شرح مختصر :
پيش از بحث دربارهي تأثير جنسيت بر عملكرد تحصيلي ضروري است كه به تمايز مهم و در عين حال پر مناقشهاي كه بين دو مفهوم جنس و جنسيت وجود دارد اشاره شود. واژهي جنس مبهم است زيرا ميتوان آن را هم به گروهي از افراد و هم به كارهايي مثل امور جنسي اطلاق كرد (گيدنز 1373: 175). استفادهي مناسب از واژهي جنس و جنسيت به احتمال، منشأ مهمترين اختلاف نظرها بوده است. مكابي (1988) به کاربرد مترادف اين دو واژه معتقد است (گولومبوك 1382: 11). ولستون كرافت مفهوم جنس را در عمل معادل با جنسيت به كار برده و جنبهي زيستشناختي زنان را عامل مهمي براي تمايز زن و مرد نميداند. فايرستون نيز معتقد است كه با پيشرفتهاي علمي و فني جنس و جنسيت مفهوم امروزين خود را از دست خواهند داد (وينسنت 1378: 268). هايد براي كاهش ابهام، اصطلاح جنس را در مورد رفتارهاي جنسي و اصطلاح جنسيت را براي استناد كردن به مردان و زنان به كار ميگيرد (هايد 1384: 19). مطابق با نظر اكلي (1981) جنس به تقسيم زيست شناختي زن و مرد ناظر است. متيوز (1982) نيز آن را نوعي زيستشناختي دو وجهي از زن و مرد در نظر ميگيرد (محمدي اصل: 78).
فريدمن (2001) نيز به اين تفاوت قائل است، بدينمعني كه مؤنث يا زنانه يك گروه زيستشناختي است كه زنان به آن تعلق دارند و جنس زيستشناختي تفاوتي است كه به طور طبيعي پيش ميآيد (فريدمن 1381: 25). بدين ترتيب واژهي جنس مبين يک اساس بيولوژيكي براي رفتار است و به بعد زيستشناختي مردانگي و زنانگي محدود ميشود (گولومبوك، همان: 11). وقتي مفهوم زن به منزلهي يك جنس به كار برده ميشود نشان از تفاوتهاي زيستشناختي ميان زن و مرد دارد (گرت 1382: 9 و10). جنس فقط معنايي زيستشناختي دارد، يعني شخص از نظر پيكرشناسي مرد است يا زن. تفاوتهاي جنسي ممكن است طبيعي باشد (ابوت 1381: 305). بر اين اساس واژهي جنس به تفاوتهاي كالبدي و فيزيكي ميان مردان و زنان اشاره دارد كه آن را از فعاليت جنسي متمايز ميكند (گيدنز، همان: 175). اين تفاوتها در اندامهاي جنسي و عمل توليد مشهود و بارز ميشوند (فريدمن، همان: ص27). شاخصهاي مهم ديگر تمايز جنسي، كروموزمها، غدد جنسي و هورمونها هستند كه ممكن است با يكديگر پيوستگي نداشته باشند (گولومبوك، همان: 49).
فهرست مطالب
- چکيده
- مقدمه
- 1) جنسيت و تواناييهاي شناختي و تحصيلي
- 2) جنسيت و عملکرد تحصيلي
- 3) چارچوب نظري تحقيق
- 4) سؤالات تحقيق
- 5) جامعهي آماري و روش نمونهگيري
- 6) پرسشنامه مقياس انگيزش تحصيلي AMS
- 6) يافتههاي تحقيق
- 7) بحث و نتيجهگيري
- فهرست منابع و مآخذ
- عنوان پروژه: تفاوتهاي جنسيتي در انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانشجويان
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 45 صفحه
- قیمت:
12000 تومان9000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.