بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » دانلود پایان نامه ارزیابی و تحلیل رتبه بندی مشتریان حقیقی و حقوقی و تاثیر آن در مطالبات معوق بانکی
دانلود پایان نامه ارزیابی و تحلیل رتبه بندی مشتریان حقیقی و حقوقی و تاثیر آن در مطالبات معوق بانکی

دانلود پایان نامه ارزیابی و تحلیل رتبه بندی مشتریان حقیقی و حقوقی و تاثیر آن در مطالبات معوق بانکی

شرح مختصر :

گسترش بازارها و نهادهاي مالی و به تبع آن، محصولات متنوع در این زمینه باعث  شده تا فرآیند تأمین مالی و اخذ اعتبارات لازم براي پیشبرد امور، در سطح شرکت و افراد، به شکل سریع و قابل اطمینانی از الزامات و اولویتهاي اقتصاد کشور محسوب شود. در این میان، کشورهاي توسعه یافته توانسته اند زیرساخت هاي لازم را در این  زمینه به خوبی فراهم نمایند؛ حال اینکه کشورهاي در حال توسعه راهی طولانی پیش روي دارند، به طوري که آمار و ارقام بانک جهانی حاکی از این است که امروزه کمتر از 25 درصد مردم ساکن در کشورهاي در حال توسعه به خدمات مالی رسمی دسترسی دارند. این نسبت در بازارهاي توسعه یافته بیش از 90 درصد می باشد( جلیلی ، 1389 ).

صنعت بانکداری ایران به عنوان یکی از پایه های تأثیرگذار در اقتصاد کشور، نقش تعیین کنندهای در فعالیت های اقتصادی ایفا می کند. از این جهت میزان کارایی و اثربخشی فعالیتهای این صنعت نقش تعیین کننده ای در رشد و پیشرفت اقتصاد کشور خواهد داشت . فاصله موجود میان بهره وری صنعت بانکداری ایران و بانکداری روز دنیا، بیان کننده شکاف عمیق بهره وری با استانداردهای بین المللی است. این شکاف خود متأثر از عوامل متعددی است . فزونی تقاضا بر عرضه می تواند در نقش یک پتانسیل مثبت در افزایش بهرهوری عمل کند ولی به کار نگرفتن فنون مختلف برای استفاده مؤثر از منابع بانکی، موجب ناکارایی فعالیتهای بانکی شده است زیرا تخصیص همین منابع محدود، به درستی انجام نخواهد گرفت و نه تنها سازمان به سود مناسب دست نمی یابد بلکه متقاضیان (مشتریان) نیز از خدمات بانکی راضی نخواهندبود. (کاتلر، فیلیپ، 1383).

