شرح مختصر :
بر طبق تحقیقات به عمل آمده حدود 41 درصد از مردم کشورهای پیشرفته، سرمایهگذاری مستقیم در سهام دارند و مالکیت مستقیم سهام 20 درصد و به شکل غیرمستقیم 34 درصد کل سرمایه گذاریها در جهان را در برمیگیرد (كلارك-مورفي، سوتر، 2004). گرچه این آمار در ایران کمتر از 20 درصد است ولی این روند رو به افزایش است و زمانی که سرمایه گذاری در صندوقهای قرضالحسنه را نیز در نظر بگیریم با عدد 54 درصد مواجه خواهیم شد (ساعدی و مختاریان، 1388). امروزه سرمایهگذاران برای انتخاب سرمایهگذاری دامنه بسیار وسیعی دارند، اما تا به حال پژوهشهای محدودی در خصوص روش انتخاب از بین سرمایهگذاریهای مختلف انجام گرفته است. تصمیمات مالی مردم روز به روز پیچیدهتر و پرمخاطرهتر میشود در حالی که نتایج این تصمیمات بر شیوه زندگي مردم بسیار موثر است(سالتانا،2010). بیشتر نظریههای مالی فرض می کنند که سرمایهگذاران منطقاً به افزایش سرمایه خود میاندیشند و به نشانههای مالی توجه می کنند. سرمایهگذاران هنگام انتخاب سرمایهگذاری به طور اولیه ریسک و بازده آن را با سرمایهگذاریهای بالقوه دیگری که میتوانند انجام دهند، مقایسه میکنند. ضمن اینکه سطح ریسکی که سرمایهگذاران حاضر به تحمل آن هستند بستگی به خصوصیات و ویژگیهای روانی آنها دارد(مريكاس و همكاران، 2004). به هرحال یک سرمایهگذار منطقی در صورت تشابه ریسک دو سرمایهگذاری، سرمایهگذاری با ریسک کمتر را انتخاب نخواهد کرد. بیشتر پژوهشهای اخیر در مورد روانشناسی مالی بیان کردهاند که تصمیمات سرمایهگذاران ممکن است تحت تاثیر عوامل رفتاری داخلی از قبیل خودشناسی و عوامل رفتاری خارجی مانند نحوه انتخاب یک سرمایهگذاری قرار گیرد(لي و همكاران، 2008). اصولاً سرمایهگذاران باید بررسیهای وسیعی در موقع خرید یا فروش سهام عادی انجام دهند. زیرا آنها نقدترین دارایی خود را به سهام تبدیل میکنند و در صورت عدم توجه به مواردی خاص، نتایج مطلوبی از آن سرمایهگذاری دریافت نخواهند کرد.
فهرست مطالب
- فصل اوّل: كليات تحقيق
- 1-1- مقدمه
- 1-2- اهمیت موضوع (تعريف مساله هدف از اجراء و کاربرد نتايج تحقيق)
- 1-3- اهداف پژوهش
- 1-4- فرضیات (یا سئوالات پژوهشی)
- 1-4-1- سؤالات اصلی پژوهش
- 1-4-2- فرضیات پژوهش
- 1-5- قلمرو تحقیق
- 1-5-1- قلمرو موضوعی
- 1-5-2- قلمرو مکانی
- 1-5-3- قلمرو زمانی
- 1-6- محدودیتهای تحقیق
- 1-7- روش تحقیق
- 1-8- شرح واژهها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق
- فصل دوّم: مروري بر تحقيقات انجام شده
- 2-1- مقدمه
- 2-2- بورس اوراق بهادار
- 2-2-1- علل پیدایش بورس اوراق بهادار
- 2-2-2- سابقه ایجاد بورس در ایران
- 2-2-3- جایگاه بورس اوراق بهادار در بازار سرمایه ایران
- 2-2-4- معيارهاي تشخيص ميزان و نحوه فعاليت يك بورس
