بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه اثر 8 هفته تمرینات منتخب فوتبال بر موج الکتریکی قلب
پایان نامه اثر 8 هفته تمرینات منتخب فوتبال بر موج الکتریکی قلب

پایان نامه اثر 8 هفته تمرینات منتخب فوتبال بر موج الکتریکی قلب

شرح مختصر

در راستاي اهميت تشخيصي ECG روبرت و همكاران (1976) نشان دادند كه پاسخ ايسكميك سگمان ST به تمرين ورزشي در افراد ظاهرا سالم (بدون علامت) يك پيش آگهي قوي براي مشكلات كرونري (همچون آنژيناپكتوريس، ميوكارديال انفاركتوس يا مرگ ناگهاني قلبي) است (روبرت (1976)). توماس ام رايويك و همكارانش (1998) نيز دريافتند كه در افراد بي علامت، تغييرات ايسكميك سگمان ST كه پس از جلسة تمرين شروع مي­شوند، همچون تغييرات سگمان ST كه در طول تمرين ظاهر مي شوند از ارزش پيش بيني كنندة قابل توجه و معني داري براي مشكلات كرونري برخوردارند. در واقع هر دو نوع الگوي تغييرات ST (تغييرات در حين ورزش، تغييرات پس از ورزش) يك ريسك فاكتور مستقل 5/2 برابري را در مقايسه با افرادي که ECG ورزشي طبيعي دارند، در مورد مشكلات كرونري به همراه دارد (کامینگ (1975)). سگمان ST الكتروكارديوگرام – فاصلة زماني بين انتهاي موج S و شروع موج T يك قطعه ايزوالكتريك (روي خط صفر الكتريكي) است و هر گونه انحراف از قاعدة ايزوالكتريك در اين سگمان، نشانگر يك وضعيت پاتولوژيك است؛ به طوريكه بالا رفتن قطعه ST (بالاي قاعدة ايزوالكتريك) درانفاركتوس ميوكارديال حاد و پايين رفتن آن (زيرقاعدة ايزوالكتريك) در ايسكمي قلبي و هایپوکالمیا رخ مي­دهد .(خالدان، اصغر، 1383و حسام فر، شايسته (1373)و Powers, S.K( 2004)). به موازات اهميت فيزيولوژيكي تغييرات الكتريكي قلب متعاقب فعاليت­هاي بدني كوتاه مدت يا بلند مدت و همچنين ارزش تشخيصي تغييرات سگمان ST به دنبال تمرين ورزشي (خالدان، اصغر، 1383و ترتيبيان، بختيار و خورشيدي، مهدي، 1385و بلادی (1984)و ربرت (1976) و کامینگ (1975)و حسام فر، شايسته (1373).و. Powers, S.K(2004) و بوسن،ارمسترنگ (1999) و الییت، لوف (1973) و نرمان و همکاران(1995) )

محققان تبيين كرده اند كه توجه به نوع فعاليت بدني و شدت تمرين در زمان گرفتن ECG به درك بهتر تغييرات ECG در ورزشكاران كمك مي­كند (بوسن و ارمسترنگ (1999)). در واقع هر فعاليت بدني، بسته به نوع، شدت و مدت زمان آن، تغييراتي را هم در حين فعاليت و هم پس از آن در ECG ايجاد مي­كند (کامینگ (1975)،چیت من (1984)). فواصل PQ و QT الکتروکاردیوگرام با تغییرات ضربان قلب تغییر می­کنند. هر چه ضربان قلب پایین­تر باشد، این فواصل طولانی­تر می­شوند. قطعۀ ST افراد سالم روی خط پایه است. در پژوهش حاضر، قطعه ST تمام گروه­ها بر روی خط پایه بود که نشان از سالم بودن افراد ورزشکار رشته­های مختلف ورزشی دارد. جابه جایی، به ویژه وارونگی این قطعه عامل هشدار دهندۀ بیماری­های عروق کرونر است. ممکن است در افراد ورزشکار این قطعه به بالاتر از خط پایه صعود کند که در پی سازگاری­های قلب در پاسخ به استرس ورزش است (علیجانی، عیدی، 1377 و رودریگز (2006)). پلوایم و همکاران (2000) با مطالعۀ 1451 ورزشکار رشته­های استقامتی، قدرتی، و موازی دریافتند بین گروه­ها تفاوت معناداری در کسر تخلیه و حجم پایان دیاستولی (DT) مشاهده نمی­شود و قطعۀ ST ورزشکاران روی خط پایه قرار دارد (پلیم بابت (2000)).

عنوان : پایان نامه اثر 8 هفته تمرینات منتخب فوتبال بر موج الکتریکی قلب
تعداد صفحات:  59 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


− دو = 6