شرح مختصر :
مسئله موفقیت یا عدم موفقیت در امر تحصیل از مهمترین دغدغههای هر نظام آموزشی است. موفقیت و پیشرفت تحصیلی در هر جامعه نشاندهنده موفقیت نظام آموزشی درزمینهٔ هدفیابی و توجه به رفع نیازهای فردی است. ازآنجاییکه شرط مهم برای رشد و شکوفایی هر جامعهای وجود افراد آگاه خلاق و کارآمد است، لذا پرورش و تقویت انگیزه پیشرفت سبب ایجاد انرژی و جهتدهی مناسب رفتار، علایق و نیازهای افراد در راستای اهداف ارزشمند و معین میشود (سمدی،2008). انگیزش پیشرفت یکی از مهمترین انگیزههای اکتسابی هر فرد است که برای نخستین بار توسط موری مطرح شد. انگیزه پیشرفت عبارت است از گرایش فرد برای گذر از سدها، تلاش برای دستیابی بهگونهای برتری. حفظ معیارهای سطح بالا. کسانی که انگیزه پیشرفت بالا دارند، میخواهند کامل شوند و کارکرد خود را بهبود بخشند. آنان وظیفهشناساند و ترجیح میدهند کارهایی انجام دهند که چالشبرانگیز باشد و به کاری دست زنند که ارزیابی پیشرفتشان بهگونهای (خواه در مقایسه با پیشرفت دیگران یا خواه بر پایه ملاکهای دیگر)، شدنی باشد. این افراد از عزتنفس برخوردارند، مسئولیت فردی را ترجیح میدهند و دوست دارند بهگونهای ملموس از نتایج کار خودآگاه شوند. نمرههای درسی آنان خوب است، در فعالیتهای دانشگاهی و اجتماعی شرکت میکنند، در انجام کارها، همکاری با کارشناسان و صاحبنظران را به همکاری با دوستان خود ترجیح میدهند و در برابر فشارهای اجتماعی بیرونی مقاومت نشان میدهند (بیبنگراد،2006).
فهرست مطالب
- فصل اول: کلیات پژوهش
- 1-1-مقدمه
- 1-2 – بیان مسئله5
- 1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق 12
- 1-4- اهداف پژوهش13
- 1-4-1 هدف کلی13
- 1-4-2 -اهداف جزئی 13
- 1-5- سؤالات ویژه پژوهش13
- 1-6- تعریف متغیرها14
- 1-6-1-هوشمند سازی مدارس14
- 1-6-2-تعریف عملیاتی هوشمندسازی مدارس14
- 1-6-3- انگیزش پیشرفت15
- 1-6-4-تعریف عملیاتی انگیزش پیشرفت15
- 1-6-5-تفکر تأملی15
- 1-6-6-تعریف عملیاتی تفکر تأملی15
- 1-6-7-نگرش نسبت به مدرسه15
- 1-6-8-تعریف عملیاتی نگرش نسبت به مدرسه15
- فصل دوم:ادبیات و پیشینهی تحقیق
- 2-1- مدارس هوشمند18
- 2-2- فلسفه آموزشوپرورش23
- 2-3-1-آموزشوپرورش24
- 2-3-2-برخی از تعاریف آموزشوپرورش 25
- 2-4- يادگيري الكترونيكي 25
- -1 5-2 طراحی مدرسه هوشمند
- 2-5-3 -فلسفه 27
- 2=5-4 – تئوری و مبانی نظری 28
- 2-5-5-مؤلفههای اصلي و اركان هوشمند سازی مدارس 29
- 2-5-7- محتواي الکترونیکی30
- 2-5-7-استانداردهای لازم برای تولید محتوای الکترونیک31
- 2-5-8-ویژگیهای اركان مدرسۀ هوشمند32
- 2-5-9- ارزيابي 33
- 2-5-10- ضرورت مدارس هوشمند35
- 2-5-11- اهداف مدارس هوشمند 36
- 2-5-12- مهمترین دلایل تأسیس مدارس هوشمند38
- 2-5-13- ده اصل کلیدی آموزش در مدارس هوشمند 40
- 2-5-14- -سازوکار اجرايي هوشمند سازی مدارس 43
- 2-5-16- سؤالاتی که در رابطه با مدارس هوشمند با آن برخورد میکنیم 49
- 2-5-17- تأثیرات هوشمند سازی مدارس بر یادگیری دانش آموزان 51
- 2-5-18- سند چشمانداز20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران 65
- 2-5-18-1- برنامه پنجم توسعه 65
- 2-5-18-2- سند توسعه فاوای وزارت آموزشوپر66
- 2-5-18-3-سند راهبردي نظام جامع فناوري اطلاعات كشور66
- 2-5-18-4-سند تحول بنيادين آموزشوپرورش 66
- 2-5-18-5-نقشه جامع علمی کشور67
- -5-19-پيشينه هوشمند سازی مدارس در جهان 67
- 2-5-20-پيشينه هوشمند سازی مدارس در ایران69
- 2-6-1- انگیزش پیشرفت70
- 2-6-2- منشأ انگیزه پیشرفت72
- 2-6-2-1- تأثیرات اجتماعی شدن72
- 2-6-2-2-تأثیرات شناختی73
- 2-6-2-3-تأثیرات رشدی73
- 2-6-3-الگوی اتکینسون74
- 2-6-4-نظریه مک کللند75
- 2-6-4-1-انگیزه پیشرفت و ویژگیهای افراد باانگیزه پیشرفت بالا75
- 2-6-5-انگیزش و انگیزه 79
- 2-6-6-انگیزه یا انگیزش پیشرفت80
- 2-6-7-اهمیت انگیزش81
- 2-6-7-عوامل مؤثر بر انگیزش82
- 2-7- تفکر تأملی86
- 2-7-1-تعریف تفکر تأملی86
- 2-8- نگرش نسبت به مدرسه89
- 2-8-1- تعریف نگرش89
- 2-8-2- پارک برای نگرش 4 ویژگی زیر را بیان میکند90
- 2-8-3- تفاوت نگرش باارزش، عقیده و علاقه90
- 2-8-4- اهمیت نگرش 91
- 2-8-5- نگرش و ارزش 92
- 2-9- پژوهشهای پیشین درباره موضوع94
- 2-9-1-تحقیقات انجامشده در داخل کشور 97
- 2-9-2- تحقیقات انجامشده در خارج از کشور105
- فصل سوم :روش تحقیق
- مقدمه116
- 3-2-روش تحقیق116
- 3-3-جامعه آماری116
- 3-4-نمونه و روش نمونهگیری117
- 3-6- ملاحظات اخلاقي118
- 3-7-ابزار و روش گردآوری دادهها118
- 3-8-روش تجزیهوتحلیل دادهها119
- فصل چهارم:تجزیهوتحلیل یافتهها
- 4-1- مقدمه121
- فصل پنجم:بحث و نتیجهگیری
- 5-1- مقدمه144
- 5-2- بحث و نتيجهگيري144
- 5-3- نتیجهگیری151
- 5-4- محدوديتها و موانع152
- 5-5- پیشنهادات پژوهشی153
- 5-6- پیشنهادات کاربردی154
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان : پایان نامه مقایسه انگیزش پیشرفت با وسایل هوشمندسازی مدارس در دانش آموزان شهر مشهد
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 145 صفحه
- قیمت:
69000 تومان49000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.