گردشگری به عنوان یکی از صنایع پیش رو در هزاره سوم توانسته است سهم عمده ای را در اقتصاد بین المللی داشته باشد. این صنعت با اختصاص 1/7 درصد از درآمد جهانی یکی از بنیانی ترین فعالیتهای اقتصادی جهان محسوب میشود. بر اساس پیش بینی سازمان گردشگری جهانی، تعداد گردشگران در سال 2020 بالغ بر 000/000/600/1 نفر خواهد بود و بیش از دو هزار میلیارد دلار درآمد نصیب کشورهای جهان و به ویژه کشورهای پیشرفته خواهد کرد (تولایی، 1386). هم اکنون این صنعت، سومین صنعت بزرگ جهان (بعد از نفت/گاز، خودرو سازی و وسایل الکترونیکی) به حساب میآید (WTTC, 2012) و 5/9 درصد تولید ناخالص جهانی و 9/8 درصد اشتغال جهانی (000/855/265 شغل) (WTTC, 2014) را به خود اختصاص داده است. تعداد گردشگران بین المللی نیز با آهنگی شتابان در حال رشد است و از 277 میلیون نفر در سال 1980 به 983 میلیون نفر در سال 2011 فزونی یافته و سالانه 43 میلیون نفر به آن اضافه می گردد (WTTC, 2014).
گردشگری فعالیت اقتصادی پیچیده ای است که به همه منافذ زندگی بشر نفوذ کرده و به مثابه پدیده پویای جهانی و اجتماعی دارای پیچیدگی های خاص خود است (مییلین کوفسکا[1]، 2011). در ادبیات گردشگری به تجربیات گردشگری در بازدید از یک منطقه خاص و نیز احساساتی که به آنها در طول بازدید و پس از آن دست می دهد، اهمیت بسیاری داده شده است (ساندری[2]، 2015). اگر گردشگران از تجربه مقصد خود راضی باشند، به احتمال زیاد به همان مقصد بازمیمیگردند و افراد دیگر را برای برای رفتن به آن مقصد ترغیب میکنند (تویاما و یامادا[3]، 2012).
رضایتمندی گردشگران، یکی از مهمترین عوامل رقابتی و بهترین شاخص برای تضمین رشد سودهای آتی محسوب میشود و میزان رضایت گردشگران به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار قلمداد میگردد (جمینی و جمشیدی، 1391). در حالت کلی، یک مشتری انتظاراتی از نحوه برخورد، قیمت، کیفیت و تنوع محصول و خدمات در ذهن خود دارد که هر چه این واقعیت به تصورات او بیشتر نزدیک باشد رضایتمندی وی نیز بالاتر است (لی و همکاران[4]، 2011).
یک جامعه میزبان شاد و پرانرژی باعث جذابیت بیشتر مقصد و متعاقبا موجب به وجود آمدن تبلیغات کلامی مثبت از سوی بازدیدکنندگان خواهد شد (اسنایت و هالی[5]، 1999). شاخص های مثبت (هرگونه رخداد یا عامل خوشایند ماننده لذت بردن از جاذبه، عشق به مقصد و …) و شاخص های منفی (هرگونه رخداد یا عامل ناخوشایند) به طور مستقیم بر رضایت و رفتار بازدیدکننده تا ثیر میگذارد (پرایاگ و همکاران[6]، 2013).
عنوان : | پایان نامه عوامل اثرگذار بر درک خطر و رضامندی توریست های گروه بندی شده بر مبنای تجربه مشتری |
تعداد صفحات: | 98 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 99000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید. |
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید