بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پروژه، مقاله، تحقیق » دانلود پروژه بررسی اثرات قیمت نفت، نرخ ارز و تورم بر تولید ناخالص داخلی ایران
دانلود پروژه بررسی اثرات قیمت نفت، نرخ ارز و تورم بر تولید ناخالص داخلی ایران

دانلود پروژه بررسی اثرات قیمت نفت، نرخ ارز و تورم بر تولید ناخالص داخلی ایران

شرح مختصر :

در ایران که یکی از کشورهای نفت خیز دنیاست، نفت اهمیت بسیاری در اقتصاد و سیاست دارد. علاوه بر این، به دلیل جایگاه آن در تولید ناخالص ملی و سهم بالای درآمدهای نفتی در بودجه دولت و نیز منابع ارزی کشور، کالایی استراتژیک و مهم تلقی می‌گردد. اگرچه منابع نفت ذخایر باارزشی را در اختیار کشورمان قرار داده است، چگونگی مصرف درآمد حاصل از این ذخایر ممکن است سبب توسعه کشور یا اختلال در پیشرفت آن شود. در چند دهه اخیر نیز مشاهده شده است که برخی از کشورهای فاقد ذخایر ارزشمند مانند نفت، بسیار پیشرفت کرده اند، اما دسته‌ای از کشورهای صاحب نفت از حیث توسعه اقتصادی از این کشورها عقب مانده‌اند که این بدین معنی است که عقب ماندگی نسبی کشورهای صاحب ذخایر نفت را نمی‌توان به حساب ذخایر با ارزش آنها نهاد، بلکه باید آن را متوجه چگونگی مصرف درآمد حاصل از ذخایر و مدیریت توسعه‌ای آنها دانست. درآمدهای نفتی در اقتصاد ایران یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار بر متغیرهای کلان اقتصادی کشور می باشد. بخش نفت نه تنها به عنوان یکی از فعالیت های مهم اقتصادی بر سایر متغیرهای اقتصادی تأثیر می گذارد، بلکه درآمدهای حاصل از آن نقش مهمی را به عنوان منبع درآمد ارزی کشور ایفا می کند (بهبودی، 1388). از سوی دیگر نرخ ارز از جمله دلار آمریکا به عنوان پول رایج در سرتاسر بازارهای جهان داد و ستد می‌شود و همانند نفت تأثیرات مهمی در اقتصاد جهان بر جای می‌گذارد. بسياري از تحليل‌گران اقتصاد بين‌الملل اتفاق نظر دارند که فراگير شدن نظام ارزي شناور بعد از نظام برتون وودز، نااطميناني قابل توجهي را در اقتصاد کشورهاي درحال‌توسعه و توسعه‌يافته، بخصوص اقتصاد کشورهای متکی به صادرات نفت خام ايجاد کرده است. تغییرات و تحولات نظام‌های ارزی در چند دهه گذشته، سبب شده است تا مقوله نرخ ارز به ویژه در کشورهای در حال توسعه بیش از گذشته به عنوان یک عامل کلیدی و مهم در سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی خودنمایی کند. امروزه ارزش پول ملی کشورها نه تنها تحت تأثیر سیاست‌های اقتصادی داخلی هر کشور قرار دارد، بلکه هر گونه رخداد اقتصادی و سیاسی در عرصه بین الملل نیز بر ارزش پول داخلی و به دنبال آن بر اقتصاد تأثیر خواهد گذاشت. تولید ناخالص داخلی از جمله مهم ترین متغیرهای اقتصادی است که نسبت به تحولات نرخ واقعی ارز حساسیت بسیاری را نشان می دهد. چنانچه نرخ ارز به طور مناسب و هماهنگ با دنیای داخل و خارج و در یک فضای باثبات و مطئمن تنظیم نشده باشد، سبب کندی رشد اقتصاد خواهد شد[3].

فهرست مطالب

  • چکیده
  • مقدمه
  • مبانی نظری
  • مبانی تجربی
  • ارائه مدل و روش تخمین
  • یافته‌های تجربی و تفسیر نتایج
  • نتیجه‌گیری و پیشنهادات
  • فهرست منابع و مآخذ
  • عنوان پروژه : بررسی اثرات قیمت نفت، نرخ ارز و تورم بر تولید ناخالص داخلی ایران
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 25 صفحه
  • قیمت: 12000 تومان  9000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


9 + = هفده