شرح مختصر :
بیان مساله
امروزه بانکها نقش اساسی و مهمی در رشد وتوسعه اقتصادی کشورها ایفا می نمایند. بانک عبارت از یک رشته فعالیت اقتصادی است که ایجاد اعتبار می کند و امر پرداختها و نقل و انتقال وجوه را تسهیل می کند. بانکها می توانند با کسب رضایت بیشتر مشتریان و تشویق آنها به پس انداز و تجهیز پس انداز وتراکم سرمایه وجمع آوری سرمایه های کوچک و بکار انداختن آنها دررشته های تولیدی ومصرفی، نقش مهمی را درشکوفایی اقتصاد کشورها ایفا نمایند که تحقق این هدف با کسب جذب بیشتر مشتریان حاصل می شود (سالاری، 1388).
نگرش مشتري مداري و کسب رضايت مشتري درعرصه فعاليتهاي اقتصادي جهان يکي از اصول کسب و کار تلقي مي شود زيرا اگر کالا و خدمات انتظارات مشتري را برآورده کند، در او احساس رضايت ايجاد مي شود و با خريد مجدد خود و تشويق ديگران به خريد، به بقاي شرکت کمک میکند. اين امر در مورد بان كهايي که موفق به ايجاد سيستم انداز هگيري رضايت مشتريان خود ميشوند، منجر به ايجادامنيت مالي بيشتري براي آ نها مي شود (شاملو، 1386).
یکی از عوامل مهم محیطی ،مشتریان یک سازمان است. صاحبنظران مدیریت، کسب رضایت مشتری را ازمهم ترین وظایف واولویت های مدیریت شرکت ها می دانند ولزوم پایبندی همیشگی وپایدار مدیران عالی برای جلب رضایت مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند. یکی از الزامات مهم در پیشرفت سازمان ها وشرکت ها این است که مشتری وجلب نظر وی راسرلوحه اهداف وفعالیت های خود قرار دهند. امروزه بانکها نقش اساسی و مهمی در رشد وتوسعه اقتصادی کشورها ایفا می نمایند.بانک عبارت ازیک رشته فعالیت اقتصادی است که ایجاد اعتبار می کند وامر پرداختها ونقل وانتقال وجوه را تسهیل می کند. بانکها می توانند باکسب رضایت بیشتر مشتریان وتشویق آنها به پس انداز وتجهیز پس انداز وتراکم سرمایه وجمع آوری سرمایه های کوچک وبکار انداختن آنها دررشته های تولیدی ومصرفی، نقش مهمی را درشکوفایی اقتصاد کشورها ایفا نمایند که تحقق این هدف با کسب رضایت بیشتر مشتریان حاصل می شود (گلی، 1385).
باید توجه داشت که امروزه ایجاد رقابت شدیدی میان بانکها، بالارفتن سطح انتظارات مشتریان برای دریافت خدمات با کیفیت بالا و تغییرات سریع تکنولوژی، بانکها را ملزم به فراهم کردن خدمات با کیفیت برای مشتریان و راضی نگاه داشتن آنها نموده است. بنابراین لازم است که مسئولین بانکی درجهت شناسایی عوامل تشکیل دهنده کیفیت و ارائه خدمات مطلوبتر، تحقیقات علمی راجع به این موضوع را مد نظر قرار دهند. همچنین باید ذکر شود که ازجمله مواردمبهم برای مسئولین بانکی عدم آگاهی آنها از سطح کیفیت خدمات می باشد که لازم است آگاهی لازم رادر این زمینه کسب نمایند.
نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که ترتیب و اولویت عوامل تشکیل دهنده کیفیت فعلی خدمات ارائه شده به مشتریان برای مسئولین بانکی مشخص نیست که باید این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با تقویت نقاط قوت ورفع نقاط ضعف ، باعث کسب رضایت بیشتر مشتریان گردید (شریفی، 1380).
از ويژگيهاي قرن حاضر، توسعه اعجاب آور تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات و بكارگيري آن جهت افزايش سرعت و كيفيت در ارائه خدمات ميباشد ضمن این که بخش خدمات در حدود 20 درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد و در طی15 سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع 5/8 درصدی برخوردار بوده است (آنکتاد 2001). اين پيشرفت، بانكداري را نيز تحت تأثير شديد خود قرار داده و باعث تغييرات عمدهاي در اين صنعت گرديده است. سرعت توسعه صنعت انفورماتيك باعث ايجاد تغييرات عمدهاي در شكل پول و سيستمهاي انتقال منابع در عرصه بانكداري گرديده و مفاهيم جديدي از بانكداري تحت عنوان بانكداري الكترونيكي ظهور يافته است (حسن زاده و پورفرد،1382).
تمام سازمانها به دنبال جذب مشتري وافزايش رضايت مندي او هستند، اين مساله به خصوص در بانكها كه در ارتباط دائم با مشتريان هستند اهميت ویژه ای دارد و از طرفي رقابت در بين بانك ها و مؤسسات قرض الحسنه و سایر اشکال جذب منابع پولی رو به افزايش است، لذا ايجاد مزيت رقابتي براي بقاي بانك ها لازم و ضروري به نظر میرسد. خدمات نوين بانكي كه ارتباط بسيار نزديكي با تكنولوژي اطلاعات وارتباطات دارد از جمله عوامل بسيار مهم در ايجاد مزيت رقابتي براي بانك ها و جذب مشتریان و رضایتمندی آنها است (شاملو، 1386).
فهرست مطالب
- بیان مساله
- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
- مرور ادبیات و سوابق مربوطه
- الف : مطالعات انجام شده در خارج از کشور
- ب: مطالعات انجام شده در داخل کشور
- جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق:
- اهداف مشخص تحقیق
- الف: هدف کلی
- ب: اهداف جزئی
- هدف کاربردی
- سوالات تحقیق
- فرضیه های تحقیق
- تعریف واژهها و اصطلاحات
- سیاستها و دستورالعملهای بانک
- روششناسی تحقیق
- متغیر های تحقیق
- الف- متغیرهای مستقل
- ب- متغیر وابسته:
- روش تحقيق
- قلمرو تحقیق
- قلمرو مكاني تحقيق
- قلمرو زماني
- جامعه آماری تحقیق
- روش نمونه گيري و تعيين حجم نمونه
- ابزارهاي گرد آوري اطلاعات
- روش تجزيه و تحليل داده ها
- تجزیه تحلیل توصیفی
- تحلیل استنباطی
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان پروپوزال : بررسی مستمر اثربخشی راهکارهای بانک برای جذب مشتری
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 15 صفحه
- قیمت: فقط 4900 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.