بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و مکانیسم های دفاع روانی دانشجویان
دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و مکانیسم های دفاع روانی دانشجویان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و مکانیسم های دفاع روانی دانشجویان

شرح مختصر :

همه یافراد بشر مشکلاتی دارند و این مشکلات در نتیجه تعارضات و ناکامیهایی است که بر سر راه امیال و آرزوهای آنها قرار می گیرد به عبارت دیگر ریشه ی اکثر مسائل انسان، محرومیت و رنجهای حاصل از آن است و اغلب، برای افراد انسان دشوار و یا حتی غیر ممکن است که مستقیماً به مشکلی حمله بیاورند و آن را از بین ببرند.به این دلیل بشر برای کاستن از اضطراب ناشی از محرومیت و ناکامی مجبور است دست به رفتارهایی موسوم به رفتارهای جبرانی یا سازشی بزند.رفتارهای سازشی از لحاظ مقدار متفاوتند و برخی از افراد در استفاده از آنها راه افراط در پیش می گیرند. مکانیسم های دفاعی در مواقع شکست و ناکامی به دفاع از من می شتابند تا من به طور نا خود آگاه بقای خود را حفظ کند. ( شاملو 1378)

به گونه ای دیگر می توان گفت من هسته اصلی شخصیت است و هر نوع تحقیر به ارزش و کفایت آن تهدیدی است به هسته ی مرکزی وجود شخص و به این مناسبت مکانیسم های دفاعی گوناگونی به منظور حفظ (من) از تحقیر و از هم پاشیدگی و ترقی و استحکام آن تا حد امکان به وجود آمده است و زمانی که ارزش و تمامیت شخص مورد تهدید باشد و به عرصه پیکار فرا خوانده می شود تا سازشهایی بین انگیزه ها و منازعات ضد و نقیض برقرار کرده، کشمکشها و اضطرابهای درونی را تسکین دهد.( احمد وند 1382)

ویلنت (1994) مکانیسم های دفاعی روانی فرایندهی تنظیم کننده ی خود کاری هستند که برای کاهش نا هماهنگی شناختی و به حداقل رساندن تغییرات ناگهانی در واقعیت درونی و بیرونی از طریق تأثیر گذاری بر چگونگی ادراک حوادث تهدید کننده عمل می کند ( به نقل از بشارت 1384 ص 9)

ویلیت و دریک (1985) در تحقیق جامع دریافتند که مکانیسم های دفاعی سازش نیافته با بسیاری از شاخص های منفی سلامت مرتبط هستند ( به نقل از بشارت 1384)

نتایج پژوهشها نشان می دهد که کودکان با توجه به رفتارهایشان به سه سبک دلبستگی تقسیم می شوند کودکان دلبسته ایمن اعم از ایمن کودک به هنگام رفتن مادر از اتاق یا نه زمانی در طبقه ایمن قرار می گیرد که هنگام بازگشت مادر با او تعامل کند.

فهرست مطالب

  • فصل اول : کلیات پژوهش
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • اهمیت و ضرورت پژوهش
  • اهداف پژوهش
  • فرضیه پژوهش
  • تعریف اصطلاحات و مفاهیم
  • الف) تعریف نظری
  • تعریف عملیاتی
  • فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
  • رفتار دلبستگی
  • نگاه کلی به دلبستگی
  • نظریه های دلبستگی
  • نظریه روان تحلیل گری فروید
  • نظریه اریسکون
  • نظریه یادگیری
  • نظریه کردار شناسی
  • تشکیل دلبستگی ها- چگونه دلبسته می شویم؟
  • دلبستگی اولیه
  • دلبستگی در شکل گیری
  • مرحله واقعی
  • موضوعهای دلبستگی- به چه کسی دلبسته شویم؟
  • انواع دلبستگی – کیفیت دلبستگی یا هیلگارد
  • ثبات دلبستگی
  • تعریف متغیر
  • تاریخچه ی موضوع
  • نظریات
  • عوامل موثر
  • فرهنگ و جامعه
  • یادگیری
  • تجربیات شخصی
  • عدم اطلاع
  • جنسیت
  • درک فرد از رویداد
  • ساختار شخصیت
  • هشیار- نیمه هشیار- ناهشیار
  • نهاد- من – من برتر
  • الف ) نهاد
  • ب) من
  • ج – من برتر
  • تعارض بین سه لایه ی شخصیت
  • نهاد، من، من برتر
  • تعارض بین(نهاد و من)
  • رعایت من برتر به وسیله ی من)
  • رشد ناکافی من برتر)
  • خلا من برتر)
  • فشار من برتر)
  • مکانیسم های دفاعی
  • ویژگیهای مکانیسم های دفاعی
  • تقسیم بندی مکانیسم های دفاعی
  • انواع مکانیسم های دفاعی
  • سرکوبی
  • پیامدهای سرکوبی
  • استفاده افراطی از سرکوبی
  • مکانیسم جبران
  • جبران از طریق غیر مستقیم
  • انواع جبران
  • جبران حمایت کننده یا کتمانی
  • جبران با استفاده از فرزندان
  • جبران از طریق تکبر
  • جبران از طریق اتکاء و توسل به مقام عالی و برتر
  • جبران از طریق ایفای نقش بالاتر
  • جبران از طریق تحقیر دیگران
  • جبران از طریق جرم و جنایت
  • همانند سازی
  • واکنش سازی
  • چندین نمونه از واکنش سازی
  • ارزش واکنش وارونه (واکنش سازی)
  • جابه جایی
  • پرخاشگری و جابه جایی
  • بازگشت
  • نمونه ها و مواردی از بازگشت
  • استفاده از افراطی از بازگشت
  • جلب توجه
  • جدایی
  • جز خود ساختن
  • خودکشی
  • فروپاشی دفاع ها
  • فصل سوم: روش شناسی تحقیق
  • روش پژوهش
  • جامعه اماری
  • حجم نمونه
  • روش نمونه گیری
  • ابزار اندازه گیری
  • پرسشنامه مکانیسم های دفاعی
  • فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • الف)بررسی ویژگیهای توصیفی گروه نمونه
  • ب) یافته های پژوهش
  • فرضیه دوم پژوهش :بین سبک های دلبستگی دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.
  • دانشجویان دختر و پسر
  • فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
  • بحث
  • آیا بین سبکهای دلبستگی و مکانیسم دفاع روانی دانشجویان رابطه ای وجود دارد؟
  • آیا بین سبکهای دلبستگی دختر و پسر تفاوتی وجود دارد.
  • آیا بین مکانیسم های دفاع روانی دختر و پسر تفاوت وجود دارد؟
  • محدودیت ها
  • پیشنهادات
  • فهرست منابع و مآخذ
  • منابع فارسی
  • منابع لاتین
  • عنوان پایان نامه : ررسی رابطه بین سبک دلبستگی و مکانیسم های دفاع روانی دانشجویان
    قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 110 صفحه
  • قیمت: 89000 تومان  59000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


2 × هفت =