بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پروژه، مقاله، تحقیق » دانلود سمینار ارزیابی و طراحي سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت
دانلود سمینار ارزیابی و طراحي سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت

دانلود سمینار ارزیابی و طراحي سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت

شرح مختصر :

با توجه به اهميت دسترسی به اطلاعات صحيح در تصميم گيرهای مديران و توسعه تكنولوژيهاي پيشرفته در ابعاد مختلف توام با افزايش پيچيدگي و تنوع فعاليتها، درك اين تغييرات و سنجش تاثيرات آن بر هزينه هاي سازماني اهميت زيادي دارد. اهميت اين امر براي واحدهاي خدماتي و خصوصا آموزشي با توجه به اينكه درجه تنوع و تغييرات در آنها، نسبت به فعاليتهاي توليدي بيشتر است، مضاعف مي باشد. بديهي است كه شناخت اين فعاليتها و سنجش تاثيرات آن بر بهای تمام شده خدمات، مستلزم طراحي يك سيستم مناسب و کارآ هزينه يابي است تا قادر به شناخت تنوع وپيچيدگي فعاليتها و در نظر گرفتن آن بر هزينه هاي ارائه خدمات باشد. در بخش آموزش عالی کشور و خصوصا دانشگاههای علوم پزشکی تا بحال هيچگونه اقدامات عملی و يا حتی مطالعات نظری در رابطه با شناسايي هزينه ها و محاسبه بهای تمام شده خدمات فعاليتهای آموزشی، انجام نشده است و با توجه به اهميتی که اطلاعات مالی و بهای تمام شده بر تصميم گيري های مديريت از ابعاد مختلف خواهد داشت، لزوم مطالعه و ارائه روشهای عملی و کاربردی در اين زمينه بسيار ضروری می باشد. در اين بخش عليرغم ساير بخشهای اقتصادی مانند بخش صنعت و يا بعضی از بخشهای خدماتي حتی از سيستمهای سنتی جهت هزينه يابی و محاسبه بهای تمام شده استفاده نگرديده است. بنابراين لزوم مطالعه و بررسی سيستمهای مختلف در اين زمينه و استفاده از سيستمهاي نوين هزينه يابي كه در سطح دنيا معمول مي باشد، بعنوان يك ضرورت اساسي مطرح است و بايد به آن توجه ويژه ای گردد. يكي از سيستمهاي نوين هزينه يابي كه كاربردهاي گوناگون آن در فعاليتهاي خدماتي و بخش آموزش روز به روز در حال گسترش است، سيستم “هزينه يابي برمبنا ي فعاليت“ يا اصطلاحا سيستم ABC” است. اين سيستم با بكارگيري روشهاي مناسب، اثرات حاصل از تغييرات فعاليتها، پيچيدگي، تنوع و ويژگيهاي خاص هر فعاليت را در محاسبه هزينه ها بهای تمام شده آن منظور مي كند. يكي از ويژگيهاي اين سيستم كه آن را از ساير سيستم ها متمايزمي كند، توانايي شناسايي دقيق هزينه ها و ارائه اطلاعات غير مالي جهت بهبود عملكرد وافزايش كارآيي فعاليتها مي باشد و تا حد ممكن با بكارگيري روشهاي مناسب اين اثرات را بطور كمّي جذب محاسبه بهاي تمام شده خدمات و محصولات مي كند. با توجه به اينکه عمده عناصر و منابع مورد استفاده در بخش آموزش، فعاليتهای نيروی انسانی می باشد، استفاده از اين سيستم بدليل قابليتها و تواناييهای آن بسيار مفيد می باشد.

