شرح مختصر :
سازمان ها و ادارات یکی از ارکان اصلی در جامعه انسانی هستند و مدیریت و رهبری در سازمان از مهمترین شاخص های ادامه حیات، پویایی، بالندگی و یا نابودی آنها می باشد. پیشرفت های گوناگون و متنوع در علم فناوری، مدیریت سازمان ها را از حالت سنتی خارج نموده و با تغییر و تحول سازمانی، مدیریت پویا جایگزین مدیریت سنتی شده است. امروزه سازمان ها علاوه بر وظایف سنتی و ماهوی خود که همانا تحقق اهداف سازمانی و غایی سازمان می باشد میبایست پاسخگوی خواست ها و انتقادات جامعه بیرونی و درونی سازمان خویش باشد. در لغت نامه تغییر به معنای از حالی به حال دیگر برگرداندن یا چیزی را به شکل و حالت دیگر در آوردن معنی شده است. جهان همواره در حال تغییر و تحول است و ادامه حیات ذرات هستی در گرو همین تغییرات است. تغییر در همه پدیدههای جهان جریان دارد و این تنها به طیف خاصی محدود نیست. تغییر پیش از پیدایش بشر وجود داشته و همیشه نیز وجود خواهد داشت. چه در غیر این صورت، در هر موقعیت و لحظه از زمان، انتقال به زمان و شرایط بعدی ممکن نخواهد بود. بشر همیشه درصدد ایجاد تغییرات مثبت، مهار تغییرات منفی و مبارزه با آثار آن بوده است و سعی نموده است که تغییرات را مدیریت نماید تا از آثار زیان بار آن در امان بماند. در برخی تعاریف تغییرات هدفمند را تحول نامیده اند. یعنی تغییراتی که با اراده افراد و با مقصود خاصی انجام پذیرد . تغییراتی که بر اثر مرور زمان ایجاد می شوند می تواند خوشایند و یا ناخوشایند باشند. مانند تبدیل مواد آلی به نفت و یا فساد مواد غذایی. ولی تحول باید خوشایند باشد چرا که با اراده و انگیزه و با برنامه از پیش طرح ریزی شده طراحی شده است. تغییر در اجزاء یک پدیده، لازمه تغییر در کل پدیده است. یعنی اگر انتظار تغییرو تحول در یک سازمان را داشته باشیم، نخست باید تغییر و تحول در اجزاء سازمان را فراهم کنیم. از آنجایی که مهمترین بخش هر سازمان را نیروی انسانی آن سازمان تشکیل می دهد، بنابراین، تحول در نیروی انسانی هر سازمان موجب پایه گذاری تحول در آن سازمان خواهد بود.
فهرست مطالب
- 2-2 مقدمه
- 2-2-1. انسان و تغییر
- 2-2-2. اجزاء تغییر
- 2-2-3. ابعاد تغییر
- مدل کرت لوين
- 2-2-4 مراحل تغییر
- مدل هفت مرحله اي تغيير
- مدل سيستمي تغيير
- 2-2-5 دلایل شکست تغییر
- 2-2-6 فراگرد تغییر در سازمان
- 2-2-7 تغییر سازمانی
- نیروهای تغییر
- نیروهای بیرونی
- نیروهای درونی
- 2-2-8 الگوی تغییر لوین
- الگوی هشت مرحلهای کاتر
- مدل تغییر کوبلر- راس
- مدل تغییر آدکار
- مراحل تغییر آدکار
- مدل تغییر بکهارد
- چارچوب کلی تغییر بکهارد
- 2-2-9 مدیریت تغییر در سازمان
- 2-2-10 مديريت تغيير و بهبود سازمان
- 2-2-11. معني و مفهوم بهبود سازمان
- هدف هاي برنامه هاي بهبود سازمان
- فهرست منابع و مآخذ
- منابع فارسی
- منابع لاتین
- عنوان : فصل دوم پایان نامه، مطالعات نظری تغییر سازمانی
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 30 صفحه
- قیمت:
15000 تومان12000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.