شرح مختصر :
امروزه صنعت گردشگری فراتر از یک صنعت، به مثابه پدیده پویای جهانی و اجتماعی است که پیچیدگیهای خاص خود را دارد. پدیدهای که با سازوکاری درهم تنیده و پنهان در زمانها و مکانهای مختلف، اشکال گوناگونی بهخود میگیرد و به همین دلیل تأثیرات کاملاً متفاوتی را بر جوامع انسانی بر جای مینهد، از این روست که شناخت دقیق و تحلیل علمی این پدیده میتواند چارچوبهای مطمئنی برای برنامهریزی صنعت گردشگری فراهم آورد (حیدریچیانه، 1387). مطابق نظر سازمان جهانی جهانگردی، گردشگری بزرگترین صنعت فعال در جهان است (لاندبرگ، 1391). بسیاری از کشورها، این صنعت پویا را منبع اصلی درآمد، اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساختها میدانند (گی، 1388). جاذبههای گردشگری به عنوان هسته اصلی مقاصد گردشگری و سرمایههای اولیه این صنعت، نقش بسیار اساسی در برنامهریزی و توسعه گردشگری دارند و از اینرو مطالعه و بررسی جاذبههای گردشگری از مبانی و اصول برنامهریزی صنعت گردشگری محسوب میشوند (حیدری چیانه، 1388).
در حال حاضر گردشگری بزرگترين و متنوعترين صنعت دنیا محسوب میشود که به مثابة منبع اصلی درآمد و اشتغال، نقش مهمی در رشد اقتصادی کشورها دارد (آندرسون و فورنل، 2000). توجه به مسئلة گردشگری زمانی مهم جلوه میکند که بدانیم بر اساس آمارهای موجود، صنعت گردشگری دومین منبع درآمد بیش از 49 کشور درحال توسعه است و راهبردی برای افزايش درآمد و فقرزدايی در اين کشورها به حساب می آيد.
از سویی امروزه گردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است و بسیاری از برنامهریزان از آن به عنوان رکن اصلی توسعه یاد میکنند. در واقع گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان، یکی از پیچیدهترین کسب و کارهای بشری میباشد و به عنوان فعالیتی چند وجهی دارای کارکردها و اثرات مثبت گوناگون است که از جمله آنها میتوان به اشتغالزایی، کسب درآمد، جذب ارز و تقویت زیرساختها و … اشاره کرد (شاكري و سليمي، 1385). از سویی دیگر، بسیاری از کشورها در راستای دستیابی به اهدافی چون توسعه اقتصاد ملی، جذب سرمایهگذاریهای خارجی، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و توسعه منطقهای اقدام به تأسیس مناطق آزاد نمودهاند. از این رو توسعه فعالیتهای گردشگری در مناطق آزاد به منظور ایجاد تنوع در کسب درآمدهای ارزی و همچنین رونق اقتصادی در این مناطق، بیش از پیش مورد توجه قرار میگیرد (توزکایا و همکاران، 2007).
فهرست مطالب
- بیان مسئله
- اهمیت و ضرورت تحقیق
- پيشينه پژوهش
- پژوهشهاي خارجي
- پژوهشهاي داخلي
- جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق
- اهداف مشخص تحقيق
- اهداف کاربردی
- فرضيههاي پژوهش
- سوالات پژوهش
- روششناسي پژوهش
- شرح کامل روش
- جامعهي آماري و انتخاب شركتها
- روش گردآوري دادهها
- روش تجزيه و تحليل دادهها
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان پروپوزال: ارزیابی رضایتمندی گردشگران از تغییر کاربری بناهای تاریخی به اقامتگاههای گردشگری
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 18 صفحه
- قیمت: فقط 4900 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.