بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بررسی آگاهی زنان از قوانین ناظر بر ازدواج و نقش آن در پیشگیری از طلاق
پایان نامه بررسی آگاهی زنان از قوانین ناظر بر ازدواج و نقش آن در پیشگیری از طلاق

پایان نامه بررسی آگاهی زنان از قوانین ناظر بر ازدواج و نقش آن در پیشگیری از طلاق

شرح مختصر

خانواده كوچك‌ترين واحد اجتماعي و اساس تشكيل جامعه و حفظ عواطف انساني است كه هرچه بيشتر بايد موردتوجه قرارگیرد و از خشونت‌هاي خانوادگي جلوگيري شود. در مورد چگونگي تشكيل خانواده نظريه‌هاي متفاوتي وجود دارد. برخي از جامعه‌شناسان، خانواده را يك سازمان اجتماعي ساده مي‌دانند.

گروهي روابط خويشاوندي را كه بر اساس همخوني متكي است، مبدأ تشكيل خانواده مي‌دانند و خانواده را هستة اولية تشكيل جامعه مي‌پندارند (فرجاد،1372). تشكيل خانواده و ارتباطات زناشويي با ازدواج آغاز مي‌شود. ازدواج، پديده‌اي است كه مي‌تواند باعث آرامش و سلامت رواني زن و مرد باشد؛ چنان‌كه مي‌تواند به‌جایی برسد كه به‌جای تأمين انرژي رواني زوجين، انرژي زيادي از آنان بگيرد و باعث بروز انواع اختلالات رواني شود. در اين صورت، تنها دو راه‌حل براي زوج درمانده باقي مي‌ماند: اول اينكه گرچه زندگي زناشويي آنها آكنده از آشفتگي‌هاست، آن را تحمل كنند و دومين راه‌حل، طلاق است؛ راهي كه در سال‌هاي اخير، بسياري كسان آن را برمي‌گزينند (شایسته، صاحبی و علی پور،1385). ازدواج و تشکیل خانواده پیوندی مقدس، میثاقی محکم بنایی محبوب نزد خداوند و عاملی مؤثر در حفظ دین، تضمین رزق و روزی و تنظیم سنت دنیوی است.

مکتب اسلام ازدواج را وسیله‌ای برای رشد و کمال و بقای دین، تکامل اخلاق و تشکیل خانواده، تأمین سلامت جامعه و بقای نسل می‌داند و پیروان خود را به ازدواج دعوت می‌کند امروزه مسئله ازدواج و پیشگیری از طلاق باعث قوی‌تر شدن بنیان خانواده می‌شود؛ و با توجه به تغییرات و تحولات اقتصادی در جامعه ازجمله گسترش فرهنگ تجمل‌گرایی، فاصله افتادن بین ارزش‌های والدین و فرزندان و بالا رفتن سن ازدواج به دلایل اقتصادی را با چالش‌های مواجه ساخته است. ازدواج و تشکيل خانواده يکي از مهمترین رخدادهاي زندگي هر فرد می‌باشد که اگر در شرايط مناسب و با آگاهي کافي صورت گيرد، اثرات مهمي بر سلامت فردي و اجتماعي می‌گذارد؛ به همين منظور در بيشتر جوامع، مشاوره قبل از ازدواج موردتوجه است و براي آن برنامه‌ریزی دقيقي صورت می‌گیرد. در اين برنامه، زوجين با مسائل بهداشت باروري آشنا می‌شوند و اين امر به ارتقاي سطح سلامت آنان کمک مؤثری می‌نماید (مودی و شریف زاده،1387). ازدواج يعني پيوند زندگي مشترك دو فرد با حفظ استقلال نسبي هر يك در جهت تكامل شخصيت طرفين؛ پيوند زناشويي به‌عنوان يكي از پيچيده‌ترين انواع روابط انساني واجد چنان توان بالقوه‌اي در آزادسازي احساسات است كه در كمتر روابط بين فردي ديگر مي‌توان نظير آن را يافت (شهیدی و یوسفی،1380). ازدواج رابطه‌اي است كه شخص با انتخاب وارد آن مي‌شود و تقريباً نیم‌قرن در اين رابطه خواهد ماند. زن و مردي كه باهم ازدواج مي‌كنند، بايد بتوانند خود را با نیم‌قرن تحولات اجتماعي و رشد و تغييرات متقابل يكديگر تطبيق دهند؛ در غير اين صورت، به‌احتمال‌زیاد رابطه زناشويي آنها دچار مشكل خواهد شد (ثنایی،1379).

بالا رفتن سن ازدواج و میزان طلاق، سبب شده است که مسئله‌ی ازدواج و طلاق، موردتوجه گروه زیادی از کارشناسان، قرار گیرد. بررسی این مسئله در جامعه به‌منظور برنامه‌ریزی، وامدارِ  آگاهی یافتن از شاخص‌های ازدواج و طلاق است (سپید نامه، قیصریان،1393). با افزايش ميزان طلاق، ازدواج مجدد نيز به پدیده‌ای شايع تبدیل‌شده است که ميزان رضايتمندي و ثبات آن کمتر از ازدواج اول است (محسن زاده، زهراکار، 1397).

امام علی علیه‌السلام و حکم سه‌طلاقه کردن زن نظام کیفری ساسانیان قوانین و مناسبات اجتماعی در قانون‌نامه حمورابی تعارضات خانوادگی کارمندان قضایی در سازمان دادرسی ساسانیان فشار روانی محتوی و مطالب قرآن نقش جامعه‌شناسی روستایی امام علی علیه‌السلام و راهنمایی عمر چند زنی در روستا تفاوت‌های رفتاری زن و شوهرهای شادکام و ناراضی چرخه زندگی خانوادگی اندازه‌گیری فشار روانی اعتراف عمر به برتری ایمان علی علیه‌السلام اختیار امام علی علیه‌السلام در طلاق زنان پیامبر مشاوره خانواده نظریات آسیب‌شناسی اجتماعی مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید مشاوره قبل از ازدواج احساس تنهایی روان‌شناسی خانواده راه های مواجهه با تغییرات اساسی ازدواج انواع مشکلات تربیتی کودکان زمینه‌های بروز انحرافات اجتماعی زنان در جامعه  است (لاهیجی،1385).

تحقیقات نشان داده که طلاق یکی از ده رویداد اولیه و مهم در زندگی انسان می باشد. عده‌ای از محققان اعتقاددارند که طلاق به‌عنوان یکی از حوادث زندگی نقش اولیه و حساسی در ایجاد افسردگی دارد (پیکل و همکاران، 1971). رياحي (1386) در پايان نامة كارشناسي ارشد خود بيان می‌کند كه ميانگين طلاق در كل كشور بين سال‌های 65 تا 85، از 3/10 درصد به 4/11 درصد رسيده است

عنوان : پایان نامه بررسی آگاهی زنان از قوانین ناظر بر ازدواج و نقش آن در پیشگیری از طلاق
تعداد صفحات:  96 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


× 7 = هفت