بانک ها در فرآیند توسعه خدمات مالی نقشی کلیدي را بر عهده دارند، در حالی که بانک ها منابع خود را عمدتاً به شرکت هاي بزرگ اختصاص می دهند و از آنجا که ارائه خدمات به کسب وکارهاي کوچک و آحاد مردم، بسیار هزینه بر است، این بخش ها کمتر مورد توجه قرار می گیرند. طراحی و اعمال نظام سنجش اعتبار به عنوان عامل بسیار مهمی در توسعه خدمات مالی به صورت عادلانه در همه بخش ها نقش اساسی ایفا می نماید. هر چه فرآیند اعطاي تسهیلات اعتباري در جامعه از جامعیت و نظام مندي بیشتري برخوردار باشد، بخش هاي اقتصادي به نحو بهتر و مطمئنتري به منابع مالی ، دست یافته و خواهند توانست از این منابع به نحو بهینه استفاده نمایند. در صورتی که همزمان بارشد و توسعه بخش هاي اقتصادي و افزایش نیاز به منابع مالی، شاهد استقرار سیستم هاي مناسب در زمینه تسریع و تسهیل اعطاي تسهیلات نباشیم، اعتباردهندگان با مشکلات بسیاري در زمینه کسب آگاهی از اهلیت اعتباري مشتریان بالقوه مواجه خواهند شد Akerlof, George,1970)). شکاف اطلاعاتی موجود میان اعتباردهنده و اعتبارگیرنده که از آن به عدم تقارن اطلاعات یاد می شود، اساس علمی شکل گیري نظام سنجش اعتبار و صنعت تسهیم اعتبار را تشکیل می دهد. عدم تقارن اطلاعات میان اعتباردهنده و اعتبارگیرنده موجب ایجاد انتخاب نامساعد،  مخاطرات اخلاقی در زمینه تسهیلات اعتباري و در نتیجه کاهش عملکرد اعتباردهندگان و همچنین افزایش قابل توجه مطالبات معوق و سررسید گذشته خواهد شد. به عبارت دیگر، چنین موضوعاتی باعث می شود تا برخی افراد قادر باشند با دریافت تسهیلات اعتباري از اعتباردهندگان، به سوء استفاده از این موضوع اقدام نمایند. را ه حلی که در دنیا براي مقابله با این چالش اندیشیده شده است، بهره گیري از سیستم هاي اطلاعات اعتباري و تسهیم اطلاعات مربوط به مشخصات و تاریخچه اطلاعات اعتباري مشتریان با سایر بانک ها و شرکت رتبه بندي و اعتبارسنجی می­باشد. بهره گیري از این سامانه ها موجب شده تا از مشکل عد متقارن اطلاعات میان اعتباردهنده و اعتبارگیرنده کاسته شده، اعتباردهندگان تصمیمات بهتري را در زمینه اعطاي تسهیلات اعتباري اتخاذ نمایند و مشتریان نیز با اتکا به پیشینه اعتباري خوب خود بتوانند میزان بالاتري از تسهیلات اعتباري را دریافت نمایند. ( جلیلی ، 1389).

