شرح مختصر :
موتور بازی یک نرمافزار است که برای تولید بازی رایانهای نوشته میشود. موتورهای زیادی برای بازیها ساخته شده است که بیشتر آنها از طریق سیستمعامل مکینتاش، لینوکس و مایکروسافت ویندوز اجرا میشوند. هسته هر بازی رایانهای از یک موتور گرافیکی (که وظیفه رندرینگ را بر عهده دارد) و موتور فیزیکی تشکیل شده است که این موتورها گاهی اوقات توسط یک موتور اجرا میشوند و هسته بازی یک موتور خواهد داشت. موتورهای بازی در حقیقت مؤلفه نرمافزاری و اصلی هر بازی رایانهای و ویدئویی و هر برنامه تعاملی است که محتوای گرافیکی بلادرنگ تولید کند. موتوربازی یک سری از تکنولوژیهای اساسی را مهیا میسازد و همچنین فرایند توسعه را تسهیل میکند و در بعضی مواقع بازی را قادر میسازد تا به گونهای ساخته شود که به صورت چندزیرساختاری (مستقل از زیرساختها مثل سیستمعامل) و بر روی کنسولهای بازی و رایانههای رومیزی اجرا شود. تواناییها و قابلیتهای اساسی که توسط موتوربازی در اختیار قرار میگیرد شامل یک تفسیرکننده برای گرافیکهای دو بعدی و سه بعدی و موتور فیزیک و کاشف برخورد و صدا و پردازشگر اسکریپت و پویانمایی و هوش مصنوعی و قابلیتهای شبکهای و یک نمودار صحنه میباشد. موتورهای بازی را بعضی اوقات با نام میان افزار بازی نیز میشناسند. بعضی از موتورهای بازی به جای کلیه قابلیتهایی که مورد نیاز یک بازی رایانهای است تنها قابلیت رندرینگ بلادرنگ سه بعدی را مهیا میسازند. این موتورها به توسعهدهنده بازی اجازه میدهند که بقیه تواناییها و قابلیتهای مورد نیاز را فراهم نموده و مجموعه را تکمیل نماید که میتوان آنها را از بین اجزای میان افزار بازیهای دیگر انتخاب نمود. این نوع از موتورها اغلب با نامهای دیگری مانند موتور گرافیکی یا موتور رندرسازی و یا موتور سه بعدی نیز شناخته میشوند. امروزه بسیار بر روی موتورهای بازی و اجزای سازنده آنها کار میشود و این امر باعث شده تا بین قسمتهایی مانند کارهای هنری و طراحی مراحل و رندرینگ و اسکریپت نویسی شکاف عمیقی ایجاد شود. به زبان ساده این امر باعث شده تا کارها تخصصیتر شود. امروزه در تیمهای بزرگ توسعه بازیهای رایانهای و ویدئویی نسبت هنرمندان به برنامهنویسان چهار به یک میباشد و این یک امر عادی بهشمار میآیند. امروزه موتورهای بازی در زمره پیچیدهترین برنامههای رایانهای هستند که تابه حال ایجاد شده است. توسعه موتورهای بازی امروزه یکی از محبوبترین پروژهها در میان علوم رایانهای میباشد و افراد بسیاری از دانشجویان و علاقمندان و توسعهدهندگان بازیهای رایانهای به این موضوع میپردازند. از ملزومات توسعه موتورهای بازی داشتن دانش بسیار در طیف وسیعی از علوم مانند هندسه و تئوری رنگها و محاسبات میباشد. بسیاری از افراد بطور مشتاقانه و غیرحرفهای به این رشته میپردازند و از این کار لذت میبرند ضمن اینکه محصول خود را به صورت منبع باز در اختیار بقیه میگذارند. “فضای کریستالی” یک موتوربازی رایگان است که به صورت منبعباز و چندزیرساختاری عرضه میشود و از محبوبیت خوبی نیز برخوردار است. گرافیک رایانهای به طور کلی و رندرینگ و پویانمایی به طور خاص، نیاز به پیش زمینه قوی در ریاضیات و الگوریتمهای رایانهای دارد. الگوریتمهای رندرینگ نیاز به دانش در زمینه هندسه نسبی و انعکاسی و جبرخطی و انواع مدلهای نور و رنگ دارد. پویانمایی نیازمند درک خوبی از ریاضیات پیوسته دارد. پویانماییهای خوب نیاز به گونههایی از مدلهای فیزیکی برای نمایش تاثیر نیروی جاذبه و نیروی تعاملی اشیا نیز دارد.
فهرست مطالب
- چکیده
- فصل اول: کلیات پژوهش
- 1-1-مقدمه
- 1-2-بیان مسئله
- 1-3-وظایف یک موتور بازی
- 1-4-اهمیت و ضرورت پژوهش
- 1-5-اصطلاحات تخصصی
- فصل دوم:مفاهیم عمومی موتورهای بازی
- 2-1-تاریخچه موتورهای بازی0
- 2-2-انواع موتورهای بازی
- 2-2-1-موتورهای سطح پایین
- 2-2-2-موتورهای سطح میانی
- 2-2-3- موتورهای سطح بالا
- 2-3-نمونههای مختلف موتورهای بازی
- 2-4- موتور بازی Unrea
- 2-4-1-نسخههاي گوناگون Unreal Engine
- 2-4-2-آینده Unreal Engine
- 2-5-بازیهاي FPS
- 2-5-1-نسخه های گوناگون بازیهاي FPS
- 2-6-موتور بازی Flexible Isometric
- 2-7- موتور Adventure Game Studio
- 2-8- موتور Unity
- 2-9- موتور Esperient Creator
- 2-10- موتور CryEngine 3
- فصل سوم:موتور بازی fbs
- 3-1-مقدمه
- 3-2-طراحی بازی
- 3-3-اسکریپت نویسی
- 3-4-مدلهای تشکیل دهنده
- 3-4-1-سگمنتها
- 3-4-2-انتیتیها
- 3-4-3- مارکرها
- 3-4-4- پیش ساختها
- 3-5-ابزارهای FPSC
- 3-6-ساختن میدان جنگی
- 3-7-آموزش ساخت بازی با EPS Creator به صورت exe
- 3-7-1-سربرگ GAME PROJECT SETTING
- 3-7-2-سربرگ level settings
- 3-7-3-سربرگ textures
- 3-8-جمع بندی موتور بازی fbs
- فصل چهارم: موتور بازی UDK
- 4-1-مقدمه
- 4-2-UDK
- 4-3-آموزش UDK
- 4-4-دومین آموزش نرم افزار UDK
- 4-5-آموزش بخش نور و انیمیشن
- 4-6-بازی با دوربین سوم شخص
- فصل پنجم: ارزیابی نتایج
- 1-5-مقدمه
- 5-2- كاربرد و ويژگيهاي موتور گرافيكي
- 5-3-ارزیابی نتایج
- 5-4-نتیجه گیری
- فهرست منابع و مآخذ
- عنوان پایان نامه: موتورهای بازی در سطح پایین، متوسط و بالا ، كاربرد و ويژگيهاي آن
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 73 صفحه
- قیمت:
79000 تومان49000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.