بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پروپوزال » پروپوزال اصل برابری سلاح ها در مرحله تحقیقات مقدماتی در قانون جدید آیین دادرسی کیفری جدید
پروپوزال اصل برابری سلاح ها در مرحله تحقیقات مقدماتی در قانون جدید آیین دادرسی کیفری جدید

پروپوزال اصل برابری سلاح ها در مرحله تحقیقات مقدماتی در قانون جدید آیین دادرسی کیفری جدید

شرح مختصر :

اصل برابری میان دادستان و متهم مهمترین معیار دادرسی عادلانه است. باید به طرفین دادرسی، حقوقی برابر اعطاء شود (جانی­پور، 1389). چنانچه وضعیت طرفین و رفتار با آنها در طی محاکمه به نابرابری میان آنها بینجامد اصل تساوی نقض شده است. واقعیت این است که در فرآیند کیفری، فراهم آوری اصل برابری سلاح­ها بطور کامل امکان پذیر نیست (نصراللهی، 1393). از همان شروع فرآیند کیفری، دادستان و مظنون در جایگاه بسیار متفاوتی قرار دارند.

داستان تدابیر قهرآمیزی چون دستور دستگیری، استراق سمع تلفنی، جستجو و صادره­ی اموال را در اختیار دارد و بطور فزاینده تکنولوژی پیچیده­ای در خدمت وی است ولی مظنون هیچ کدام از وسایل فوق را در اختیار ندارد (صادقیان، 1394). بنابراین برای حل این نابرابری در تمام مراحل دادرسی، باید حقوقی مانند حق مساعد وکیل، حق داشتن مترجم، حق سکوت، حق تفهیم اتهام و غیره برای متهم فراهم شود. همچنین باید زمینه­های مخل اصل تساوی سلاح­ها مانند دام گستری، شکنجه، پرسش­های القایی، اکراه و اجبار و غیره از بین روند تا اصل تساوی سلاح­ها به رشد و شکوفایی برسد (صابر، 1395).

در اين بين، يكي از اصول مهم دادرسي عادلانه، اصل تساوي سلاح‌ها است. تساوي سلاح‌ها، به معني برابري امكانات طرفين رسيدگي حقوقي يا كيفري، در دفاع از خود است. طرفين دعوا بايد از امكانات برابر برخوردار باشند (اردبیلی، 1385). حساسيت اين موضوع در دعاوي كيفري بيش از دعاوي مدني است؛ چرا كه اصل ترافعي بودن محاكمات در دعاوي مدني، مانع از خدشه جدي بر اصل مزبور مي‌شود، ليكن در دعاوي كيفري، به دليل سپردن اختيار تعقيب متهم به دادستان كه بهره‌مند از امكانات دولتي و نيروي متخصص است، مانع جدي بر سر راه اعمال اين اصل و رعايت آن است.

در چنين وضعيتي، اگر از متهم حمايت نشود، رهايي متهم از اتهام، در صورت بي‌گناهي، دشوار خواهد بود. حمايت‌هايي نظير برابري در مقابل دادگاه، دسترسي به تسهيلات دفاعي لازم، اصل برائت، حق محاكمه‌ علني و حضور در دادگاه براي دفاع از خود و نيز حق بر احضار شهود و سؤال از آنان،  از جمله مهم‌ترين حمايت‌هايي هستند كه موجب تعديل نابرابري امكانات بين مرجع تعقيب و متهم مي‌شوند (نصراللهی، 1393).

 

فهرست مطالب

  • سوال اصلی تحقیق
  • بیان مسئله
  • اهمیت و ضرورت تحقیق
  • پیشینه پژوهش
  • جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق
  • اهداف کاربردی
  • اهداف تحقیق
  • فرضیه های تحقیق
  • روش تحقيق
  • روش و ابزار گردآوری اطلاعات
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • منابع
عنوان : پروپوزال اصل برابری سلاح ها در مرحله تحقیقات مقدماتی در قانون جدید آیین دادرسی کیفری جدید
تعداد صفحات: 12 صفحه
قالب:   word و قابل ویرایش
قیمت: فقط 4900 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

chanal

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


− دو = 4