بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین روشهای توانمند‌سازی بر نیروی انسانی
دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین روشهای توانمند‌سازی بر نیروی انسانی

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین روشهای توانمند‌سازی بر نیروی انسانی

شرح مختصر :

شاید بتوان بدون اغراق ادعا کرد که موفقيت هر سازمانی در مرحله اول در گرو انتخاب صحيح کارکنان و آموزش آنان و در مرحله دوم منوط به کارکرد اعضای آن است. آموزش و بهسازی باعث ايجاد بينش و بصیرتِ عميق تر، دانش و معرفتی بالاتر و توانش و مهارتي بيشتر در انسانهاي شاغل در سازمان برای اجرای وظايف محول و در نتيجه کارايی و اثر بخشي بهتر و بيشتر مي‌شود. (سينجر: 1387 ص ج ). از آنجا كه انسانها بعنوان ارزشمندترين سرمايه سازمان‌ها هستند، توانمندسازي مفهومي است كه مي‌تواند هم منافع سازماني را تامين كند و هم احساس مالكيت و سرافرازي را در كاركنان ايجاد كند. توانمندسازي ظرفيت‌هاي بالقوه را براي بهره برداري از سرچشمه توانايي انسانها كه از آن استفاده كامل نمي‌شود در اختيار مي‌گذارد. كاركنان توانمند به سازمان و خودشان نفع مي‌رسانند (عبدالهي:1385، ص132). مهمترين و حياتي ترين دارايي هر سازمان نيروي انساني آن سازمان است؛ كيفيت و توانمندي نيروي انساني مهمترين عامل بقا و حيات سازمان است. از نظر «دراكر» رشد اقتصادي مرهون توانمند كردن كاركنان فرهيخته است. توانمندسازي كاركنان محوري ترين تلاش مديران در نوآوري، تمركززدايي و حذف ديوان سالاري در سازمان‌ها مي‌باشد (اسلاميه: 1388).

توانمندسازي فرايند قدرت بخشيدن به افراد است. در اين فرايند به کارکنان خود کمک مي‌کنيم تا حس اعتماد به نفس خويش را بهبود بخشند و بر احساس ناتواني و درماندگي خود چيره شوند. توانمندسازي در اين معني به بسيج انگيزه‌هاي دروني افراد مي‌انجامد. (وتن و کمرون، 1996). توانمندسازي همچنين تشويق افراد به مشارکت بيشتر در اتخاذ تصميم‌هايي که بر فعاليت‌هاي آنان تاثير گذار است. از اين طريق ميتوانيم فرصت هائي را براي افراد فراهم آوريم تا نشان دهند که مي‌توانند ايده‌هاي خوبي آفريده و به آن جامه عمل بپوشانند (جان اسميت، 2000، ص1). توانمندسازي به اين معنا است که افراد را به طور ساده تشويق کنيم تا نقش فعال‌تري در کار خود ايفا کنند و تا آنجا پيش روند که مسئوليت بهبود فعاليت‌هاي خويش را بر عهده بگيرند و در نهايت به حدي از توان برسند که بدون مراجعه به مسئول بالاتر بتوانند تصميماتي کليدي اتخاذ نمايند (باقريان، 1381، ص10). توانمندسازي فراهم آوردن ابزار لازم براي افراد به گونه‌اي است که براي آنها قابل فهم باشد و بتوانند از آن در جهت مصالح خود استفاده کنند (نيکل، 1995، ص 155). در فرهنگ لغت ویستر از توانمندسازي به عنوان تفويض اختيار يا اعطاي قدرت قانوني به سايرين تعبير شده است. کانگر وکاننگو معتقدند هر گونه استراتژي يا تکنيک مديريتي که به افزايش حق تعيين سرنوشت و کفايت نفس کارکنان منجر شود توانمندسازي آنها را در پي خواهد داشت. فرهنگ لغت آکسفورد نيز فعل توانمندسازي را به عنوان توانا ساختن و به معناي ايجاد شرايط لازم براي بهبود انگيزش افراد در انجام وظايف خويش، از طريق پرورش احساس کفايت نفس تعريف کرده است. با توجه به موارد ياد شده هر چند تفويض اختيار پايه اصلي فرآيند توانمندسازي کارکنان به شمار مي‌آيد، اما براي تحقق کامل آن شرايط ديگري نيز لازم است. بنابراين توانمندسازي فرايندي است شامل دو مرحله:

  1. فرآيند تقويت عزت نفس اعضاي سازمان، از طريق شناسايي و معرفي شرايط و عواملي که احساس عدم برخورداري از قدرت را در افراد موجب شده است.
  2. تلاش در جهت رفع شرايط و عوامل ياد شده با کمک اقدامات رسمي در سازمان.

