بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » پایان نامه تحلیل عوامل موثر بر ﺗﻮﺳﻌﻪ ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ
پایان نامه تحلیل عوامل موثر بر ﺗﻮﺳﻌﻪ ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ

پایان نامه تحلیل عوامل موثر بر ﺗﻮﺳﻌﻪ ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ

شرح مختصر

ورزش ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﭘﺪﻳﺪه ﭘﻴﭽﻴﺪة اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ در ﺳﺎلﻫﺎى اﺧﻴﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺤﻘﻘﺎن و دوﻟﺖﻫﺎ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ (ﺻﻔﺎرى، ١٣٩١). ﺑﻪ ﻃﻮرى ﻛﻪ ورزشﻫﺎى تفننی و دارای سرگرمی ﺑﻪ روش های مورد ﻗﺒﻮل ﺑﺮاى افزایش ﺳﻼﻣﺖ ﻓﺮدى و بهبود زﻧﺪﮔﻲ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪه اﻧﺪ (ﭼﻴﻦ٢، ٢٠١١). دوﻟﺖﻫﺎ در به پیش بردن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰى ها برای ﺗﻮﺳﻌﺔ ﺗﻔﺮﻳﺢ و سرگرمی های ﻓﻌﺎل ﺑﻪ مثابه موانع ﺑﻴﻤﺎرى و مریض های ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻣﻲﻧﮕﺮﻧﺪ و بخاطر آن ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬارى ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ (ﻛﺳﻴﻨﮓ١، ٢٠١٢). اهداف اﺻﻠﻲ ﺗﻔﺮﻳﺢ در ﻓﻀﺎى آزاد، اﺳﺘﻔﺎده کاربردی و به وجود آوردن ﺣﺲ رضایت ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. اﺳﺘﻔﺎده کاربردی ﺑﻪ ﻣﺰﻳﺖﻫﺎى اجتماعی و جسمانی اﺷﺎره ﻣﻲﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ دارای هدف را در اﻓﺮاد ﻳﺎ ﮔﺮوهﻫﺎ، دﻧﺒﺎل ﻣﻲﻛﻨﺪ (رﻟﺴﺘﻮن، ١٩٨٨). ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎى دارای هدف ﻓﻀﺎى آزاد کاملا ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ از سمت فایده های روانی و احساسی، ﺑﺮ ﺟﺴﻢ تاثیر ﺑﮕﺬارد. ورزش در ﻓﻀﺎﻫﺎى ﺑﺎز و آزاد ﺑﺎ احتیاج های ﻣﻮﺟﻮد در زﻣﻴﻨﻪى ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﻲ، اﻳﺠﺎد رواﺑﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ، رﻳﺴﻚﭘﺬﻳﺮى، و ﻧﻴﺎز ﺑﻪ دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ (مانند ورزش ﻛﺮدن، استوارسازی و ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ ﻛﺸﻴﺪن ﻣﻬﺎرتﻫﺎ، آزﻣﺎﻳﺶ بردباری و ﭘﺎﻳﺪارى و پیگیری ﻫﻴﺠﺎن و ﻣﺎﺟﺮاﺟﻮﻳﻲ) ﺗﻼﻗﻲ دارد. بنابراین ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎى محیط آزاد  ﻣﻲﺗﻮاﻨﺪ ﺑﺎ هدف  به وجود آوردن آشتی و دوستی ﺑﺎ ﻃﺒﻴﻌﺖ، ﺗﻘﻮﻳﺖ احساس لذت بردن از هستی و افزایش آراﻣﺶ دﻧﺒﺎل ﺷﻮﻧﺪ. این اهداف می توانند جایگزین مناسبی ﺑﺮاى شکل های گران گردشگری باشند. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎى محیط ﺑﺎز معمولا قادرند ﺑﻪ ﻋﻨﻮان وسیله ای ﺑﺮاى یاد داد و ﻳﺎدﮔﻴﺮى و ﺗﺸﻜﻴﻞ دادن مجموعه، ﺑﺎﺷﻨﺪ (رﻟﺴﺘﻮن٣، ١٩٨٨). ﻳﻚ مجموعه  از ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎى جسمانی و سرگرمی در محیط آزاد، ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ می باشند. ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﺖ ﻣﺤﻮر ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎى به دور از زندگی صنعتی ﻛﻪ دور از ﺗﻤﺪن اﻧﺴﺎﻧﻲ و در ﻃﺒﻴﻌﺖ اﺟﺮا ﻣﻲﺷﻮد گفته می شود. از ﺟﻤﻠﻪ رقابت های هیجان انگیز و پر خطر، ﻛﻮﻫﻨﻮردى، ﻏﺎر ﻧﻮردى، ﻏﻮاﺻﻲ، تمرین ﮔﻠﻒ، صید ماهی، ﭘﻴﺎده روى، سوارکاری، دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮارى، چادر زدن، ﻛﺎﻧﻮﺳﻮارى، دره ﻧﻮردى، ﻗﺎﻳﻖ ﺳﻮارى، ، ﺷﻜﺎر، ﻛﺎﻳﺎك ﺳﻮارى، ﺻﺨﺮه ﻧﻮردى، دو، گردشگری، ١ATV ﺳﻮارى و بقیه ورزشﻫﺎ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ (رﻟﺴﺘﻮن٢، ١٩٨٥و ١٩٨٨). ﻫﺪف اصلی اجرای  اﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎ ﻟﺬت ﺑﺮدن از زیبایی های ﻃﺒﻴﻌﺖ،  اﺳﺘﺮس، دست یابی به آراﻣﺶ و ﺳﻜﻮت در ﻃﺒﻴﻌﺖ، ﻟﺬت ﺑﺮدن از زﻧﺪﮔﻲ و ﻛﺴﺐ آﺳﻮدﮔﻲ ﺧﺎﻃﺮ ﺿﻤﻦ اﻓﺰاﻳﺶ ﺳﻄﺢ آﻣﺎدﮔﻲ ﺟﺴﻤﺎﻧﻲ ﺑﺎ اﻧﺠﺎم ﺗﻤﺮﻳﻨﺎت و مسابقات ورزﺷﻲ اﺳﺖ. (اﻓﺸﺎرى،١٣٩٥).

ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻳﺎ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﻣﺤﻮر اﻣﺮوزه ظرفیت زیادی ﺑﺮاى پیشرفت دارﻧﺪ ﭼﺮا ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﻳﻂ ﺟﻮاﻣﻊ اﻣﺮوزى و ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺷﺪن، ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ از نتیجه ها ﺑﻬﺘﺮى در قیاس ﺑﺎ ورزش درون خانه و ﺳﺎلن ﻛﻪ با فاصله از جاهای ﻃﺒﻴﻌﻲ انجام می شوند.از بعد ﻓﻴﺰﻳﻮﻟﻮژﻳﻜﻲ، زیاد شدن اﻧﺮژى و ﺗﻌﺎﻣﻞ ثابت ماندن، کم شدن اضطراب، کلافه بودن، بدخلقی و اﻓﺴﺮدﮔﻲ را داراست. بهبود اﻧﻮاع استرس و اضطراب و مشکلات رواﻧﻲﺑﺎ جابجایی ﻣﻜﺎن و ﺗﻐﻴﻴﺮ طرز تفکر در بهبود، در فضای ﺑﺎز ﺑﺎ ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫﺎى ورزﺷﻲ ﻣﻤﻜﻦ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. به طوری که وﻧﺪرﻣﺲ٣ و ﻫﻤﻜﺎرانش (٢٠١٧) پی بردند که ورزش-ﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺑﺮاىدستگاه ﻗﻠﺐ و عروق، دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻨﻔسی و دیگر  قسمت های ﺑﺪن مفید اﺳﺖ.

