شرح مختصر :
طي چند دهه اخير، دنياي سازماني دچار تغييرات بسيار در زمينههاي مختلف شده است. در نتيجه همين تغييرات، سازمانها وارد رقابت شديدي در زمينههاي بهبود کيفيت، افزايش انعطاف پذيري، افزایش قابليت اطمينان، گسترش خطوط محصول، تأکيد بر خلاقيت و… شدهاند [12]. در همين راستا، اندازهگيري عملکرد از اهميت بيشتري برخوردار است، زيرا به گفته انديشمندان مديريت، اگر نتوانيم چيزي را اندازهگيري کنيم، نميتوانيم آنرا مديريت کنيم [9].
تحقيقات بسيار زيادي در سالهاي اخير در مورد ماهيت و روش اندازهگيري عملکرد سازمانها انجام شده است. نتايج اين تحقيقات از آن جهت ارزشمند است که ميتوان وضعيت فعلي سازمانها را درک نمود و چالشهاي آينده در زمینه اندازهگيري عملکرد را مورد بررسي قرار داد [16]. امروزه صاحبنظران حوزه مديريت بر اهميت مدلهاي ارزيابي عملکرد بهعنوان يکي از معتبرترين شاخصهاي توسعهيافتگي سازمانها تأکيد ميورزند. از اين رو، يکي از دغدغههاي اساسي سازمانهاي امروزي، دستيابي به يک شيوه ارزيابي کارا و انعطافپذير است تا با آن بتوان کليه ابعاد عملکردي سازمان را مورد بررسي قرار داد. اگر اندازهگيري عملکرد را فرايند کمّيسازي کارايي و اثربخشي يک فعاليت تعريف کنیم [17]، از جمله راههاي تجزيه و تحليل گزارشهاي مالي که از طريق آن ميتوان حجم بالاي اطلاعات موجود در گزارشهاي مالي را خلاصه نمود و همزمان جنبههاي مختلف فعاليت شرکت را مورد بررسي قرار داد، تهيه نسبتهاي مالي از اطلاعات گزارشهاي مالي است. نسبتهاي مالي، بيانکننده ارتباط بين دو يا چند رقم از ارقام صورتهاي مالي است که به صورت جزئي از کل يا درصدي از آن بيان ميشود. زماني که يک نسبت محاسبه ميگردد، ميتوان گفت که عدد بهدست آمده، محصول يک رابطه رياضي و همبستگي آماري دو يا چند متغير در مقطع خاصي از زمان است. مهمترين هدف نسبتها در تجزيه و تحليلها، تسهيل و تفسير گزارشهاي مالي است که با کاهش اعداد زياد موجود در گزارشهاي مالي و تبدیل آنها به نسبتهاي مالي محدود انجام ميگيرد. برای ارزيابي عملکرد مالي شرکتهاي مختلف بايد معيارهاي ارزيابي ـ که معمولا مالي هستندـ را در اختيار داشته باشيم. نسبتهاي مالي معمولاً از ترازنامه، صورت سود و زيان، و صورت جريان نقدي بهدست ميآيند. با اين حال، برخي نسبتهاي مالي، داراي ساختار و الگوي يکسان ميباشند. براي اجتناب از ارزيابي مکرر نسبتهاي مالي مشابه، آنها را در دستههايي خوشهبندي میکنند.
فهرست مطالب
- چكيده
- مقدمه
- تحقيقات مرتبط
- به دست آوردن شاخصهاي نمايانگر از نسبتهاي مالي
- نسبتهاي مالي مورد استفاده در اين پژوهش
- اعداد فازي و مجموعههاي فازي
- نمايش عدد فازي مثلثي
- تاپسيس فازي
- يافتههاي تحقيق
- نسبتهاي مالي دوازده ماهه 1387براي سه شرکت از شرکتهاي نمونه آماري
- خوشهبندي و انتخاب شاخصهاي ارزيابي از طريق آناليز روابط خاکستري
- نسبتهاي نقدينگي نرمال شده براي سه شرکت
- تعيين اهميت شاخصها با رويکرد فازي
- رتبهبندي عملکرد شرکتها با استفاده از رويکرد ترکيبي
- بحث و نتیجه گیری
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان پروژه : بررسی عملکرد شرکتها با استفاده از روش اندازه گیری رويکرد ترکيبي آناليز روابط خاکستري و تاپسيس فازي
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 36 صفحه
- قیمت:
12000 تومان9000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.