بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بررسی ایمنی راههای اصلی از منظر عملیات اجرایی و میزان تلفات جاده ای
پایان نامه بررسی ایمنی راههای اصلی از منظر عملیات اجرایی و میزان تلفات جاده ای

پایان نامه بررسی ایمنی راههای اصلی از منظر عملیات اجرایی و میزان تلفات جاده ای

شرح مختصر

اﻣـﺮوزه ﻣﺴﺎﯾﻞ و ﻣﺸﮑﻼت ﺣﻤﻞ وﻧﻘﻞ از ﻗﺒﯿﻞ آلودگی های زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ، ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺮژی، اﻓﺰاﯾﺶ‌ ﺧﺴـﺎرتﻫﺎی ﻣﺎدی و ﻣﻌﻨﻮی ﻧﺎﺷﯽ از ﺳـﻮاﻧﺢ و ﺗﺼﺎدﻓﺎت، ﻣﺸﮑﻼت ﻧﻈﺎرت و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﺑﺮوﻧﺸـﻬﺮی، اﻓـﺰاﯾﺶ زﻣﺎﻧﻬﺎی ﺗﻠﻒ ﺷﺪه و روﻧﺪ رﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﺑﻪ وﯾﮋه در ﺳﺎﻋﺎت اوج درﮐـﻼن ﺷـﻬﺮﻫﺎی دﻧـﯿﺎ ﺑـﻪ ﯾـﮏ ﻣﺸـﮑﻞ ﺟﺪی ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ. مبحث ایمنی و ترافیک یک مبحث بسیار وسیعی است که از جوانب مختلف بایستی بررسی شود.

از آنجاییکه در زمینه ترافیک ما با سه عامل اساسی انسان، جاده و وسیله نقليه سرو کار داریم بایستی نسبت به تامین ایمنی این عوامل اقدامات لازم انجام گیرد. به كل اراضي طولي و عرضي كه براي جاده سازي و تعريض و اقدامات راهداري و ايمني بين حد نهائي تا محور راه (آكس راه) در طرفين با رعايت قوانين و مقررات اختصاص مي يابد حريم راه گفته مي شود. لازم به ذكر است ايجاد هرگونه ديواركشي، ساختمان و تأسيسات تا شعاع 100 متري از انتهاي حريم قانوني راهها برابر ماده 17 قانون اصلاح راهها و راه آهن بدون كسب مجوز از وزارت راه و ترابري ممنوع مي‌باشد. (احمدزاده، 1393)

در اين تحقيق با توجه به متغيرهاي موثر بر تصادفات جاده اي، وضعيت ايمني راه ها بررسي و وضعیت براي سنجش ايمني راه اصلی یاسوج به سپیدان فارس ارايه شده است. با بررسي پارامترهاي موثر بر تصادفات جاده اي و جمع آوري اطلاعات و مطالعات ميداني در حدود 100 کيلومتر از راه هاي اصلي – شامل راه هاي با عملکرد و شرايط محيطي متفاوت روش مناسب موردنظر ارايه شده است.

بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد که باید ۴ درصد از ارزش راه‌ها برای نگهداری راهها در نظر گرفته شود و این رقم حدود ۸ هزار میلیارد تومان است ولی اعتبارات تخصیصی برای نگهداری از راهها بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد. فعالیت‌هایی که ارتباط مستقیم با ایمنی و جان مردم دارد هیچ گاه حتی در شرایط نبود اعتبارات نیز تعطیل نشود. در کنار فعالیت گسترده و شبانه روزی راهداران در راه‌های کشور کاربران و رانندگان نیز برای بهتر شدن وضعیت ایمنی راه‌ها باید همکاری های لازم را داشته باشند. مسیر سپیدان به یاسوج همواره به عنوان يكي از مسیرهايي كه شمار مرگ و ميرهاي ناشي از تصادفات جاده‌اي در آن عدد بالايي را به خود اختصاص داده است، مطرح بوده و هست و همين امر زمينه ‌ساز کوششي براي شناسايي علل تاثيرگذار بر آن به‌شمار مي‌رود. (کریم پور، 1394)

بنابراین افزايش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و از بین رفتن سرمایه هایی که نه جبران و نه جایگزین می شوند، بطور قطع به بررسی و راهکارهایی نیاز دارد. تشخیص و تعیین درست علت وقوع تصادفات ضمن آن که باعث حفظ حقوق شهروندي می شود موجب نمایان شدن عوامل به وجود آورنده تصادف نیز خواهد شد و در پیشگیري از حوادث مشابه بعدي بسیار موثر خواهد بود.

به منظور افزایش ایمنی آمد وشد و پیشگیري از وقوع تصادفات و آسيب هاي ناشی از آن و افزایش سطح آگاهی بایستي موارد اصلي تصادفات مشخص گردیده تا با آگاهی از آنها، در جهت رفع کاستی ها گام برداشته و ضمن واپايش آن، از آسیب رسیدن به مردم جلوگیري شود. تصادفات جاده­ای يک پديده اجتماعي در استان بوده که نياز به شناسايي ابعاد زير بنايي آن و نارسايي­هاي مختلف از جمله کيفيت راه­ها و جاده­ها، کيفيت ساخت خودرو دارد.

به طور قطع آمار معلولان و مصدومان ناشي از تصادفات جاده­اي چندین برابر ميزان تلفات ناشي از آن است که پیامدهای جبران ناپذير آن همچون بي سرپرستي، مسايل و مشکلات روحي و رواني، هزينه­هاي هنگفت درماني است. هیچگاه نباید از اهمیت تصادفات جاده­ای و تلفات ناشی از آن در استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس، به علت خسارت­ها و هزینه­هایی مستقیم و غیر مستقیمی كه به همراه دارد و با توجه به این که تا حد زیادی قابل پیشگیری است، كاسته شده و یا به فراموشی سپرده شود.

عنوان : پایان نامه بررسی ایمنی راههای اصلی از منظر عملیات اجرایی و میزان تلفات جاده ای
تعداد صفحات:  136 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


− یک = 0