فهرست مطالب

  • چكيده تحقيق
  • فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه
  • بیان مسأله
  • 1-2 اهميت و ضرورت پژوهش
  • 1-3 اهداف تحقيق
  • 1-3-1 هدف كلي
  • 1-3-2 اهداف جزئي
  • 1-4 فرضيات تحقيق
  • 1-5 متغیرهای پژوهش
  • 1-6 قلمرو پژوهش
  • 1-7 تعريف اصطلاحات و مفاهيم
  • 1-7-1آموزش
  • 1 -7-2 تفويض اختيار
  • 1 -7-3 غني‌سازي شغلي
  • 1-7-4 نگرشها
  • 1-7-5 ايجاد انگيزه
  • 1-8 عملكرد
  • فصل دوم- ادبیات و پیشینه تحقیق
  • 2-1 منابع انساني
  • 2-1-1اهميت منابع انساني
  • 2-1-2- ابعاد توسعه منابع انسانی
  • 2-2 توانمندسازی
  • 2-2-1 تاریخچه و تعریف توانمندسازی
  • 2-2-2 اهمیت و نقش توانمندسازی نیروی انسانی در سازمان‌های امروزه
  • 2-2-3 مدل‌‌‌های توانمندسازی
  • 2-2-4 توانمندسازی به عنوان رویکردی شناختی
  • 2 -2-5 عوامل موثر بر توانمندسازی
  • 2-2-6 رهنمودهايي براي اجراي توانمندسازي
  • 2-2-7اصول توانمندسازي
  • 2 -2-8 آموزش توانمندسازي
  • 2-2-8- 1 انواع آموزش
  • 2-8-۲- 2 اهداف آموزش
  • 2-2-8-3 ساختار آموزش در توانمند‌سازی
  • 2 -2-9 مولفه‌هاي نگرشها
  • 2-2-9-1 ويژگيهاي منبع تغيير دهنده نگرش
  • 2-2-9-2 انواع نگرش
  • 2-2-9-3 نگرش اقتضايي
  • 2-2-9-4 اتخاذ نگرش مثبت
  • 2-2-9-5- ارتباط نگرش/رفتار
  • 2-2-10 رهبري و توانمندسازي
  • 2-3 عملكرد
  • 2-3-1 تعريف ارزيابي عملكرد
  • 2 -3-2 عوامل موثر بر ارزيابي عملكرد
  • 2 -3-3 پاداش مبتني به عملكرد
  • 2-4 پيشينه تحقيق
  • 2-4-1 تحقيقات انجام شده در داخل كشور
  • مفاهیم نظری تحقیق
  • فصل سوم: روش شناسی
  • 3-1 روش تحقیق
  • 3-2 جامعه آماري
  • 3-3 حجم نمونه و رو ش آمارگیری
  • 3-4 روش گردآوری داده ها
  • 3-5  ابزار پژوهش
  • 3-6 تکنيک‌هاي توصيف و تحليل داده ها
  • 3-7 پايايي
  • 1- سازه آموزش شغلی
  • 2- سازه غنی سازی شغل
  • 3- سازه تفویض اختیار
  • 4- سازه انگیزه‌هاي فردی
  • 5- سازه سبک مدیریت مشارکتی
  • 6- سازه نگرش شغلی
  • 3-8 روايي
  • 3-9 روش تجزيه و تحليل داده‌ها
  • فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
  • مقدمه
  • 4-1 تحليل تک متغيره
  • 4-1-1 آموزش شغلی
  • 4-1-2 غنی سازی شغل
  • 4-1-3 تفویض اختیار
  • 4-1-4 انگیزه‌هاي فردی
  • 4-1-5 سبک مدیریت مشارکتی
  • 4-1-6  نگرش شغلی
  • 4-1-7 توزيع فراواني پاسخگويان برحسب جنسیت
  • 4-1-8 توزيع فراواني پاسخگويان برحسب سن
  • 4-1-9 توزيع فراواني پاسخگويان برحسب سطح تحصيلات
  • 4-2 تحليل دو متغيره
  • 4-2-1 آزمون فرضيات تحقيق
  • 4-2-1-1 آموزش شغلي با توانمندسازي و افزايش عملكرد كاركنان رابطه دارد
  • 4-2-1-2 تفویض اختیار با توانمندسازي و افزايش عملكرد كاركنان رابطه دارد
  • 4-2-1-3 غنی سازی شغلی با توانمندسازي و افزايش عملكرد كاركنان رابطه دارد
  • 4-2-1-4 انگيزه هاي فردي با توانمندسازي و افزايش عملكرد كاركنان رابطه دارد
  • 4-2-1-5 سبك مديريت مشاركتي با توانمندسازي و افزايش عملكرد كاركنان رابطه دارد
  • 4-2-1-6 نگرش شغلي با توانمندسازي و افزايش عملكرد كاركنان رابطه دارد
  • فصل پنجم: نتیجه گیری
  • مقدمه
  • 5-1 نتایج براساس یافته‌هاي تحقیق
  • 5-1-1 توصیف متغیرها
  • 5-1-2 تحلیل فرضیات
  • 5-1-2-1 فرضیه اول
  • 5-1-2-2 فرضیه دوم
  • 5-1-2-3 فرضیه سوم
  • 5-1-2-4 فرضیه چهارم
  • 5-1-2-5 فرضیه پنجم
  • 5-1-2-6 فرضیه ششم
  • 5-2  نتیجه‌‌گیری کلی
  • 5-3 محدوديتهای تحقیق
  • 5-3 -1 محدوديت تحقيق
  • 5-3 -2 محدوديت محقق
  • 5-4 پیشنهادات براساس یافته‌هاي تحقیق
  • 5-4-1 پیشنهاد در خصوص توانمند سازی
  • 5-4 -2 پیشنهاد جهت تحقق افزایش عملکرد کارکنان
  • 5-4 -3 پيشنهادات براي ساير پژوهشگران
  • پرسشنامه
  • فهرست منابع و مآخذ
  • عنوان پایان نامه:  بررسی رابطه بین روشهای توانمند‌سازی بر نیروی انسانی
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 145 صفحه
  • قیمت:  69000 تومان   49000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


9 − = دو