شرح مختصر :
سنجش استثنایی با تأکید بر سازه هوش در گروههای کودکان آهستهگام و عقب ماندهذهنی، تیزهوش، سرآمد و ناتوان از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که زمانی میتوان برای گروههای استثنایی به برنامهریزی ویژه تأکید نمود که از طریق سنجش استثنایی، نیمرخ آزمودنی ترسیم گردیده، با استناد به رویکرد کمینگر در سازه هوش، برنامهریزی دقیقی انجام داد (افروز و کامکاری، 1390). از سال 1950 به بعد، توجه مربیان، روانشناسان و پزشکان به گروه خاصی از کودکان و آموزش آنان معطوف گشت، که از نظر جسمی و مغزی دارای هیچگونه عارضه مشخصی نیستند، ولی دچار نارسایهای ویژه یادگیری وگاهی اوقات نابهنجاریهای رفتاری میباشند، نیز درمان آنان با روشهای متداول امکان پذیر نیست ( نادری، سیف نراقی،1388). اصطلاح ” اختلالات یادگیری” از نیاز به تشخیص و خدمت به دانشآموزانی برخاسته است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه میشوند و درعین حال در چهارچوب سنتی کودکان استثنایی نمیگنجند
فهرست مطالب
- چکیده 1
- فصل اول کلیات پژوهش
- 1-1- مقدمه. 3
- 1-2- بیان مساله. 4
- 3-1- ضرورت انجام تحقیق. 7
- 4-1- هدف کلی.. 9
- 1-4-1- اهداف جزئی.. 9
- 5-1- فرضیات.. 10
- 1-6- تعاریف متغیرها 11
- 1-6-1- تعریف مفهومی.. 11
- 1-6-2- تعریف عملیاتی: 12
- فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق
- 1-2- مقدمه. 15
- 2-2- مبانی نظری.. 15
- 2-2-1- مفهوم و تعریفهای مختلف هوش… 15
- 2-2-2- نیمرخ هوشی وکسلر4. 20
- 2-2-3- روش توانایی عمومی.. 28
- 2-2-4- روش چیرگی شناختی.. 40
- 2-2-5- اختلال یادگیری خاص… 48
- 2-2-5-1- ملاک های تشخیصی.. 48
- 2-2-5-2- ویژگیهای تشخیصی.. 50
- 2-2-5-3- شیوع: 53
- 2-2-6- نارساخوانی: دانشآموزانی که درخواندن مشکل دارند. 53
- 2-2-7- فرایند خواندن. 56
- 2-2-8- مؤلفههای خواندن، تشخیص کلمه و درک مطلب.. 57
- 2-2-9- مهمترین مشکلات کودکان نارسا خوان عبارتند از: 57
- 2-2-9-1- مشکلات واج شناختی.. 57
- 2-2-9-2- مشکلات روان خواندن. 59
- 2-2-9-3- درک مطلب.. 59
- 2-2-10- ارزیابی خواندن. 61
- 2-2-10-1- آزمونهای تشخیص… 61
- 2-2-10-2- پرسشنامه غیر رسمی خواندن(IRI) 61
- 2-2-10-3- تدریس بالینی.. 62
- 2-2-10-4- نظارت بر پیشرفت دانشآموز. 62
- 2-2-11- راهبردهای تدریس… 63
- 2-2-11-1- راهبرهای بهبود تشخیص کلمه. 63
- 2-2-11-2- راهبردهای بهبود روان خوانی.. 64
- 2-2-11-3- راهبردهای بهبود درک مطلب.. 65
- 2-2-11-4- معنی دادن به واژهها و مفاهیم. 67
- 2-2-11-5- راهبردهای یادگیری خواندن. 68
- 2-2-12- رویکردهای ترمیمی خاص در تدریس خواندن. 70
- 13-2-2- اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی.. 71
- 1-13-2-2- ملاکهای تشخیصی.. 72
- 2-13-2-2- ویژگیهای تشخیصی.. 76
- 3-13-2-2- شیوع. 77
- 2-2-14- پیامدهای کارکردی اختلال کاستی توجه/ بیشفعالی.. 79
- 2-2-15- جنبههای شناخته شده و ناشناخته اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی.. 79
- 2-2-16- آیا کودکان مبتلا به اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی نشانههای این اختلال. 81
- 2-2-17- تشخیص و سنجش اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی.. 81
- 2-2-18- اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی چه عللی دارد؟. 85
- 2-2-18-1- عوامل عصب شناختی.. 85
- 2-2-18-2- عوامل ارثی.. 85
- 2-2-19- ویژگیهای رفتاری اشخاص دارای اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی.. 86
- 2-2-20- دارودرمانی چه تأثیری بر رفتار افراد با اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی دارد؟. 87
- 2-2-20-1- اثرات جانبی.. 87
- 2-2-21- چه روشهای آموزشی برای دانشآموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی استفاده میشود؟ 88
- 2-2-21- 1- کاهش محرکها 88
- 2-2-21-2- ساختار. 88
- 2-2-21-3- ارزیابی رفتاری کارکردی.. 89
- 2-2-21-4- خود مدیریتی مبتنی بر وابستگی.. 89
- 2-2-21-5- خود نظارتی بر توجه. 90
- 2-2- پیشینه پژوهشی.. 90
- 2-2-1- تحقیقات داخلی.. 90
- 2-2-2- تحقیقات خارجی.. 96
- فصل سوم: روش تحقیق
- 1-3- مقدمه. 102
- 2-3- روش و طرح تحقیق. 102
- 3-3- جامعه آماری.. 103
- 3-4- نمونه، روش نمونه گیری و حجم نمونه. 103
- 3-5- ابزار اندازه گیری داده ها 103
- 3-6- متغيرهاي تحقيق. 111
- 3-7- شیوه اجرا 111
- 3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها 112
- فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
- 4-1- مقدمه. 115
- 2-4 – یافته های توصیفی.. 115
- 4-3 : یافته های مربوط به فرضیه ها 119
- فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادها
- 5-1- مقدمه. 132
- 5-2- بحث و بررسی.. 132
- 5-4- پیشنهادها 142
- 5-4-1- پیشنهادات پژوهشی.. 142
- 2- 4- 5- پیشنهادات کاربردی.. 142
- 5-5- محدودیت ها
- منابع
- عنوان : پایان نامه بررسی میزان شیوع اختلالات یادگیری و تعیین نیمرخ هوشی در دانشآموزان
قالب: word و قابل ویرایش - تعداد صفحات: 155 صفحه
- قیمت:
79000 تومان49000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.