بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » مقالات ترجمه شده » رشته اقتصاد » دانلود مقاله ترجمه شده آزمایش مشارکت مؤثر در برنامه ریزی مدیریت
دانلود مقاله ترجمه شده آزمایش مشارکت مؤثر در برنامه ریزی مدیریت

دانلود مقاله ترجمه شده آزمایش مشارکت مؤثر در برنامه ریزی مدیریت

قبل از خرید حتما بخوانید
  1. برای خرید مقالات انگلیسی با ترجمه ابتدا اصل مقاله انگلیسی به صورت رایگان دانلود و مشاهده نمائید سپس اقدام به خرید ترجمه مقاله کنید. تمامی ترجمه مقالات به صورت تایپ و ترجمه شده توسط مترجم تخصصی همان رشته و در قالب ورد آماده می باشند.
  2. در صورتی که مقاله درخواستی شما در سایت ما موجود نمی باشد می توانید از منو اصلی گزینه ارتباط با ما را انتخاب کرده و مشخصات مقاله را برایمان ارسال نمائید.
  3. در صورتی که به هر دلیل موفق به پرداخت آنلاین در سایت نشدید یا بانک عامل مشکل داشت لطفا از درگاه پرداخت پروژه های سفارشی موجود در سایت اقدام نمایید و موارد فوق را به ما اطلاع و بلافاصله مقاله مورد نظر شما به ایمیلتان ارسال می گردد.

edit

شرح مختصر :

خلاصه مطالب (چکیده)

در کشورهای در حال توسعه بیشتر برنامه ریزی های مدیریت برای دریاچه های حفاظت شده فقط زمانی اتفاق می افتد که هزینه پروژه از خارج تأمین اعتبار شده باشد و هزینه های مربوط به برنامه ریزی را پوشش دهد. در اغلب موارد، نتیجه، برنامه های مدیریتی خواهد بود که از لحاظ فنی در سطح بالائی قرار دارند و از لحاظ مشاوره و مذاکره با سهام داران و حمایت کنندگان که در آن منطقه زندگی می کنند – کار می کنند و قدرت (اختیارات) سیاسی را به مرحله عمل در می آوردند اندک می باشد. در کشور فیلیپین بحث های زیادی در مورد مشارکت جامعه – کمک های مدیریتی و مشارکت دادن سهام داران (حمایت کنندگان) وجود داشته است امّا حق مالکیت واقعی یکی از چالش ها بوده است.

انسان ها هیچ وقت نمی توانند امید به مدیریت نظام زیستی – (اکوسیستم) بطور کامل داشته باشند و فقط اطمینان حاصل می کنند که تأثیر آن ها روی اکوسیستم در محدوده مجاز و موجه می باشد. آن چه مجاز و موجه می باشد اغلب بستگی دارد به آن چه برای جامعه معنی و مفهوم پیدا می کند. در اغلب موارد همه مقامات دولتی (کارکنان دولت) فکر می کنند که باید انبوهی از برنامه های فنی و همچنین خلاصه ای از دستورالعمل های اجرائی در حد 10 صفحه و یا یک متن شناخته شده و معرفی شده وجود داشته باشد. با این وجود مشارکت (سهام داری) نه از طریق ارتباط پس از برنامه ریزی بلکه از طریق مذاکرات در مورد عناصر واقعی در برنامه ریزی ایجاد می شود. داده های فنی برای مشارکت مشارکت کنندگان صرفاً جنبه مشارکت و کمک دارد و باید برای آنان معنی و مفهوم داشته باشد. این مسئله اهمیت دارد که اطمینان حاصل شود که حق مالکیت وجود دارد و صرفاً مشارکت در برنامه ریزی مدیریت تأمین هزینه کل فرآیند از طریق سرمایه گذاری سهام داران نخواهد بود. در Taal Lake هزینه کارها و فعالیت ها بوسیله شهرداری های طبقه سوم-چهارم و پنجم تأمین می شود و روستاها با کار دانشمندان و فعالیت های هماهنگ شده از جانب سازمانهای غیر دولتی. اگر برنامه ها جامع و علمی و امکان پذیر نباشد سهام داران (مشارکت کنندگان) باید در مقابل رأی دهندگان پاسخ گو باشند.

بعلاوه این امکان وجود خواهد داشت که از جانب سهام داران تعهد ایجاد شود که فعالیت های لازم را به عهده بگیرند و به صورت داوطلبانه اطاعت و پیروی لازم را داشته باشند. در آن صورت عدم وجود منابع عذر و بهانه قابل قبولی برای عدم موفقیت در اجرای برنامه ها نخواهد بود. مدیریت یک منطقه حفاظت شده و حوضه دریاچه یک فعالیت اجتماعی است که باید با آگاهی علمی به کار گرفته شود تا راهنمای اقدامات – برای هدف های جمعی و گروهی باشد.

واژه های کلیدی : چشم انداز حفاظت شده – تاپات (Tapat) پردازش تغییر شکل بحث و گفتگوها – موازنه پویا و فعال – زتان ساده – همتا.

