شرح مختصر :
تجارت الکترونیکی پردازش و انتقال الکترونیکی دادهها، شامل متن، صدا و تصویر میباشد تعریف متداول تجارت الکترونیکی، مبادله کالا، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای رایانه ای از جمله اینترنت است. در فرآیند مبادله ممکن است فقط بخشی از آن به صورت الکترونیکی صورت گیرد. مطابق گزارشهای «آنکتاد» تجارت الکترونیکی زمانی اتفاق میافتد که وارد زندگی مردم شود و تولید کنندگان و مصرف کنندگان از آن منتفع شوند.
طبق تعريف كميسيون اروپا 1997 ، تجارت الكترونيك بر پردازش وانتقال الكترونيكي دادهها شامل متن/صداو تصوير مبتني میباشد. تجارت الكترونيك فعالیتهای گوناگوني از قبيل مبادله الكترونيكي كالاها و خدمات، تحويل فوري مطالب ديجيتال، انتقال الكترونيكي وجوه، مبادله الكترونيكي سهام، بارنامه الكترونيكي، طرحهای تجاري، طراحي و مهندسي مشترك، منبع يابي، خريدهاي دولتي، بازاريــــــابي مستقيم وخدمات پس از فروش رادر بر میگیرد.
پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات در دو دهه اخير، و گسترش كاربردهاي آن در عرصههاي مختلف اقتصادي و اجتماعي، موجب شكلگيري فصل نويني از روابط متقابل بين افراد، نهادها، شرکتها و دولتها شده است. مفاهيم جديدي در ادبيات اقتصادي و تجارت، در حال ظهور هستند. روشهای سنتي تجارت و كسب و كار، در حال بازنگري بوده و در پرتو اين تحول، مشاغل و فعالیتهای جديد اقتصادي در حال شكلگيري هستند. عدهاي تحول مذكور در فناوري اطلاعات و ارتباطات را بزرگترین انقلاب تكنولوژيك بعد از انقلاب صنعتي ارزيابي كرده (Mokyr,1996) و عدهاي ديگر از آن تحت عنوان اقتصاد نوين و يا اقتصاد ديجيتال ياد ميكنند.
فهرست مطالب
- چکیده
- فصل اول کلیات پژوهش
- 1-1-مقدمه
- 1-2-بیان مساله
- 1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
- 1-4- اهداف پژوهش
- 1-4-1- هدف كلي
- 1-4-2- اهداف جزيي
- 1-5- فرضيه ها
- 1-6-متغیرهای پژوهش
- 1-6-1-متغیر مستقل
- 1-6-2-متغیر وابسته
- 1-7-تعاریف متغیرهای پژوهش
- 1-8-قلمرو پژوهش
- فصل دوم ادبیات پژوهش
- 2-1- تجارت الکترونیک
- 2-1-1- تاریخچه تجارت الکترونیک
- 2-1-2- تعریف تجارت الکترونیک
- 2-1-3-مزایا و معایب تجارت الکترونیک
- 2-1-4- بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک
- 2-1-5-محدودیتهای تجارت الکترونیکی
- 2-1-6-مدلهای تجارت الکترونیک
- 2-1-6-1- تجارت فروشنده با فروشنده – B 2B6
- 2-1-6-2- تجارت فروشنده با مصرف کننده
- 2- 1-6-3 -تجارت مصرف کننده با مصرف کننده
- 2-1-6-4 -تجارت مصرف کننده با فروشنده8
- 2-1-6-5 -تجارت نقطه به نقطه
- 2-1-6-6- تجارت فروشنده با ادراه
- 2-1-7- را اندازهی یک تجارت الکترونیکی
- 2-1-6-7- تجارت مصرف کننده با اداره
- 2-1-8- تجارت الکترونیک در ایران
- 2-2-پرداخت آنلاین
- 2-2-1-پرداخت الکترونیکی
- 2-2-2-پول الکترونیکی
- 2-2-3-ویژگی پول الکترونیکی
