بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه بهبود ساختار شبکه توزیع با استفاده از الگوریتم بهینه سازی دسته مرغ و جوجه با در نظر گرفتن کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژ
پایان نامه بهبود ساختار شبکه توزیع با استفاده از الگوریتم بهینه سازی دسته مرغ و جوجه با در نظر گرفتن کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژ

پایان نامه بهبود ساختار شبکه توزیع با استفاده از الگوریتم بهینه سازی دسته مرغ و جوجه با در نظر گرفتن کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژ

شرح مختصر

تجدید آرایش شبکه‌های توزیع با اهداف مختلفی نظیر کاهش تلفات خطوط، برگرداندن سرویس‌دهی مشترکان و به حداقل رساندن نواحی بدون برق، بهبود پروفایل ولتاژ، بالانس کردن بار، کاهش خاموشی‌ها و افزایش امنیت شبکه بکار می‌رود بنابراین می توان گفت تجدید آرایش شبکه‌های توزیع یک مساله بهینه‌سازی با اهداف و محدودیت‌های متعدد است و بدست آوردن یک حل بهینه مطلق برای آن مشکل است. برای تجدید آرایش شبکه‌های توزیع تا کنون روش‌های متعددی ارائه شده است.

با توجه به گستردگی شبکه‌های توزیع و حجم بالای انرژی توزیع شده توسط آنها، انجام تحقیقات و پژوهش در زمینه بهره‌برداری موثر و اقتصادی از این سیستم‌ها سبب صرفه‌جویی عظیمی خواهد شد. یکی از روش‌های مدرن بهره‌برداری بهینه از سیستم‌های توزیع، تجدید آرایش شبکه‌های توزیع در بهره ‌برداری است یعنی با تغییر شرایط بهره ‌برداری مثل تغییر بارها و یا وقوع یک خطا، آرایش شبکه را چنان تغییر دهیم که از نظر فنی و اقتصادی بهینه باشد، اهداف فنی و اقتصادی متعددی برای تجدید آرایش شبکه‌های توزیع مطرح است. یکی از اهداف اصلی تجدید آرایش، کاهش تلفات اهمی خطوط توزیع است. با توجه به گستردگی و همچنین پایین بودن ولتاژ در شبکه‌های توزیع، تلفات انرژی در این شبکه‌ها قابل توجه است، همچنین تجدید آرایش ممکن است به منظور ایجاد توازن بارگذاری روی فیدرها انجام شود. در شرایطی که خطای دائم ایجاد شده است، تجدید آرایش شبکه برای برگرداندن سرویس دهی مشترکان و به حداقل رساندن نواحی بدون برق بکار می‌رود، بهبود پروفیل ولتاژ، بالانس کردن بار، کاهش خاموشی‌های مصرف کنندگان و افزایش امنیت شبکه از جمله اهداف دیگری هستند که تاکنون برای تجدید آرایش شبکه‌های توزیع مورد توجه قرار گرفته‌اند. در سیستم‌های توزیع سنتی، تجدید آرایش به صورت فصلی انجام می‌شود. برای تغییر آرایش این شبکه‌ها از کلیدها و جدا کننده‌های دستی و اتوماتیک استفاده می‌شود. اما اکنون با توجه به تمایل روز افزون به خودکارسازی (اتوماسیون) شبکه‌های توزیع، امکان کنترل و تغییر آرایش این شبکه‌ها روز به روز آسان تر می‌شود و لذا تجدید آرایش ممکن است بطور روزانه و یا حتی ساعتی و با استفاده از کلیدهای اتوماتیک و کنترل از راه دور صورت گیرد.

برآوردن تقاضاهای مشتریان در یک روش مطمئن و مقرون به صرفه، هدف اصلی سیستم های قدرت مدرن الکتریکی است. شبکه توزیع توان الکتریکی بارهای متنوعی مانند بارهای مسکونی، تجاری، صنعتی و غیره  را تامین می کند که به طور معمول برای تغییرات بار روزانه در یک محدوده وسیع می‌باشد. با افزایش بارگذاری و بهره ‌برداری از ساختار موجود، احتمال وقوع فروپاشی ولتاژ در سیستم توزیع افزایش قابل توجهی می‌یابد. تجدید آرایش شبکه سیستم توزیع فرآیند تغییر توپولوژی توسط باز و بستن کلیدها برای پیدا کردن ساختار عملکرد شعاعی که تلفات را مینیمم می کند و باعث بهبود پایداری ولتاژ می‌شود در حالی که محدودیت‌های عملکرد برآورده و رعایت می‌شوند. با توجه به اینکه تعداد ترکیب های کلیدزنی  در سیستم توزیع زیاد می باشد، تجدید آرایش شبکه یک مسئله بهینه سازی محدود شده پیچیده و غیر قابل مشخص می‌باشد. علاوه براین، قید شعاعی بودن به طور معمول پیچیدگی مسئله رو افزایش می دهد.

شبکه‌های توزیع معمولا دارای ساختاری شعاعی با کلیدهای جدا کننده که معمولا بسته و کلیدهای ارتباطی معمولا باز  هستند برای اتصال فیدرها دارند که انتقال بار بین آنها را ممکن می‌سازد. در سیستمهای توزیع بزرگ با کلید های زیاد، تعداد ترکیبات بسیار زیادی وجود دارد که می توانند پاسخگو تقاضا باشند و البته هر ترکیبی منجر به توپولوژی و تلفات توان خودش می‌شود. تجدید آرایش در سیستم‌های توزیع برای پیدا کردن آرایش بهینه کلیدها است، به طوری که تلفات به حداقل برسد و محدودیت‌های عملکرد(بهره برداری) از جمله محدودیت ولتاژ، رتبه بندی شاخه‌ها و ساختار شعاعی حفظ شوند.

تجدیدآرایش شبکه یک روش موثر برای بهبود کارایی سیستم بدون هیچ گونه سرمایه‌گذاری مالی است. با این حال تجدید آرایش ممکن است قادر به برآورده ساختن کاهش تلفات و محدودیت‌های کیفیت توان نباشد بنابراین تجدید آرایش شبکه‌ با قرار دادن خازن یا منابع تولید پراکنده(DG)[1] برای رسیدن به عملکرد بهتر بکار گرفته می‌شود.

به تازگی، استفاده از تولیدات پراکنده یک راه‌حل امیدوارکننده برای جبران چالش های مطرح شده توسط نیروگاه‌های سنتی مانند گرم شدن کره زمین و کیفیت ضعیف هوا در مناطق شهری تبدیل شده است. تولیدات پراکنده که به عنوان منابع تولید قدرت الکتریکی تعریف شده‌‌اند به طور مستقیم به بارها یا شبکه‌های توزیع متصل می‌شوند( توربین بادی، فتوولتاییک، پیل سوختی، بیوماس و میکرو توربین). برخی از آنها مانند توربین بادی وفتوولتاییک‌ها انرژیهای پاکی تولید می‌کنند که قادر به مهیا کردن مزایای زیست محیطی برای جامعه است.

عنوان : پایان نامه بهبود ساختار شبکه توزیع با استفاده از الگوریتم بهینه سازی دسته مرغ و جوجه با در نظر گرفتن کاهش تلفات و بهبود پروفایل ولتاژ
تعداد صفحات:  90 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


8 + پنج =