بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پرسشنامه » دانلود پرسشنامه بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سرمایه گذاری افراد حقیقی در بورساوراق بهادار
دانلود پرسشنامه بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سرمایه گذاری افراد حقیقی در بورساوراق بهادار

دانلود پرسشنامه بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سرمایه گذاری افراد حقیقی در بورساوراق بهادار

شرح مختصر:

پرسشنامه یکی از متداول‌ترین ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات در تحقیقات پیمایشی است. پرسشنامه، چهارچوبی رسمی شامل مجموعه ای از سؤالات و مقیاس های طراحی شده برای جمع آوری داده های خام است. هدف اصلی طراحی پرسشنامه، تبدیل اطلاعات مورد نیاز محقق به مجموعه سؤالات خاصی است که پاسخگویان قادر به پاسخگویی بوده و تمایل به این کار را هم داشته باشند

در این تحقیق نیز برای پاسخگویی به سؤالات تحقیق، از ابزار پرسشنامه جهت گردآوری داده‌ها استفاده شده است. پس از گردآوری داده های ثانویه با استفاده از متغیرهای جمع آوری شده در پیشینه تحقیق، پرسشنامه 27 سؤالی طراحی گردید. نوع پرسشنامه‌ی مورد استفاده در این تحقیق از نوع بسته می‌باشد و سؤالات همراه با پاسخ‌هایی مشخص به پاسخ‌دهندگان ارائه شد. پرسشنامه نهایی در دو بخش تهیه و تنظیم شد:

بخش اول شامل مشخصات فردی سرمایه گذاران است و از 3 سؤال تشکیل شده است که ویژگی های جمعیت شناختی آنها را مشخص می سازد.

بخش دوم پرسشنامه، که در واقع بخش اصلی آن است و در جهت پاسخ به سؤالات طراحی شده است، عوامل موثر بر قصد سرمایه گذاری در بین سرمایه گذاران را مورد بررسی قرار می دهد. این بخش از 24 سؤال تشکیل شده است که سؤالات بصورت طیف لیکرت 5 گزینه ای طراحی شده اند. سؤال های 1تا 7 به بررسی اطلاعات عمومی سرمایه گذاران و سهامداران، و سؤال های 8 تا 13 به بررسی اطلاعات حسابداری و مالی سرمایه گذاران و سهامداران، سوال های 14 تا 19 به بررسی انتظارات سرمایه گذاران، سوال های 20 تا 23 به بررسی نیازهای مالی شخصی سرمایه گذاران و سوال 24 به بررسی قصد سرمایه گذاری در بین سرمایه گذاران می پردازد . در هر سؤال از سرمایه گذاران خواسته شده است تا اهمیت هر عامل را بر قصد سرمایه گذاریشان از بدون تاثیر تا تاثیر خیلی زیاد مشخص نمایند. مقیاس اندازه­گیریی نظریات،”رتبه ای”و براساس طیف پنج گزینه­ای لیکرت است. این پنج گزینه از” بدون تاثیر”شروع وبه “تاثیر خیلی زیاد”ختم می­شوند. از پاسخ­دهندگان خواسته شده بود تا نظر خود را در مورد هر سؤال با علامت زدن گزینه مربوطه، بدین صورت اعلام کنند که چنانچه سوال مورد نظر تاثیری بر قصد سرمایه گذاریشان نداشته است گزینه “خیلی کم”،اگر تاثیر کمی داشته است ، گزینه­ی”کم” و … تا تاثیر خیلی زیاد، که مربوط به گزینه­ی “خیلی زیاد”می­شود. در نهایت، با استفاده از تکنیک کدگذاری، و به منظور انجام تحلیل­های آماری توسط نرم­افزارSPSS به گزینه “خیلی کم “امتیاز1، و به گزینه “کم” امتیاز 2 و … تا گزینه “خیلی زیاد” که به آن امتیاز 5 تعلق گرفت. داده­های جمع­آوری شده پس ازکدگذاری به وسیله­ی پرسش­نامه با نرم­افزار و بر مبنای سنجش میزان “ضریب همبستگی اسپیرمن” و “آزمونt” تحلیل شد.

بررسی پایایی پرسشنامه

اعتبار یا اعتمادپذیری ابزار، میزان پایایی و سازگاری آن را در اندازه گیری یک مفهوم نشان می دهد. توانایی ابزار در حفظ پایایی خود در طول زمان حاکی از پایداری آن و تغییرپذیری اندک آن می باشد. این توانایی گویای برازش ابزار است. چرا که در هر زمان اندازه‏گیری صورت گیرد نتایج پایدار به دست می آید (سکاران،1381: 227).

در این تحقیق برای برآورد پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. ضریب آلفا بیانگر این مطلب است که سؤالات هم پوشانی و همچنین همسویی داشته باشند و پاسخ دهندگان نیز با دقت و آگاهی به سؤالات پاسخ داده اند. برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره های هر زیر مجموعه سؤال های پرسشنامه (یا زیر آزمون) و واریانس کل را محاسبه کرد. که فرمول آن به شرح زیر است:

 الف : اطلاعات عمومی

  • متغیرهای اصلی
  • بدون تاثیر
  • تاثیر کم
  • تاثیر متوسط
  • تاثیر زیاد
  • تاثیر خیلی زیاد

پوشش اطلاعات عمومی در مطبوعات

  1. روند شاخص بورس
  2. نوسانات قیمت سهم در بازار
  3. روند شاخص های اقتصادی در کشور
  4. روند شاخص های اقتصادی در منظقه
  5. و …
  • عنوان پرسشنامه: بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سرمایه گذاری افراد حقیقی در بورساوراق بهادار
  • نوع فایل :word و قابل ویرایش
  • تعداد سئوالات: 27 سوال
  • قیمت: 5000 تومان    3500 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


هفت + = 13