بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » دانلود پایان نامه رابطه بین اهمال کاری و استرس تحصیلی با نقش عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
دانلود پایان نامه رابطه بین اهمال کاری و استرس تحصیلی با نقش عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دانلود پایان نامه رابطه بین اهمال کاری و استرس تحصیلی با نقش عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

شرح مختصر :

عملکرد خانواده به توانایی خانواده در انجام وظایفی که بر عهده دارد، از جمله تأمین نیازهاي عاطفی، روانی، فیزیولوژیکی اعضاي خود اطلاق می شود خانواده کارا به خانوادهاي گفته می شود که قادر به تأمین نیازهاي عاطفی، روانی و فیزیولوژیکی اعضاي خود باشد. خانواده ناکارا به خانوادهاي گفته می شود که قادر به تأمین نیازهاي عاطفی، روانی و فیزیولوژیکی اعضاي خود نباشد (لشکری، 1383). روابط و عملکرد مناسب خانواد براي سلامتی فرد، خانواده و جامعه ضروري است (والکر و شفرد[1]، 2006).

عملکرد خانوادگی خوب عموماً با نتایج بهتر براي کودکان همراه است. کودکانی که در خانواده هاي داراي عملکرد بهتر زندگی می کنند گرایش دارند که از داشتن الگوهاي نقش مثبت براي ایجاد روابط و عزت نفس بالا سود ببرند. عملکرد خانواده با سلامت روانی اعضا ارتباط دارد. آسیب روانی اصولاً یک مشکل درون فردي در یک عضو خانواده نیست، بلکه یک فرایند تعاملی بین اعضاي خانواده است. پژوهش ها نشان می دهد بین عملکرد ضعیف خانواده و ابتلاي فرزندان به علایم جسمی، استرس، اضطراب، اختلال خواب، افسردگی و اختلال در کارکرد اجتماعی رابطه معناداري وجود دارد (خوشنام و قمری، 1389).

از جمله عواملی که به نظر می رسد با عملکرد خانوادگی مناسب ارتباط داشته باشد. راهبردهاي اتخاذ شده براي مقابله با استرس است. درتحقیقاتی که انجام شده معمولاً عملکرد خانواده را در اتخاذ نوع شیوه مقابله مؤثر دانسته اند .اما به نظر می رسد نوع شیوه مقابله با استرس نیز در نحوه عملکرد خانواده مؤثر باشد (خوشنام و قمری، 1389).

فهرست مطالب

  • چکیده
  • فصل اول: کلیات پژوهش
  • مقدمه
  • 1-1- بیان مساله
  • 1-2- اهمیت و ضرورت پژوهش
  • 1-4- فرضیه ­های پژوهش
  • 1-5- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
  • فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش
  • مقدمه
  • 2-1- مبانی نظری
  • 2-1-1- استرس:
  • 2-1-2- انواع استرس بر حسب علل ایجاد کننده آن
  • 2-1-3- استرس تحصیلی
  • 2-1-4- عوامل ایجاد کننده استرس تحصیلی
  • 2-1-5- اثرات حاصل از استرس تحصیلی
  • 2-1-6- استرس تحصیلی و جنسیت    
  • تعاریف اهمالکاری
  • 2-2- تعاریف اهمالکاری تحصیلی       
  • 2-2-1- دیدگاه‌های مختلف در مورد اهمالکاری
  • 2-2-2- اهمالکاری به عنوان مسئله رفتاری
  • 2-2-3- اهمالکاری به عنوان مسئله‌ای شناختی
  • 2-2-4- اهمالکاری به عنوان یک مسئله انگیزشی
  • 2-2-5- اهمالکاری به عنوان یک خصیصه شخصیتی
  • 2-2-6- ویژگی‌های افراد اهمالکار
  • انواع سبک‌های اهمالکاری
  • 2-2-7- علت‌ها و همبسته‌های اهمالکاری
  • 2-2-7-1- ویژگی‌های تکلیف
  • 2-2-7-2- عوامل خانوادگی
  • 2-2-7-3- عوامل محیطی و آموزشی
  • 2-2-7-4- عوامل شخصی اهمالکاری
  • 2-3-تعريف خانواده
  • 2-3-1- مفهوم الگوی ارتباطی خانواده
  • 2-3-2- الگوهای ارتباطی خانواده
  • 2-3-4- مفهوم جهت گیری گفت و شنود
  • 2-3-5- مفهوم جهت گیری همنوایی
  • 2-3-6- انواع الگوهای ارتباطی خانواده
  • 2-3-6-1- خانواده های توافق کننده
  • 2-3-6-2- خانواده های کثرت گرا 
  • 2-3-6-3- خانواده های حفظ کننده
  • 2-3-6-4- خانواده های بی قید
  • 2-3-7- انواع خانواده
  • 2-4- اهمیت خانواده
  • 2-4-1-کارکرد خانواده
  • 2-4-2- نقش نهاد خانواده در ایجاد احساس امنیت
  • 2-5- مدیریت خانواده
  • 2-5-1- جو عاطفی خانواده
  • 2-5-2- نقش الگوهای روابط خانوادگی در رشد اجتماعی فرزندان
  • 2-5-3- مناسبات نوجوان و خانواده
  • 2-5-4- اثبات وجود
  • 2-5-5- منفي گرايي
  • 2-5-6- رابطة افقي به جاي رابطة عمومي
  • 2-5-7-پذيرش و مقبوليت
  • 2-5-8- كنترل و آزادي
  • 2-5-9- واقع بيني به جاي بدبيني
  • 2-6- پیشینه تحقیق
  • 2-6-1- پژوهش های داخلی
  • 2-6-2- پیشینه خارجی
  • فصل سوم: روش اجرای پژوهش
  • مقدمه
  • 3-1- روش تحقیق
  • 3-2- جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه‌گیری
  • 3-3- ابزارهای پژوهش
  • 3-3-1- مقیاس استرس ادارک شده
  • 3-3-2- پرسشنامه اهمالکاری نسخه دانش‌آموز
  • 3-3-3- پرسشنامه الگوی ارتباطات خانواده
  • 3-4- روش اجرای پژوهش
  • 3-5-  روش آماری 
  • فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
  • مقدمه
  • 4-1-یافته های توصيفي مربوط به متغيرهای پژوهش
  • 4-3-روابط مستقیم مدل پیشنهادی
  • 4-4- ارزیابی مدل پیشنهادی
  • فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
  • 5-2 پیشنهادات پژوهشی
  • 5-3 پیشنهادات کاربردی
  • 5-4 محدودیت­ها و موانع پژوهش
  • منابع
  • عنوان : پایان نامه رابطه بین اهمال کاری و استرس تحصیلی با نقش عملکرد خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 140 صفحه
  • قیمت:  59000 تومان   49000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

chanal

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


+ 9 = پانزده