فهرست مطالب

  • چکیده
  • فصل اول :کلیات تحقیق
  • 1 – 1 مقدمه
  • 1 – 2 بیان مساله
  • 1 – 3 اهميت و ضرورت  تحقيق
  • 1 – 4 اهداف تحقيق
  • هدف اصلی
  • اهداف فرعی
  • هدف کاربردی
  • 1 – 5 قلمرو تحقيق
  •  1-5-1. قلمرو زمانی
  • 1-5-2. قلمرو موضوعی
  • 1-5-3. قلمرو مکانی
  • 1 – 6 واژگان كليدي تحقيق
  • 1-7 ساختار تحقيق
  • فصل دوم: مروری بر ادبیات  و پیشینه تحقیق
  • 2-1 مقدمه
  • 2– 2 تاريخچه بانكداري
  • 2- 2 – 1 بانكداري در دوره قديم
  • 2– 2 – 2 بانكداري در قرون وسطي
  • 2 – 2- 3- بانكداري در دوره جديد
  • 2- 4  تاريخچه بانكداري در ايران
  • 2-4 معرفی انواع ریسک در بانکداری
  • 2 – 4 – 1 ریسک نقدینگی
  • 2 – 4 – 2 ریسک های عملیاتی
  • 2 – 4 – 3 ریسک قانونی
  • 2 – 4 – 4 ریسک اعتباری
  • 2 – 4 – 4 – 1 شاخص هاي ريسك اعتباري
  • 2 – 4 – 4 – 2 چگونگی مدیریت ریسک اعتباری
  • 2 – 4 – 4 – 3  ذخیره‌های زیان اعتباری
  • 2 – 5 اصول مدیریت ریسک
  • 2-5-1- مراقبت مدیریت و هیأت مدیره
  • 2 – 5 – 2  کنترلهای ایمنی
  • 2 – 5 – 3  – مدیریت ریسک شهرتی و قانونی
  • 2 – 6 شکل گیري سامانه هاي اعتبارسنجی و گزارشگري اعتباري در دنیا
  • 2 – 6 – 1 نقش سامانه اعتبارسنجی در تحقق راهبردهاي مدیریت ارتباط با مشتري بانکها
  • 2 – 6 – 2 طبقه بندي بدهيهاي سيستم بانكي به تفكيك دريافت كنندگان اعتبارات
  • 2 – 6 – 2 – 1  سو ءاستفاده كنندگان
  • 2 – 6 – 2 – 2  شركتهاي دولتي يا خصوصي
  • 2 – 6 – 2 – 2   تكليفي ها و افراد خاص
  • 2 – 6 – 2 – 2   توليدكنندگان بخش خصوصي
  • 2 – 6 – 3 عوامل ايجاد مطالبات معوق
  • 2 – 6 – 3- 1 عوامل درون سازماني
  • 2 – 6 – 3- 1- 1 عدم وجود سيستم مناسب ارزيابي و اعتبارسنجي مشتريان
  • 2 – 6 – 3  – 1  – 2 ضعف كيفي فرآيند و مراحل بررسي تسهيلات
  • 2– 6 – 3- 1-3  عدم نظارت كافي در نحوه مصرف تسهيلات
  • 2 – 6 – 3  – 1  -3  عدم مديريت مؤثر بر اقلام دارايي ها
  • 2 – 6 – 3  – 2  عوامل برون سازمانی
  • 2 – 7 –  روش هاي وصول مطالبات
  • 2 – 6 پیشینه تحقیق
  • 2 – 6 – 1 پیشینه داخلی
  • 2 – 6 – 2 پیشینه خارجی
  • 2 – 7 فرضيه‌ها و مدل مفهومی تحقیق
  • فصل سوم: روش تحقيق
  • 3-1 مقدمه
  • 3-2  روش کلی تحقیق
  • 3- 3 تعریف جامعه آماري  و روش نمونه گیری
  • 3- 5 روش هاي گردآوري داده هاي تحقيق و كاربرد آن ها
  • 3– 5 -1 . روش مطالعه نظري
  • 3 – 5 -2 روش میدانی
  • 3- 6 ابزارهاي گردآوري داده هاي تحقيق و كاربرد آنها
  • 3– 6 – 1 مطالعات كتابخانهاي
  • 3  – 6 – 2 مطالعات میدانی
  • 3 – 7 پرسشنامه
  • 3 – 7 روش سنجش روايي و پايايي ابزار جمع آوري داده ها
  • 3 – 7 – 1 روایی پرسش نامه
  • 3 – 7 – 2  پایایی پرسشنامه
  • 3 – 8  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
  • آمار توصیفی
  • آمار استنباطی
  • فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
  • مقدمه
  • 4 -1 – داده های جمع آوری شده و توصیف آن ها
  • 4-2-استنباط آماری
  • 4-3- توزیع فراوانی اطلاعات استخراج شده از پرسشنامه
  • 4-3-1- توزيع جنسيت
  • 4-3-2- رشته تحصیلی
  • 4-3- 3 مدرک تحصیلی
  • 4 – 3– 4-سابقه کاری افراد
  • 4-4- آزمون نرمال بودن داد ها
  • 4-5- آزمون فرضیات تحقیق
  • 4-6-1 آزمون ن فرضیه اول
  • آزمون فرضیه دوم
  • آزمون فرضیه سوم
  • فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
  • مقدمه
  • 5 -1 – نتایج حاصل از  آزمون فرضیه ها
  • 5-1-1- نتیجه فرضیه اول
  • 5-1-2- نتیجه فرضیه دوم
  •  5-1-3- نتیجه فرضیه سوم
  • نتیجه گیری کلی فرضیه های تحقیق
  • 5-2 بحث و نتیجه گیری
  • 5- 3– 1 پیشنهادات برخواسته از نتایج پژوهش
  • یشنهادات بر ای پژوهش های آتی
  •  5 – 4 – محدودیت های تحقیق
  • فهرست منابع و مآخذ
  • منابع فارسی
  • منابع لاتین
  • پیوست
  • پرسشنامه
  • خروجی های اس پی اس اس
  • عنوان پایان نامه: ارزیابی و تحلیل رتبه بندی مشتریان حقیقی و حقوقی و تاثیر آن در مطالبات معوق بانکی
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 130 صفحه
  • قیمت:  99000 تومان  49000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


× 9 = شصت سه