شرح مختصر :
اختلال بیش فعالی و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود 10-8 درصد کودکان را مبتلا میکند. احتمال تشخیص این اختلال در پسران سه برابر دختران است ولی علت این تفاوت هنوز مشخص نشده است. کودکان بیش فعال بدون فکر کردن عمل میکنند، بیش از اندازه فعالند و در تمرکز کردن مشکل دارند. غالباً متوجهاند که والدین چه انتظاری از آنان دارند اما برای برآورده ساختن این انتظار برای آنان مشکل است چون نمیتوانند آرام بنشینند، دقت کنند یا به جزئیات توجه کنند. البته بیشتر کودکان در سنین خردسالی خصوصاً اگر مضطرب یا هیجانزده باشند چنین رفتارهایی میکنند. اما درکودکان بیش فعال این علائم مدت زمان طولانی وجود دارند و در شرایط و محیطهای مختلف روی میدهند. این اختلال به عملکرد خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی کودک آسیب میرساند. با درمان مناسب کودکان میتوانند بیاموزندکه چگونه با این مشکل کنار بیایند و علائم خود را کنترل کنند (اسدالهی و همکاران، 1370).
از آنجا که نمیتوان اختلال نارسائی توجه / فزون جنبشی را به طور کلی درمان کرد، بهترین واژه به کار گرفته شده، مدیریت یا مداخله در مورد این اختلال می باشد. آموزش والدین بخصوص مادران به عنوان گام مثبت در جهت کمک به والدین و پیشگیری از مزمن شدن و تبدیل احتمالی آن به انواع اختلالات دیگر، جهت درمان کودکان دارای اختلال کمبود توجه بیش فعالی میتواند مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این روش موجب افزایش شناخت والدین از ماهیت اختلال شده و اعتماد به نفس آنان را در مورد نقش والدین افزایش میدهد. این روش نه تنها بر روی کودک مورد نظر بلکه بر روی والدین، خواهران و برادارن وی نیز موثر می باشد. بدین صورت که والدین تحت این جلسات آموزشی در نحوه تفکر خود نسبت به اختلال و نیز شیوه برخورد با کودک تغییر روش می دهند (ایمانزاده، 1377). اختلال کمبود توجه بیش فعالی هنوز یکی از شایع ترین موارد ارجاعی به درمانگاههای مشاوره کودک است که لازمست بیشترین تحقیقات در مورد آن به عمل میآید تا متخصصین بالینی و مشاوران بتوانند به ارزیابی شایسته آن قادر شوند و ملاحظات درمانی موثری را بهبود بخشند.
فهرست مطالب
- بیان مساله
- اهمیت وضرورت تحقیق
- پیشینه تحقیق
- تحقيقات انجام شده در خارج
- تحقيقات انجام شده در داخل
- اهداف تحقیق
- هدف اصلی
- اهداف جزئی
- فرضیه های تحقیق
- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق
- شرح کامل روش
- روش اجرای پژوهش
- جامعه آماری
- روش نمونه گیری
- حجم نمونه
- ابزار اندازه گیری
- پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI4)
- جمع آوری اطلاعات
- پرسشنامه GHQ
- پایایی و روایی آزمون ها
- الف ـ پرسشنامه CSI4
- ب ـ پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)
- روش نمره گذاری
- تجزیه و تحلیل دادهها
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان پروپوزال: بررسی و مقایسه برخی ویژگی های شخصیتی بین مادران دارای کودکان بیش فعال و کاستی
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 23 صفحه
- قیمت: فقط 4900 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.