شرح مختصر:
با افزایش رقابت در عرصه تولید و خدمات، سازمانها به شاخصها و الگوهایی برای بررسی عملکرد خود نیاز پیدا کردند. ضعف معیارها اندازهگیری سنتی و تغییر محیط رقابتی، نیاز به طراحی مجدد سیستمهای اندازهگیری عملکرد را در سازمانها مطرح کرده استیکی از ابزارهای موفق در زمینه پیاده سازی برنامههای استراتژیک سازمان به منظور دستیابی به یک سیستم اندازهگیری عملکرد جدید، سیستم کارت امتیازی متوازن است.
مدل BSC باعث ایجاد ارتباط میان اهداف و معیارهای سازمانها در چهار منظر میگردد. برای اینکه در کسب دستاوردهای مالی(در منظر مالی) میبایست برای مشتریان خود ارزش آفرینی کنیم(در منظر مشتری) و این کار عملی نخواهد بود مگر اینکه در فرایندهای عملیاتی خود برتری یابیم و آنها را با خواستههای مشتریان منطبق سازیم(منظر فرایند داخلی) و این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه فضای کاری مناسبی را برای کارکنان ایجاد و نو آوری و خلاقیت و یادگیری و رشد را در سازمان تقویت کنیم(منظر یادگیری و رشد) (کاپلان و نورتون 1387: 15).
با توجه به پیچیدگی شرایط تصمیمگیری به ویژه در مورد ارزیابی عملکرد سازمانها میتوان از فنون تصمیم گیری چند معیاره،(MCDM[1]) استفاده کرد. یکی از این فنون فرایند تحلیل سلسله مراتبی[2] است که برگرفته از تئوری گراف میباشد.این فن را توماس ال ساعتی در سال 1980 ابداع کرد. این روش مستلزم مقایسات زوجی بین عوامل است علاوه بر منطق ریاضی قوی فن AHP، مزیت این فن برای سایر فنون در محاسبه شاخص سازگاری است که باعث میشود از رهگذر آن، به ارزیابی پاسخ دهندگان پرسشنامهها پرداخت، تا بدین گونه افرادی که در پاسخهای خود ناسازگار هستند از گروه حذف شوند(آذر،1377).
تکنیک تاپسیس(TOPSIS[3] نیز از جمله روشهای جبرانی در (MCDM) میباشد. این روش اولین بار توسط هوانگ یون در سال 1981 پیشنهاد شد. در این روش m گزینه توسط n شاخص مورد ارزیابی قرار میگیرد، اساس این تکنیک بر در نظر گرفتن فاصله یک گزینه از نقطه ایدهآل مثبت و هم فاصله آن از نقطه ایدهآل منفی در نظر گرفته میشود. بدان معنی که گزینه انتخابی باید دارای کمترین فاصله از ایدهآل مثبت بوده و در عین حال دارای بیشترین فاصله ازایدهآل منفی باشد(مهرگان، 1388). عدم کفایت معیارهای مالی برای سنجش عملکرد، سازمانها از جمله شعب بانکها را بر آن داشته است که سایر فعالیتهای خود مانند ارتباط با مشتری، نو آوری در فرایندها و آموزش کارکنان را نیز در ارزیابی در نظر بگیرند
فهرست مطالب
- فصل اول کلیات تحقیق
- 1-1) مقدمه. 2
- 1-2) بیان مسئله. 3
- 1-3) چارچوب نظری تحقیق.. 5
- 1-4) سؤالات تحقیق.. 7
- 1-5) تعریف واژههای عملیاتی.. 7
- 1-6) اهداف تحقیق.. 11
- 1-7) قلمرو تحقیق.. 11
- 1-7-1) قلمرو موضوعی تحقیق: 11
- 1-7-2) قلمرو مکانی تحقیق.. 12
- 1-7-3) قلمرو زمانی تحقیق: 12
- 1-8) روش تحقیق.. 12
- 2-1) مقدمه. 14
- 2-2) تعریف ارزیابی عملکرد. 15
- 2-3) اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد. 17