مقدمه

یادگیری مشارکتی و ارتباط، ابزاری برای آسان کردن کارها و مذاکره هستند. وقتی این ابزار در شرایط مذاکره و همکاری در بین سهام داران (ترجیهاً در سطح محلی و هم در سطح ملّی) به کار گرفته شوند بهترین نتایج را به بار خواهند آورد. درک و شناخت جدیدی از مدیریت منابع طبیعی مورد نیاز است.درک و شناختی که کمتر تجویزی و بیشتر در معرض کاوش و تحقیق باشد با اذعان به این که نتایج وابسته به عوامل زیادی می باشد که یک بازیگر (فعال) نمی تواند آن ها را کنترل نماید. (رامیرز – آر – 1998). هیچ بحث و گفتگوئی در دهه های اخیر در مورد توسعه بدون شامل نمودن فرآیندهای مشارکتی و ایجاد فضای باز سیاسی برای دست یابی به تصمیم گیری در مورد منابع محلی نبوده است. بعضی از بهترین متشکرین در زمینه مدیریت مناطق حفاظت شده گام ها و پیشرفت های بزرگی را در زمینه تجزیه و تحلیل و رویکردهای منظم و برنامه ریزی شده نسبت به طرح شاخص ها و مدیریت قابل انطباق گروهی ابراز نموده اند.

در کشور فیلیپین سیاست ها بطور مداوم در جهت شناسائی و درک اهمیت اصلی صداهای (نظریات) محلی در مدیریت منابع تغییر جهت یافته است. در حالی که بسیاری از پژوهش گران تمرکز خود را روی عناصری قرار داده اند که به چرخش پروژه ها در جهت موفقیت کمک می کنند نارضایتی فزاینده ای در مورد هزینه های واقعی این تغییر جهت وجود دارد. تجریباتی مانند کفایت و قابل دوام بودن منافع در مشارکت دادن افراد محلی در تصمیمات مربوط به منابع بسیاری از آنان را در جهت این نتیجه گیری سوق داده است که شکست و ناکامی فراوان است و این که گرایش پروژه ها در جهت انتقال زود گذر و غیر واقعی قدرت می باشد. در هر حال این تلاش ها باعث ایجاد امیدهای زیادی شده است. گزارش موفقیت ها فراوان است و خوش بختانه بسیاری اط استادان و متخصصین امدگی کامل جهت برداشتن از عقاید اساسی خود را در چارچوب مشارکتی ندارند و در عرض تمایل دارند که سرانجام برای لحظه ای توقف کنند و به تجزیه و تحلیل کارهای خودشان بپردازند. در کشور فیلیپین با حداقل2 دهه اعلام سیاست های توسعه (پیشرفت) پایدار و پر از نتیجه و نشریات در مورد مدیریت جنگل و منابع دریائی، مدیریت مشارکتی در زمینه اکوسیستم دریاچه ها اندک و ناچیز بوده است. طبق قانونی که در سال 1966 به تصویب رسیده بزرگترین دریاچه و هشت دریاچه کوچک که در همسایگی آن قرار دارند همه بوسیله مقامات و مسئولین توسعه دریاچه Lagvana سازمان دهی و مدیریت می شوند. شاید این تنها دریاچه در کشور باشد که بطور کامل مورد مطالعه قرار گرفته و خلاء اطلاعات که باعث بی اعتنائی و عدم حساسیت مدیریت می شود در مورد این دریاچه اندک و ناچیز می باشد. این مقاله گزارش امنیتی است که به دنبال تعیین و استفاده از تجریبات قبلی و همچنین تجزیه تحلیل چارچوب ها و موفقیت ها می باشد که چه عناصری باعث ایجاد و شکل گیری فرآیند مشارکتی در برنامه ریزی مدیریت برای دریاچه Taal – در منطقه باتان گاس (Batangas) فیلیپین می شوند خانم فرانک میرآفتاب (Faranak Miraftab) تأکید نموده است که دولت ها و مؤسسات مالی برای توجیه و معقول جلوه دادن ماهیت، مقاصد و هدف های نظارتی به تدریج عقاید و تصورات مربوط به واگذاری اختیارات و سرمایه های اجتماعی را مورد استفاده قرار داده اند. به همین ترتیب بحث و گفتگوهای مربوط به مدیریت منابع مشارکتی مورد سرقت قرار گرفته و مدل های ناقص مشاوره – مشارکت اسمی و گرایش و موارد زیادی از مدل های خارجی توسعه و مدل هائی که بوسیله کارشناسان پیش برده می شوند جایگزین آن شده است، در حالی که هنوز هم وعده مردم سالاری (دموکراسی) و کاهش فقر را مطرح می کنند. برنامه ریزی مدیریت پیش برد پروژه ها در جهت دست یابی به طرح ها و برنامه هائی گرایش پیدا نموده است که از لحاظ فنی در سطح بالائی قرار دارد- بودجه کافی ندارند و مجریان درک و شناخت ناچیز و اندکی از آن ها دارند و بدتر از این عملاً برای سهام داران (حمایت کنندگان) ناشناخته است. به هر حال این وضعیت در حالی که برعکس تضمین های دولت مبنی بر حمایت از اقدامات حفاظتی بیشتر از آن که زمینه عملی پیدا کند اکثراً روی کاغذ می باشد.

Header

  • عنوان اصلی مقاله : The Test Of Effective Participation In Management Planning
  • عنوان ترجمه فارسی: آزمایش مشارکت مؤثر در برنامه ریزی مدیریت
  • تعداد صفحات مقاله انگلیسی:  16 صفحه
  • تعداد صفحات ترجمه فارسی: 26 صفحه 
  • قالب بندی: word و قابل ویرایش
  • قیمت ترجمه فارسی مقاله:  9000 تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

en

برای خرید فایل ترجمه مقاله به صورت آنلاین از لینک زیر استفاده نمائید

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه  خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


6 − = دو