- 2-2-4-انواع پول الکترونیکی
- 2-2-5-پرداخت همراه
- 2-2-6-پرداخت بر مبنای اشتراک پیام کوتاه
- 2-2-7-صورتحساب مستقیم موبایل
- 2-2-8-موبایل وب (WAP)
- 2-2-9-صورتحساب مستقیم اپراتور
- 2-2-10-کارت اعتباری
- 2-2-11-کیف پول آنلاین
- 2-2-12- بدون تماس نزدیک رشته ارتباطات
- 2-2-13-سرویس پرداخت
- 2-3-کاربرد تجارت الکترونیک
- 2-3-1-مسئله تحقیق
- 2-3-2-اهداف تجارت الکترونیک
- 2-3-3-مفهوم تجارت الکترونیکی
- 2-3-4-بررسی توامندی های تجارت الکترونیکی بر عملکرد شرکتها
- 2-3-5-تاثیر اینترنت بر ساختار صنعت (محیط نزدیک
- 2-3-6-پارادایم گزینشی دانینگ
- 2-3-7-تاثیر تجارت الکترونیکی بر توسعه صادرات
- 2-3-8-راهکارهای تجارت الکترونیک برای تسهیل و تسریع فرآیندهای صادرات
- 2-3-9- فرآیند تسهیل صادرات با استفاده از تجارت الکترونیک
- 2-3-10- نقش تجارت الکترونیک در پیشبرد فرآیندهای صادرت
- 2-4-جمع بندی تجارت اکترونیک
- 2-5-تأثير تجارت الكترونيكي بر متغيرهاي كلان اقتصادي
- 2-5-1-مباني نظري و شواهد تجربي تأثير كلان اقتصادي تجارت الكترونيكي
- 2-5-2-تجارت الكترونيكي و بيكاري
- 2-5-3-بخش پولي و اثرات تجارت الكترونيكي
- 2-5-4-تجارت الكترونيكي و سرمايهگذاري
- 2-5-5-تجارت الكترونيكي و بودجه دولت
- 2-5-6-تجارت الكترونيكي و رفاه و توسعه اقتصادي
- فصل سوم روش شناسی پژوهش
- 3-1-مقدمه
- 3-2-روش پژوهش
- 3-3- مدل پژوهش
- 3-4- حجم نمونه و روش اندازه گیری
- 3-5- جامعه آماری
- 3-6- ابزار جمع آوری دادهها
- 3-7- روایی (اعتبار) و پایایی (اعتماد)
- 3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها
- 3-8-1. ضریب همبستگی
- 3-8-2. ضریب همبستگی پیرسون
- 3-8-3- ضریب تشخیص
- 3-8-4-آزمون t
- 3-8-5. مدل یابی معادلات ساختاری
- 3-8-5-1. شاخص GFI
- 3-8-5-2. شاخص برازندگی AGFI
- 3-8-5-3. شاخص RMSEA
- 3-8-5-4. شاخص NFI
- 3-8-5-5. شاخص CFI
- فصل چهارم ارائه و تجزیه و تحلیل داده ها
- 4-1-مقدمه
- 4-2- تجزیه و تحلیل دادهها
- 4-3- آزمون فرضیهها
- 4-3-1-آزمون فرضیه 1
- 4-3-1-1-آزمون ANOVA
- 4-3-1-2-ضریب همبستگی پیرسون
- 4-3-1-3-ضریب تشخیص
- 4-3-2-آزمون فرضیه 2
- 4-3-2-1-آزمون ANOVA
- 4-3-2-2-ضریب همبستگی پیرسون
- 4-3-2-3-ضریب تشخیص
- 4-3-3-آزمون فرضیه 3
- 4-3-3-1-آزمون ANOVA
- 4-3-3-2-ضریب همبستگی پیرسون
- 4-3-3-3-ضریب تشخیص
- فصل پنجم بحث، نتیجه گیری و پیشنهادها
- 5-1- مقدمه
- 5-2- بحث و نتیجه گیری
- 5-3-محدودیت های پژوهش
- 5-4-پیشنهادها برای پژوهشگران آتی
- پیوست ها
- فهرست منابع و مآخذ
- منابع فارسی
- منابع لاتین
- عنوان پایان نامه: ارزیابی نقش تجارت الکترونیک در توسعه اقتصادی و جایگاه آن در جمهوری اسلامی ایران
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 142 صفحه
- قیمت:
79000 تومان49000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.