شرح مختصر :
صنعت گردشگری آمیزهای از فعالیتهای مختلف است که به صورت زنجیرهای در جهت خدماترسانی به گردشگران انجام میگیرد. گردشگری تمامی پدیدهها و روابط حاصل از تعامل گردشگران، عرضه کنندگان و فروشندگان محصولات گردشگری، عوامل طبیعی، دولتها و جوامع میزبان در فرآیند جذب و پذیرایی را در بر میگیرد (Mcintosh, 2011). در کشورهای صنعتی، توسعه صنعت گردشگری موجب تنوع درآمدها و کاهش ناهماهنگی در اقتصاد میگردد و در کشورهای در حال توسعه، فرصتی برای صادرات ایجاد میکند که نرخ رشد آن از اشکال سنتی صادرات بیشتر است (Stephen, 2010). به طوری که عصر حاضر بهرهگیری از فرصتهای تجاری ارزشمند در بخشهای خدماتی به ویژه گردشگری میباشد. گردش مالی صنعت گردشگری جهان در این سده از گردش مالی صنعت فراتر خواهد رفت و در چند سال آینده دست کم به 2 تریلیون دلار خواهد رسید. در این فرآیند دستیابی کشورهایی نظیر ایران که از جاذبههای وسیع گردشگری برخوردار هستند به یک درصد ارزش گردش مالی این صنعت، سالانه درآمدی حدود 20 میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد که برای اقتصادهایی نظیر اقتصاد ایران، این رقم قابل توجه است و میتواند تمامی فعالیتهای اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد (دیدگاهها و بررسیهای بازرگانی، 25:1391). این در حالی است که کشور ایران با توجه به جایگاه مناسبی که از جاذبههای گردشگری در دنیا دارد، از لحاظ سهم گردشگری جهانی، موقعیت خوبی در دنیا ندارد، لذا نیاز به نگاه کلی به علل و عوامل موثر در این زمینه را دارد (Kerr, 2009). به نظر میرسد تنوع بخشیدن به درآمد صادرات غیر نفتی از راهکارهای برون رفت این مساله در کشور ترکیه می باشد. از این رو گردشگری و توسعه فضایی آن در ایران بایستی در چهارچوب طرحهای منطقهای و همانند سایر بخشهای اقتصادی، به بخشی سازنده و مهم در ساخت و ساز و آمایش فضایی-طبیعی تلقی گردد. همچنین از صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد غیر نفتی و در راستای «اهداف 1400» از پیامدهای اقتصادی و مثبت آن برای بهبود و ارتقای سطح زندگی مردم در مناطق مختلف آن بهرهگیری شود (Mikaeli, 2011). گسترش صنعت گردشگري به عنوان صنعتي که با حوزههاي مختلفي نظير اقتصاد، کشاورزي، فرهنگ، محيط زيست و خدمات در تعامل بوده، و به نظر میرسد که وجود مناطق طبیعی اطراف و نزدیک شهرها در بسیاری از مناطق کشور میتواند زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری در این مناطق باشد. توسعه آن در هر منطقه باعث رشد و پيشرفت اقتصادي و اجتماعي آن منطقه خواهد شد به همین دلیل دارای اهمیت فراوان است.
فهرست مطالب
- فصل اول: کلیات پژوهش
- مقــدمه
- 1 -2- بیان مسئله پژوهش
- 1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش
- 1-4- اهداف پژوهش
- 1-4-1- اهداف کلی
- 1-4-2- اهداف جزئی
- 1-5- سوالات پژوهش
- 1-6- فرضیهها
- 1-7-روش پژوهش
- 1-7-1-ابزار گردآوری دادهها
- 1-7-2-ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
- 1-8-تعریف مفاهیم یا اصطلاحات پژوهش
- 1-8-1- گردشگری
- 1-8-2- گردشگر
- 1-8-3- جاذبهها
- 1-8-4- گردشگری طبیعی
- 1-8-5- گردشگری پایدار سبز
- 1-8-6- طبیعتگردی
- فصل دوم: چارچوب نظری پژوهش
- 2-1- مقدمه
- 2-2-پيشينه پژوهش
- 2-2-1-پژوهشهای خارجی
- 2-2-2-پژوهشهای داخلی
- 2-3-مفاهیم گردشگری و طبیعتگردی
- 2-4-طبقه بندی انواع توریسم
- 2-4-1- انواع توریسم
- 2-4-2-تأسیسات اقامتی
- 2-5-گردشگري در طبيعت (طبيعت گردي)
- 2-6-منافع حاصل از گردشگري
- 2-7-تأثیراقلیم و ارتفاعات در جذب گردشگر
- 2-8-جایگاه تبلیغات و امکانات در گردشگري
- 2-9- معرفی منطقه ایلام و جاذبههای طبیعی آن
- فصل سوم: روش شناسی پژوهش
- 3-1.مقدمه
- 3-2. روش پژوهش
- 3-3-مدل پژوهش
- 3-4. حجم نمونه و روش اندازه گیری
- 3-5. جامعه آماری
- 3-6. ابزار جمع آوری دادهها
- 3-7. روایی (اعتبار) و پایایی (اعتماد
- 3-8. روش تجزیه و تحلیل داده ها
- 3-8-1. ضریب همبستگی
- 3-8-2. ضریب همبستگی پیرسون
- 3-8-3. ضریب تشخیص
- 3-8-4. مدل یابی معادلات ساختاری
- فصل چهارم: نتایج و تجزیه و تحلیل دادهها
- 4-1- یافته های پژوهش
- 4-1-1- اطلاعات مربوط به مشخصات پاسخگویان پرسشنامه
- 4-2-آزمون فرضیهها
- 4-2-1-آزمون فرضیه1
- 4-2-2-آزمون فرضیه 2
- 4-2-3-آزمون فرضیه 3
- 4-3-تحلیل گردشگری با استفاده از مدل SWOT
- فصل پنجم: بحث ،نتیجه گیری و پیشنهادها
- 5-1 مقدمه
- 5-2- بحث و نتیجهگیری
- 5-3-پیشنهادها و راهکارهای مبتنی بر یافتهها
- 5-4 محدودیتهای پژوهش
- فهرست منابع و مآخذ
- منابع فارسی
- منابع لاتین
- عنوان پایان نامه: ﺑﺮرﺳﻲ و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ زﻣﻴﻨﻪ ﻫﺎي ﺟﺬب ﺗﻮرﻳﺴﻢ با استفاده از مناطق طبیعی مجاور شهرها
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 118 صفحه
- قیمت:
79000 تومان49000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.