ﺑﺎﻻ رفتن ها و ﭘﺎﻳﻴﻦ آمدن ها و ﺧﻢ و راﺳﺖ ﺷﺪنﻫﺎ و گذشتن از راه های مختلف و دارای ﭘﻴﭻ و ﺧﻢ ﺑﻪ اعضای متفاوت ﺑﺪن ﺗﺤﺮك و نشاط ﻣﻲﺑﺨﺸﻨﺪ و روﺣﻴﻪ فرد را ﻗﻮى و شاد ﻣﻲﺳﺎزد. احساس رضایت و لذت دو جز ﺑﺴﻴﺎر اثرﮔﺬار و ﻣﻬﻢ در زﻧﺪﮔﻲ های ماشینی امروزه اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻴﻦ دو جز را می توان از علت های مفید ﺑﻮدن ورزش در ﻃﺒﻴﻌﺖ نام برد. ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺑﺴﻴﺎر ارزان و ﻣﻘﺮون ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ هستند. از دﻳﮕﺮ فواید با ارزش ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻛﺎرﺑﺮد ورزش درﻣﺎﻧﻲ و زیر ﺷﺎﺧﻪﻫﺎى مربوط به آن اﺳﺖ ﻛﻪ وﺟﻮد جز زﻳﺴﺖ ﻣﺤﻴﻄﻲ و ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ در دل ﻃﺒﻴﻌﺖ را بیشتر از همیشه در ﺟﻬﺖ درﻣﺎن نشان می دهد. به طوری که ﭘﺎﺋﻮﻻﺳﻴﻠﻮا٤ و ﻫﻤﻜﺎرانش (٢٠١٦) ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد میدهند تمرین ﻛﺮدن ﺑﻪ ﻣﺪت ﺳﻪ بار ﻳﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ در  طول ﻫﻔﺘﻪ در محیط  ﺑﺎز باعث می شود که در ﺳﻼﻣﺖ و سرزندگی روﺣﻲ و ﺟﺴﻤانی خردسالان اثر ﻣﺜﺒتی داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. همچنین ورزشﻫﺎى که دارای سمت و سوی طبیعی، اﻛﻮﺗﻮرﻳﺴﻢ و… هستند از روش تداخل کردن بقیه قسمت ها در ﮔﺮدﺷﮕﺮى و گسترش ﭘﺎﻳﺪار روﺳﺘﺎﻳﻲ و ﻛﻤﻚ ﺑﻪ پیشرفت آﻧﻬﺎ قادرند ﺑﻪ درستی در ﻛﻨﺎر بقیه قسمت های اﻗﺘﺼﺎدى در فضای روﺳﺘﺎﻳﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ کنند. و ﺑﺎ به وجودآوردن شغل های متنوع ﺑﻴﺸﺘﺮ در فضاهای روﺳﺘﺎﻳﻲ، حرکت ﺑﺨﺸﻲ ﺑﻪ اﻗﺘﺼﺎد رشد نکرده روﺳﺘﺎﻳﻲ و توسعه راهﻫﺎى مرتبط، ﻣﻮﺟﺒﺎت پیشرفت ناحیه های روﺳﺘﺎﻳﻲ را آماده کنند. (ﻣﻘﺼﻮدى و ﻫﻤﻜﺎران، ١٣٨٣). به طوری که ﺳﻠﻄﺎﻧﻲ و ﻫﻤﻜﺎران (١٣٩٢) در طول انجام آزمایشی متوجه شدند ﻛﻪ اﻛﻮﺗﻮرﻳﺴﻢ در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺧﻮاﻧﺴﺎر علت به وجود آمدن شغل های مناسب و بیشتر شدن  درآﻣﺪ اهالی منطقه شده است و ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ قابل قبولی ﺑﻴﻦ اﻛﻮﺗﻮرﻳﺴﻢ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺎ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎى ﺷﻐﻠﻲ و بیشتر شدن درآﻣﺪ وﺟﻮد دارد.

عنوان : پایان نامه تحلیل عوامل موثر بر ﺗﻮﺳﻌﻪ ورزشﻫﺎى ﻃﺒﻴﻌﻲ
تعداد صفحات:  174 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط  99000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
ایرانی داک مرجع تخصصی دانلود پایان نامه، پروپوزال و  تحقیقات دانشجویی در ایران است. شما می توانید جدید ترین پایان نامه، پروپوزال ، پرسشنامه و  تحقیقات دانشجویی ایرانی داک را در این باره مطالعه کنید.

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل علاوه بر نمایش بعد از پرداخت، به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید “  کلیک کنید.

سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


پنج + 2 =