- 2-2-5- مزایای سرمایهگذاری در بورس
- 2-2-6- مزایای ورود به بورس برای شرکتها
- 2-2-7- مؤلفههای اصلی بورس اوراق بهادار
- 2-2-8- روشهای ورود به بورس اوراق بهادار
- 2-2-9- روشهای تحلیل اوراق بهادار
- 2-2-10- مقررات حاكم بر بازار بورس اوراق بهادار
- 2-3- سهام عادی
- 2-3-1- مفهوم سهام و سهام عادي
- 2-3-1-1- مفاهیم مرتبط با سهام عادی
- 2-3-1-1-1- حق مالكيت
- 2-3-1-1-2- سررسيد سهام عادي
- 2-3-1-1-3- حق رأي
- 2-3-1-1-4- ارزش دفتري
- 2-3-1-1-5- حق تقدم خريد سهام
- 2-3-1-1-6- تعيين ارزش سهام عادي
- 2-3-2- نحوه تصميم گيري خريداران سهام عادي در بورس اوراق بهادار
- 2-3-2-1- انتخاب سهام
- 2-3-2-1-1- انواع تجزيه و تحليل بنيادي
- 2-3-2-2- تعیین ارزش سهام عادی
- 2-3-2-2-1- براساس سود
- 2-3-2-2-2- براساس سود سهام پرداختی
- 2-4- عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایهگذاران
- 2-4-1- مفهوم سرمایهگذاری
- 2-4-2- راهبردهای سرمایهگذاری
- 2-4-3- مدلهای تصمیمگیری سرمایهگذاران
- 2-4-3-1- مدل تصمیمگیری اقتصادی عقلائی
- 2-4-3-2- مدل اقتصادی رفتاری
- 2-4-3-3- مدل نوین مالی
- 2-4-3-4- مدل / تئوری چشم انداز
- 2-4-4- نظریات تأثیرگذار بر رفتار سرمایهگذاران
- 2-4-4-1- عوامل استراتژیک مکمل در بازار مالی
- 2-4-4-2- نظریات جمعیتی و مدلهای آموزشی
- 2-4-4-3- نظریه بازیهای هماهنگ
- 2-4-5- عوامل مؤثر بر سرمایهگذاری سهام
- 2-4-5-1- ویژگیهای سرمایه گذاران
- 2-4-5-2- ویژگیهای بازار سرمایه
- 2-4-5-6- بررسی صورتهاي مالي اساسي
- 2-4-5-7- بررسی نسبتهاي مالي
- 2-5- پیشینه تحقیق
- 2-5-1- پژوهشهای انجام شده در ایران
- 2-5-2- پژوهشهای انجام شده در جهان
- 2-6- مدل مفهومی تحقیق
- 2-7- جمعبندی
- فصل سوّم: مواد و روش ها
- 3-1- مقدمه
- 3-2- روش تحقیق
- 3-3- فرآیند تحقیق
- 3-3-1- شناسایی عوامل موثر بر تصمیمگیری سهامداران در خرید سهام عادی
- 3-3-1-1- استخراج شاخصهای اولیه براساس سابقه پژوهش
- 3-3-2- جمعآوری دادههای تحقیق
- 3-3-3- تحلیل دادههای تحقیق
- 3-4- جامعه آماری
- 3-5- نمونه آماری
- 3-6- روش گردآوری دادهها
- 3-7- روایی پرسشنامه
- 3-7-1-تحلیل عاملی
- 3-8- پایایی پرسشنامه
- 3-9- روشها و تکنیکهای تجزیه و تحلیل دادهها
- 3-9-1- تکنیک تاپسیس
- 3-9-2- تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
- 3-9-2-1- اصول فرآيند تحليل سلسله مراتبي
- 3-10- فرضیّات نهایی پژوهش
- 3-11- جمعبندی
- فهرست منابع و مآخذ
- عنوان روش تحقیق (سه فصل اول پایان نامه): عوامل تاثیرگذار در خرید سهام عادی
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 99 صفحه
- قیمت:
49000 تومان29000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.