنولوژي برتر داشت از مزيت رقابتي برخورداربود، اما امروزه دنيا در حال گذر از عصر صنعت يا تكنولوژي و سرمايهمحوري به سمت دانشمحوري ميباشد.
بر اساس نظريه ويگ(1993)[1] ، دانش شامل حقايق، باورها، مفاهيم و انديشهها، قضاوتها، انتظارات، متدولوژي (روششناسي) يا علم اصول و نحوه انجام فنون است. دانش به عنوان يك منبع ارزشمند و راهبردي براي سازمانها از اهميت بالايي برخوردار است. اگر بتوان با مديريت صحيح و كارآمد دانش ضمني موجود در كاركنان و افراد را با تشريك مساعي و روابط اجتماعي به دست آورد گامي بسيار مؤثر در جهت نزديكي به اهداف سازمان برداشته خواهد شد.
در اين راستا بسياري از سازمانها مبادرت به مديريت دانش [2]به عنوان اصل استراتژي كردهاند تا امتياز رقابتي سازمان خودشان را افزايش دهند(نيدومولا و ديگران[3]، 2009و دلانگ و فاهي[4]، 2000). مديريت دانش سازمان دادن براي دانستن است. كوششي هماهنگ براي تصرف دانش حياتي سازمان، اشتراك دانش يك سازمان و برجسته كردن در حافظه جمعي سازمان براي بهبود تصميمگيري، افزايش بهرهوري و نوآوري است. مديريت دانش شامل تصرف دانش،خرد، تجربيات با ارزش افزوده كاركنان سازمان، آسان كردن، بازيابي دوباره و نگهداري آن به عنوان دارايي سازمان است (گاندهي[5]، 2004)
بر طبق نظر دلانگ و فاهي (2000) درصد بسياري از سازمانها كه مديريت دانش را به عنوان استراتژي به كار بردهاند به اهدافشان نرسيدهاند و يك حس فزايندهاي از نااميدي درباره واقعي بودن مديريت دانش دارند. همچنين پيش از اين آنها بيان كرده بودند كه فرهنگ سازماني[6] مانع اصلي براي ايجاد قدرت سرمايه دانش است.
چالشهای محیطی عصر حاضر از نظر پیشرفت سریع فناوری اطلاعات، افزایش انتظارات مشتریان و ضرورت انعطاف پذیری، سازمانها را به جستجوی راهی برای تداوم خود وادار کرده است. در این میان بسیاری از سازمانها راه حل را اجرای برنامه های توانمند سازی تشخیص داده و تلاش کرده اند با اجرای این برنامهها ضمن اصلاح متغیرهای مؤثر بر احساس افراد از توانمند سازی فرد، بر موانع درونی و بیرونی غلبه کرده و زمینه لازم را برای پرورش کارکنان به وجود آورند. توانمند سازی کارکنان پیامدهای نگرشی و رفتاری خاص را برای سازمانها به همراه داشته و بر توان آنها در عرصه رقابت داخلی و خارجی می افزاید. توانمند سازی راهبردی مهم برای توسعه سازمانهای مختلف برای تطابق با تغییرات خارجی و یکی از مسائل اصلی سازمانهاست (گرسلی، 2008).
عنوان : | پایان نامه بررسی رابطه بین مدیریت دانش و فناوری اطلاعات با کارآفرینی |
تعداد صفحات: | 133 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 99000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید. |
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید