شرح مختصر :
روابط صميمانه در بين افراد از اهميت خاصي برخوردار است. همچنين روابط صميمانه بر بهزيستي فيزيکي، روانشناختي و بر توانايي افراد در جهت عملکرد مؤثر در زمينههاي مختلف فردي، خانوادگي و شغلي مؤثر است. ايجاد و ابقاء روابط صميمانه به وسيله پيوندهاي هيجاني خاصي تقويت ميشود. همچنانکه روابط سالم در زندگي منافع و پيامدهاي مثبتي را در بر دارد، روابط ناراضيكننده سلامت جسمي و روانشناختي افراد را به خطر مياندازد. داشتن رابطه صميمانه و دلبستگي عاطفي با افراد نزديک زندگي چون والدين، همسر و فرزندان يکي از مهمترين نيازهاي بشري است. تلاش در جهت جستجو و حفظ رابطه با افراد مهم زندگي يک اصل انگيزشي بوده و در تمام طول زندگي با وي همراه است. (بطلاني، 1387).
از طرفی دیگر فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته اند به خوبی در زندگی مردم جا باز کنند. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت در فضای مجازی کنار هم آمده اند و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق با هم ارتباط برقرار می کنند. امروزه روش های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است. پست الکترونیک، پیام های کوتاه، چت روم ها، وب پایگاه ها و بازی ها، روش هایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده اند. روزانه نزدیک به چهارصد میلیون نفر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده می کنند و یکی از کاربردهای اصلی اینترنت، برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران است. شاید عیب اصلی ارتباط های اینترنتی آن است که ارتباط در فضای مجازی، اساساً بر متن استوار است و بنابراین، از نشانه های بصری و شنیداری در تعامل های رو در رو بی بهره است.(جوادی نیا،1392)
پیامدهای مواجهه مخاطبان ایرانی با برنامههای شبکههای ماهوارهای دغدغههای بسیاری را برای جامعه کارشناسی ایجاد کرده است. بسیاری از کارشناسان خانواده و بهداشت جنسی از برنامهریزی برای تأثیر فرهنگی این سریالها در عادیسازی خیانت زوجین به یکدیگر میگویند. افزون بر شبکههای ماهوارهای ما مواجه با سیل عظیم دیویدیهای سریالهای خارجی هستیم که بخش عمده این سریالها در مقوله زن و خانواده با ترویج فرهنگ بیحیایی و بیعفتی و عادیسازی مقوله خیانت، عشقهای ضربدری، مثلثی و کاهش صمیمیت زوجین و … قصد همراه کردن مخاطب با خود را دارد و ممکن است مخاطب با دریافت پیام این سریالها، با محتوای ارائه شده آنها احساس همذاتپنداری کند.(آذربخش ،1390)
امروزه خانواده ایرانی مخصوصا زوجین و فرزندان در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکههای ماهوارهای، فضای مجازی، رسانههای مدرن و … است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تأثیرگذاری در خانواده را هدف گرفتهاند. بعضی از شبکههای ماهوارهای که به طور تخصصی تمام تمرکز خود را بر مقوله خانواده (روابط زوجین ) نهاده است و پیام مشترک برنامههای این شبکهها عبارتند از: “ترویج خانوادههای بیسامان ولجام گسیخته در مقابل ساختار خانواده، عادی سازی خیانت همسران به یکدیگر، عادی جلوهدادن روابط جنسی دختر و پسر پیش از ازدواج، ترویج فرهنگ همباشی به جای ازدواج و عادی جلوهدادن سقط جنین برای دختران” (امامی،1390).
فهرست مطالب
- فصل اول : کلیات تحقیق
- مقدمه
- طرح مسأله
- اهمیت پژوهش
- اهداف پژوهش
- هدف اصلی
- اهداف فرعی
- فرضیه های پژوهش
- فرضیه اصلی
- فرضیه های فرعی
- تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها
- فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
- بخش اول: شبکه های اجتماعی
- مقدمه
- شبکه های اجتماعی
- مزایای استفاده از اینترنت
- پيامدها و آثار مثبت و منفي اینترنت
- محتواي روابط اجتماعي
- شيوه هاي انتقال اطلاعات
- تاریخچه شبکه های اجتماعی
- شبکه وب جهانی
- سایت های شبکه اجتماعی
- نقش شبکه های اجتماعی در جنگ نرم
- وب ۲ چیست؟
- آنالیز شبکههای اجتماعی
- شبکههای اجتماعی اینترنتی
- شبکههای اجتماعی اینترنتی در دنیا
- دلايل عمده ايجاد شبكه هاي اجتماعي
- تحليل شبكه هاي اجتماعي
- معرفی شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی
- فیس بوک
- گوگل پلاس
- پینترست
- توییتر
- مای اسپیس
- لینکدین
- اورکات
- اسکایپ
- او وو
- وایبر
- لاین
- ویچت
- تانگو
- واتس آپ
- اینستاگرام
- هنگ اوتس
- نیمباز
- بی تالک
- چت آن
- دی دی
- کو کو
- بادو
- اسکات
- بررسی شبکه های اجتماعی و تأثیرات آن ها بر ابعاد مختلف زندگی
- تاثیر فضای مجازی بر هویت
- بحران هويت
- آشفتگي هويت و شبکه های اجتماعی
- اختلال هويت و شبکه های اجتماعی
- پيامدهاي فقدان هويت و شبکه های اجتماعی
- هويت بخردانه و نابخردانه و شبکه های اجتماعی
- بحث تاثیر شبکه های اجتماعی در محیط خانواده و کار
- بخش دوم: صميميت زناشويي
- صميميت چيست؟
- مؤلفه هاي صميميت
- صميميت احساسي
- صميميت روانشناختي
- صميميت فکري
- صميميت جنسي
- صميميت جسماني (غيرجنسي)
- صميميت معنوي
- صميميت زيبايي شناختي (هنري)
- صميميت اجتماعي- تفريحي
- صميميمت زماني
- پوياييهاي صميميت
- صميميت و ارتباط
- مشکلات رايج و معمول فرستنده
- دروغگويي
- پيامهاي پنهان
- پيامهاي مبهم
- ارتباطهاي متناقض
- مشکلات رايج گيرنده پيام
- مشکلات ضعف توجه
- حالت دفاعي داشتن
- عوامل روانشناختي
- نياز داشتن به صميميت
- هفت مرحله صميميت
- کليشه ها: اولين سطح صميميت
- حقايق: دومين سطح صميميت
- عقايد: سومين سطح صميميت
- اميد و رؤياها: چهارمين سطح صميميت
- احساسات: پنجمين سطح صميميت
- اشتباهات، ترسها، و شکستها: ششمين سطح صميميت
- نيازهاي قانوني: هفتمين مرحله صميميت
- عوامل مؤثر بر صميميت
- عوامل اجتماعي
- عوامل روانشناختي
- نياز به صميميت
- سبکهاي دلبستگي فرد و ارتباط آن با روابط صميمانه
- تمايزيافتگي
- عزت نفس
- عوامل بين فردي مؤثر بر صميميت
- اعتمادسازي
- متعادل کردن
- مديريت
- تحمل و مدارا کردن
- بخش سوم پیشینه تحقیق
- پژوهشهاي مرتبط با شبکه های اجتماعی داخل كشور
- پژوهشهاي مرتبط با صميميت زناشويي داخل كشور
- پژوهشهاي مرتبط با صميميت زناشويي در خارج كشور
- فصل سوم: روش شناسی تحقیق
- مقدمه
- روش پژوهش
- جامعه آماری
- نمونه آماری و روش نمونه گیری
- شرايط ورود به تحقيق
- متغيرهاي مورد مطالعه پژوهش
- ابزار پژوهش
- پرسشنامه صميميت
- مصاحبه مشاورهاي
- شيوهي اجراي پژوهش
- روش تجزيه و تحليل داده ها
- فصل چهارم : تجزیه و تلیل داده ها
- مقدمه
- ويژگيهاي جمعيت شناختي گروه نمونه
- يافتههاي توصيفي پژوهش
- يافتههاي استنباطي پژوهش
- آزمون فرضیه های پژوهش
- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
- مقدمه
- بحث و نتيجهگيري
- محدوديتهاي پژوهش
- پيشنهادهاي كاربردي
- پيشنهادهاي پژوهش
- پیشنهادات به محققین بعدی
- فهرست منابع و مآخذ
- منابع فارسی
- منابع لاتین
- پیوست ها
- پرسشنامه صميمت زوجين
- بروشور
- عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر مهمترین آسیب های شبکه های اجتماعی بر صمیمیت زوجین
قالب: word و قابل ویرایش - تعداد صفحات: 162 صفحه
- قیمت:
79000 تومان59000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.