فهرست مطالب

  • فصل اول : كليات تحقيق
  •      1-1-مقدمه
  • 1-2-بيان مسأله
  • 1-2-1- تعريف مشكل
  • 1-2-2-اهميت مشكل
  • 1-2-3-نحوه برخورد با مشكل
  • 1-2-4-عوارض ناشي از تداوم مشكل
  • 1-2-5-معرفي راه حلها و عوامل مؤثر
  • 1-2-6-تناقضات موجود در رابطه با طراحي سيستم پيشنهادي
  • 1-2-7-فوايد ناشي از اجرا و بكارگيري سيستم پيشنهادي
  • 1-3-سوالات يا فرضيه هاي پژوهش
  • 1-4-اهداف پژوهش
  • 1-5-تعاريف واژه ها
  • 1-6- محدوديتهاي پژوهش
  • 1-8-خلاصه فصل
  • فصل دوم : چارچوب نظري سيستم پيشنهادي و پيشينه تحقيق
  • 2-1- چارچوب نظري سيستم پيشنهادي
  • 2-1-1-مقدمه
  • 2-1-2-مكانيزم عملكرد سيستم ABC  
  • 2-1-3-مراحل طراحي و بکارگيری سيستم پيشنهادي در دانشگاههای مورد مطالعه
  • 2-2-ادبيات تحقيق
  • 2-2-1-مقدمه
  • دانشگاه مانتی توبا (Monitoba University)
  • شبکه آموزشی اُهايو
  • دانشگاه اونز كاميونيتي
  • دانشگاه آكرون
  • دانشگاه كنت استيت
  • دانشگاه اوهايو
  • مدرسه مجازي فلوريدا
  • فصـل سوم : آشنايي با مفاهيم نظري سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت و چگونگی کاربرد آن در بخش آموزش  
  • 3-1- مقدمه
  • 3-2- سيستمهاي هزينه يابي سنتي و نارسائيها ي آن
  • از ديدگاه كلي مهمترين دلايل نارسايي، سيستم هاي سنتي بشرح زير است:
  • 3-4- سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت(ABC )
  • 3-4-1-ديدگاههای سيستم هزينه يابی بر مبنای فعاليت
  • 3-4-1-1- مدل مقدماتی سيستم ABC
  • 3-4-1-2- مدل دو بعدي سيستم ABC
  • 3-4-1-2-1-ديدگاه تخصيص هزينه در مدل ABC
  • 1-اطلاعات درباره فعاليتها
  • 3-اطلاعات در مورد فعاليتهاي غير عملياتي
  • 3-4-1-2-2- ديدگاه فرآيندي مدل ABC
  • 3-4-2- اجزاء تشكل دهنده مدل ABC
  • 3-4-2-1-اجزا ديدگاه تخصيص هزينه
  • 3-4-2-1-1- مكانيزم عملكرد عناصر سيستمABC در ديدگاه تخصيص هزينه
  • 3-4-2-2-اجزا ديدگاه فرآيندي مدل ABC
  • 3-4-3-طبقه بندی و سلسله مراتب هزينه ها و فعاليتها در سيستم ABC
  • طبقه بندی سطح فعاليتها
  • 1- فعاليتهاي سطح خرد(سطح جزئي)
  • 2- فعاليتهاي سطح ميانی
  • 3- فعاليتهاي سطح كلان(ماكرو)
  • 4- فعاليتهاي سطح هدف هزينه
  • 3-4-4-مراحل طراحي مدل و بکارگيری سيستم ABC
  • 3-4-4-1- تعيين هدف هزينه با توجه به نوع سازمان
  • 3-4-4-2- تعريف مراكز فعاليت و گروه بندی فعاليتها در داخل مراکز فعاليت
  • 3-4-4-3- آناليز فعاليت در داخل مراکز فعاليت جهت مشخص کردن فعاليتهای مربوط به هر کدام از اهداف هزينه
  • 3-4-4-4-شناسايي منابع مورد نياز برای انجام هر کدام از فعاليتها و خصوصيات هر کدام از منابع
  • 3-4-4-5- تعريف و شناسايي محرك منابع
  • 3-4-4-6- عمليات هزينه يابی در مراکز فعاليت
  • 3-4-4-7- تعريف و شناسايي محركهاي هزينه بر حسب مراکز فعاليت
  • 3-4-4-8- عمليات تخصيص هزينه های غير مستقيم به هدف هزينه
  • 3-4-4-9- محاسبه بهای تمام شده هدف هزينه
  • 3-5-خلاصه فصل
  • فصل چهارم : طراحی عملی سيستم پيشنهادی برای محاسبه بهای تمام شده رشته های گروه پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی مورد بررسی
  • مقدمه
  • 4-2-بررسی ساختار و سيستم موجود دانشگاههای علوم پزشکی جهت عمليات هزينه يابی و محاسبه بهای تمام شده آموزش
  •    4-2-1-حوزه رياست
  • 4-2-2-معاونت آموزشی
  • 4-2-2-1-واحد تحصيلات تکميلی
  • 4-2-2-2-اداره خدمات آموزشی
  • 4-2-2-3-مرکز آموزش مهارتهای بالينی
  • 4-2-2-4-دفتر هدايت استعداد های درخشان
  • 4-2-3-حوزه معاونت دانشجويي
  • 4-2-3-1-مرکز طبی دانشجويان
  • 4-2-3-2-مرکز مشاوره دانشجويان
  • 4-2-3-3-امور فرهنگی
  • 4-2-3-4-اداره امور خوابگاهها
  • 4-2-3-5-واحد تغذيه
  • 4-2-3-6-اداره رفاه دانشجويي
  • 4-2-3-7-واحد تدارکات دانشجويي
  • 4-2-3-8-واحد امور اداری امور دانشجويي
  • 4-2-3-9-دفتر معاونت دانشجويي
  • 4-2-3-10-واحد تربيت بدنی
  • 4-2-3-11-اداره دانشجويان شاهد و ايثارگر
  • 4-2-4-معاونت پشتيبانی
  • 4-2-4-3-مديريت فنی نظارت و طرحهای عمرانی
  • 4-2-4-4-مديريت تشکيلات، آموزش و بودجه برنامه ای
  • 4-3-1-بررسی و آناليز هزينه های جاری
  • 4-3-2-بررسی و آناليز هزينه های کالاهای سرمايه ای
  • 4-3-4-تخصيص هزينه های ستادی دانشگاههای علوم پزشکی به دانشکده ها
  • 4-4-تعريف مراکز فعاليت، عمليات هزينه يابی و محاسبه بهای تمام شده رشته های گروه پزشکی در سطح دانشکده ها
  • 4-4-2-شناسايي و طبقه بندی هزينه ها در مراکز فعاليت دانشکده ها
  • 4-4-3-شناسايي و طبقه بندی واحدهای درسی ارائه شده بر حسب رشته های گروه پزشکی در دانشکده ها
  • 4-4-4-شناسايي هزينه های مستقيم و تسهيم هزينه های مشترک بر حسب واحدهای درسی و رشته های تحصيلی در دانشکده ها
  • 4-4-5-محاسبه بهای تمام شده واحدهای درسی ارائه شده بر حسب رشته
  • 4-4-6-1-محاسبه بهای تمام شده در رشته داروسازی
  • 4-4-6-2-محاسبه بهای تمام شده در رشته دندانپزشکی
  • 4-6-3-محاسبه بهای تمام شده در دانشکده پيراپزشکی(رشته های راديولوژی و علوم آزمايشگاهی)
  • 4-4-7-مقايسه هزينه های مورد استفاده در محاسبه بهای تمام شده با بودجه های تخصيصی و تراز عمليات در دانشگاههای مورد بررسی
  • عنوان سمینار : ارزیابی و طراحي سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 232 صفحه
  • قیمت: 25000 تومان   15000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


× 2 = هشت