- 2-4) سیر تحول ارزیابی عملکرد. 19
- 2-5) انواع ارزیابی عملکرد. 20
- 2-6) مراحل ارزیابی عملکرد. 21
- 2-7) ابعاد ارزیابی عملکرد. 22
- 2-8) فرایند ارزیابی عملکرد. 23
- 2-9) روش هاي ارزيابي عملكرد: 27
- 2-9-1) روش رتبه بندي.. 27
- 2-9-2. روش مقايسه زوجي.. 29
- 2-9-3. روش توزيع اجباري.. 30
- 2-9-4) مقياس هاي درجه بندي ترسيمي.. 31
- 2-9-5) روش چك ليست… 32
- 2-9-6) روش وقايع حساس… 33
- 2-9-7. روش مقياس هاي درجه بندي مبتني بر رفتار. 36
- 2-9-8) گزارش مشروح (روش تشريحي) 37
- 2-9-9) انتخاب اجباري.. 37
- 2-9-10) روش مقیاس مشاهده رفتار37
- 2-9-11) روش مديريت مبتني بر هدف… 38
- 2-9-12) روش استانداردهاي كار1 39
- 2-10) مهمترین مدلهای اجرای فرآیند ارزیابی عملکرد. 39
- 2-11) انواع مدلهای ارزیابی عملکرد: 42
- 2-12) معرفی روش کارت امتیازی متوازن. 45
- 2-13) وجوه مدل کارت امتیازی متوازن. 49
- 2-14) مدل هفت مرحلهای برای اجرای نقش استراتژی منابع انسانی.. 55
- 2-15) روش ارزیابی متوازن به عنوان ابزاری جهت تحقق استراتژی.. 55
- 2-16) توازن در ارزیابی متوازن. 59
- 2-17) اصول سازمان استراتژی محور. 59
- 2-18) مراحل پیاده سازی مدل BSC.. 62
- 2-19) تحلیل مدل کارت امتیازی متوازن. 65
- 2-20) تنگناها و مشكلات ارزشيابي.. 67
- 2-21) مقدمه. 70
- 2-22) تصمیم گیری.. 70
- 2-22-1) تصمیمگیری چند معیاره 72
- 2-22-2)تصمیمگیری چند شاخصه. 73
- 2-23) تبدیل شاخصهای کیفی به کمی.. 75
- 2-24) بی مقیاس سازی.. 77
- 2-25) ارزیابی اوزان شاخصها 79
- 2-26) مدلهای تصمیمگیری چند شاخصه. 84
- 2-26-1) مدلSAW…. 85
- 2-26-2) مدل TOPSIS.. 85
- 2-26-3) روش AHP.. 87
- 2-2-4) الگوریتمAHP.. 89
- 2-27) تحقیقات انجام شده 94
- 3-1) مقدمه. 102
- 3-2) روش تحقیق.. 102
- 3-2-1) مراحل روش اجرای تحقیق.. 103
- 3-3) جامعه و نمونه آماری.. 103
- 3-4) ابزار های جمع آوری اطلاعات… 104
- 3-4-1) بررسی اسناد ومدارک(مراجعه به کتابخانه) 104
- 3-4-2) فرایند طراحی پرسشنامه پژوهشی.. 105
- 3-4-3) روایی و پایایی پرسشنامه. 106
- 3-5) فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) 106
- 3-6) تاپسیس(TOPSIS) 110
- 3-6-1) الگوریتم روش TOPSIS.. 110
- 3-7)اعتبار مدل. 113
- 3-8) روش جمع آوری دادهها 114
- 3-9) روش تجزیه و تحلیل دادهها 114
- 4-1) مقدمه. 117
- 4-2) تجزیه و تحلیل دادهها 117
- 4-2-1) فاز اول. 117
- 4-2-2) در فاز دوم. 118
- 4-2-3) فاز سوم: اولویت بندی شعب نسبت به هم. 121
- 5-1) مقدمه. 131
- 5-2) نتیجه گیری.. 131
- 5-3) رتبه بندی بانکها با استفاده از TOPSIS.. 136
- 5-4) پیشنهادات کاریردی.. 138
- 5-5) پیشنهادات پژوهشی برای تحقیقات آتی.. 138
- 5-6) محدودیت تحقیق
- منابع:
عنوان : | پایان نامه ارزیابی متوازن عملکرد شعب بانکها با استفاده از تکنیک AHP و TOPSIS |
تعداد صفحات: | 147 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 29000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید