بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه تاثیر آموزش حافظه سرگذشتی بر پریشانی هیجانی،اضطراب و افسردگی
پایان نامه تاثیر آموزش حافظه سرگذشتی بر پریشانی هیجانی،اضطراب و افسردگی

پایان نامه تاثیر آموزش حافظه سرگذشتی بر پریشانی هیجانی،اضطراب و افسردگی

شرح مختصر

سلامت روانی زندانیان و ارائه خدمات مطلوب به آن ها توجه فراوانی را از سوی متخصصان به خود جلب کرده است و تحقیقات فراوانی در این زمینه صورت گرفته است. بیش از 8/9 میلیون نفر در سراسر دنیا و 158351 نفر در ایران در زندان به سر می برند که بررسی وضعیت سلامت روانی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است (والمزلی[1]، 2008).  پژوهش های انجام شده در زندان نشان می دهد که میزان شیوع اختلالات روانی در زندان بیشتر از جمعیت عمومی است. از جمله شایع ترین اختلالات رونی در زندان، افسردگی[2] است (جیمز و گلِیز[3]، 2006). در پژوهش روی 1900 زندانی در کانادا انجام شد بین 5/21 تا 8/29 درصد از گروه نمونه دارای اختلال افسردگی بودند (میلز و کرونر[4]، 2005). پیش بینی شده که افسردگی علت عمده ناتوانی در کشورها در سال 2030 خواهد بود ( ویلز ، توماس، ابل، ریدوی، ترنر، کمپل و لوییز[5]، 2012).

افسردگی چنین تعریف می شود که شامل از بين رفتن علاقه و تمايل نسبت به انجام فعالیت‌های معمولي و تفريحات و سرگرمی‌ها، كاهش اشتها، بي خوابي و يا خواب زياد، از دست دادن انرژي، خستگي و بيزاري، اضطراب و تشويش، كندي در انجام فعالیت‌ها، از دست دادن علاقه و يا فقدان احساس خشنودي رضايت و لذت نسبت به فعالیت‌های معمولي و هميشگي، ابراز شكايت و سرزنش خود و يا محكوم كردن بي مورد خويش، گله و شكايت از كاهش قابليت تفكر و تمركز گرفتن و تصميماتي در مورد خودكشي که اغلب اوقات اين موارد منجر به كاهش ميل به غذا و بي اشتهايي می‌شود. هم چنين اين مورد شامل خستگی‌های جسمي نيز هست كه موجب عدم در خواست غذا از طرف فرد خواهد شد (شاملو[6]، 2005؛ معین فارسانی و رنجبر کهن، 1395 ). اختلال افسردگی اساسی بدون سابقه ای از دوره های مانیا، مختلط و یا هیپومانی رخ می‌دهد که این دوره باید لااقل دو هفته طول بکشد و چهار علامت از فهرستی شامل تغییرات اشتها و وزن، تغییرات خواب و فعالیت، فقدان انرژی، احساس گناه، مشکل در تفکر و تصمیم گیری و افکار عود کننده مرگ یا خودکشی را هم داشته باشد (سادوک و همکاران،2015؛ ترجمه رضاعی،1394: 634).

در طول دورة «افسردگی» خلق منفی همراه با فکر، احساس رخوت و سستی بدنی مشاهده می‌شود. هنگامی که افسردگی بهبود پیدا می‌کند و خُلق به حالت طبیعی برمی گردد، فکر منفی، احساس رخوت و سستی بدنی به ظاهر از بین می‌رود. هنگامی که خلق منفی به هر دلیلی دوباره ایجاد شود می‌تواند آغازگر نشانه هاي افسردگی باشد. یعنی با ایجاد «خلق منفی» عادت‌های قدیمی افکار خودبخودي و نشخوارهای فکري دوباره شروع می‌شود و یک دوره کامل افسردگی ممکن است ایجاد گردد (سینز[7]،2003).

از جمله عوامل دیگر که بر کارکرد های افراد تاثیر منفی می گذارند اضطراب می باشد.

همه ما در بسیاری از مواقعیت های زندگی به طور طبیعی احساس اضطراب می کنیم. مثلا درست پیش از امتحان مهم سخنرانی درجمع دانشگاهیان یا همکاران، در مصاحبه، یا در اولین قرار ملاقات. اکثر واکنش های اضطرابی کاملا طبیعی و به صورت واکنش های انطباقی است که به ما کمک می کنند تا در شرایط دشواری که برایمان پیش می آید، صحیح عمل کنیم. اما گاهی اضطراب آنقدر شدید یا آنقدر با رویدادها و موقعیت های نامناسب همراه می شود که برای فرد مشکل ساز و ناسازگارانه جلوه می کند اینجاست که احتمالا اختلال اضطرابی ایجاد می شود. یافتن تعریفی جامع برای اضطراب مانند بسیاری از حالات عاطفی کار مشکلی است و متخصصان هریک تعریف خاصی را ارائه نموده اند شاید بتوان گفت که بیشترین تحقیقات انجام شده در مورد اضطراب توسط روانشناسان انجام گرفته است و آنان از بین حالات عاطفی انسان بیش از هر حالات دیگری به مطالعه اضطراب پرداخته اند.بنا به تعریفی، اختلال اضطرابی عبارتست از یک حالت روانی یا برانگیختگی شدید که خصوصیات اصلی آن عبارتست از ترس، شک و نگرانی مفرط.(دی وی،2008)

به گفته ساربین واژه اضطراب نخست در سال 1930در نوشته فروید دیده شد و از آن پس بسیار مورد استفاده قرار گرفت و مصطلح گردیده اکثر روانشناسان اضطراب را با اندکی تفااوت از ترس متمایز می دانند. از دیدگاه آنان  هر چند اضطراب و ترس شامل نشانه های بالینی هستند ولی بر خلاف ترس ، اضطراب پاسخی در مقابل خطر ناآشکار و مبهم است به عبارت دیگراضطراب احساس ناخوشایند، بیمناک و ناراحت کننده و پیش بینی کننده خطری است که منشا آن مشخص نیست.(آتش پور و شفتی، 1377)

بنا به تعریفی دیگر اضطراب عبارتست از پاسخ عاطفی و فیزیو لوژیکی  به احساس خطر همه جانبه  درونی که به سادگی کنار می رود .اضطراب عمدتا اختلال افراد جوان است که شروع آن معمولا در اواسط دهه سوم عمر است. (سلطانی، 1387)

 اختلالات اضطرابی با عوارض زیادی همراهند و اغلب مزمن شده و نسبت به درمان مقاوم هستند. این اختلالات را می‌توان خانواده‌ای از اختلالات روانی مجزا و در عین حال مرتبط به هم در نظر گرفت (دادستان،1387).

عنوان : پایان نامه تاثیر آموزش حافظه سرگذشتی بر پریشانی هیجانی،اضطراب و افسردگی
تعداد صفحات:  112 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


7 − چهار =