شرح مختصر :
یکی از عوامل مؤثر در گرایش افراد به مطالعه، و موفقیت در تحصیل، سرمایه روانشناختی میباشد. سرمایه روانشناختی یکی از شاخصهای روانشناسی مثبتگرایی میباشد که با ویژگیهایی از قبیل باور فرد به تواناییهایش برای دستیابی به موفقیت، داشتن پشتکار در دنبالکردن اهداف، ایجاد اسنادهای مثبت درباره خود و تحملکردن مشکلات تعریف میشود (لوتانز و لوتانز،2004) همچنین برخوردار بودن از سرمایه روانشناختی افراد را قادر میسازد تا علاوه بر مقابلهی بهتر در برابر موقعیتهای استرسزا،کمتر دچار تنش شده، در برابر مشکلات از توان بالایی برخوردارباشند، بهدیدگاه روشنی در مورد خود برسند و کمتر تحت تأثیر وقایع روزانه قرار بگیرند، لذا اینگونه افراد دارای سلامت روانشناختی بالاتری نیز هستند (روبینز، واترز، ساککیوپه و میلت، 1998).
سلیگمن معتقد است که سرمایهی روانشناختی، جنبههای مثبت زندگی آدمی را در برمیگیرد. او معتقد است که سرمایه انسانی و اجتماعی آشکار بوده، به آسانی قابل مشاهده است و میتوان آن را به سادگی اندازه گیری و کنترل کرد. در حالیکه سرمایه روانشناختی، بیشتر بالقوه بوده، اندازهگیری و توسعه آن دشوار است. بنابراین سرمایه روانشناختی شامل درک شخص از خودش، داشتن هدف برای رسیدن به موفقیت و پایداری در برابر مشکلات تعریف میشود (ابوالقاسمی ،1388)
فهرست مطالب
- فصل اول : کلیات پژوهش
- 1-1-مقدمه
- 1-2-بيان مسئله
- 1-3-ضرورت و اهمیت پژوهش
- 1-4-اهداف پژوهش
- 1-5-فرضيه ها ی پژوهش
- 1-6-تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها
- فصل دوم: پیشینه ی پژوهش
- مقدمه
- 2-1-بخش اول سرمایه روانشناختی
- 2-1-1-مبانی نظری سرمایه روانشناختی
- 2-1-2-سرمایه روانشناختی
- 2-1-3-سرمایه روانشناختی سازه ای مثبت نگر
- 2-1-4-خودکارآمدی به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت
- 2-1-5-خوشبینی به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت
- 2-1-6-امید به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت
- 2-1-7-تاب آوری به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت
- 2-1-8-سرمایه روانشناختی سازه ای متفاوت از دیگر سرمایه ها
- 2-1-9-سرمایه روانشناختی سازه ی محوری و مرتبه دوم
- 2-1-10-سرمایه روانشناختی سازه ای متمایز و حالت گونه
- 2-1-11-سرمایه روانشناختی و پیامد های آن درمحیط
- 2-1-12- سرمایه روانشناختی و قابلیت رشد پذیری آن
- 2-1-13-سرمایه روانشناختی و مولفه های بعدی آن
- 2-1-14-مبانی نظری هیجانات مثبت
- 2-2-بخش دوم اضطراب
- 2-2-1-مفهوم اضطراب
- 2-2-2-اضطراب
- 2-2-3-تعاریف ارائه شده از اضطراب
- 2-2-4-فیزیولوژی اضطراب
- 2-2-5-سطوح اضطراب
- 2-2-6-سبب شناسی اضطراب
- 2-2-7-علائم اضطراب
- 2-2-8-بیماری هایی که در اثر اضطراب ایجاد می شوند
- 2-2-9-تاثیرات و برخی علل اضطراب
- 2-2-10-منابع اضطراب
- 2-2-11- رویکرد های نظری به اضطراب
- 2-2-12-ماهیت اضطراب امتحان
- 2-2-13- سبب شناسی اضطراب امتحان
- 2-2-14-علائم و نشانه های اضطراب امتحان
- 2-2-15-توصیه های عمومی
- 2-2-16-ویژگی های محیط مطالعه
- 2-2-17-برای کاهش اضطراب در جلسه امتحان چه کنیم
- 2-2-18-ماهیت اضطراب امتحان
- 2-2-19-اضطراب امتحان
- 2-2-20-علل اضطراب امتحان
- 2-2-21-پیشگیری از اضطراب امتحان
- 2-2-22-روش های کنترل اضطراب
- 2-2-23-با اضطراب امتحان چه کنیم
- 2-3-بخش سوم مروری بر پژوهش های انجام شده
- فصل سوم:روش تحقیق
- 3-1-مقدمه
- 3-2-روش تحقیق
- 3-3-جامعه آماری
- 3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری
- 3-5-ابزار گرد آوری اطلاعات
- 3-6-روش جمع آوری اطلاعات
- 3-7-روش تجزیه و تحلیل داده ها
- فهرست منابع و مآخذ
- عنوان روش تحقیق (سه فصل اول پایان نامه): سرمایه های روانشناختی بر اضطراب امتحان
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 96 صفحه
- قیمت:
49000 تومان29000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.