بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پرسشنامه » دانلود پرسشنامه مقیاس جهت گیری مذهبی آلپورت
دانلود پرسشنامه مقیاس جهت گیری مذهبی آلپورت

دانلود پرسشنامه مقیاس جهت گیری مذهبی آلپورت

شرح مختصر:

پرسش نامه اي كه در پيش رو داريد. به منظور جمع انجام پژوهش درباره جهت گیری مذهبی دانشجویان مي باشد لذا خواهشمندم با ارائه نظرات سازنده خود به عنوان يك عامل مؤثر ما را در جمع آوري اطلاعات ياري فرمائيد.

آزمون جهت گیری مذهبی آلپورت (1950)

آلپورت مذهب را به عنوان فلسفه وحدت بخش زندگی توصیف می کند و آن را یکی از عوامل بالقوه برای سلامت روان دانسته و معتقدات نظام ارزشی مذهبی ،بهترین زمینه را برای یک شخصیت سالم آماده می کند .بر اساس نظریه آلپورت ،مذهب درونی ،مذهبی فراگیر و دارای اصل و سازمان یافته و درونی شده است .درحالی که مذهب بیرونی امری است خارجی و ابزاری ؛که برای ارضای نیازهای فردی از قبیل مقام و امنیت مورد استفاده قرار می گیرد.منظور آلپورت از جهت گیری مذهبی عبارت است از یک تعهد انگیزشی فراگیر که غایت و هدف است نه وسیله ای برای دست یابی به اهداف فردی .(جان بزرگی ،1378)

معرفی آزمون

آلپورت و راس در 1950این آزمون را بر مبنای کوشش های نظری برای سنجش جهت گیری مذهبی درونی و بیرونی تهیه کردند .(آلپورت و راس ،1967)به همین منظور یک آزمون 20سوالی ساختند که 11 سوال آن به جهت گیری مذهبی بیرونی و 9 سوال آن به جهت گیری مذهبی درونی مربوط بودند.

فیگن یک نسخه 21 سوالی از روی آزمون جهت گیری مذهبی درونی /بیرونی الپورت ساخت که تمام سوال های آن را در بر می گرفت و علاوه بر آن یک سوال به این آزمون اضافه کرد .این سوال همبستگی بالایی با آزمون داشت و از آن به بعد این آزمون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.این آزمون در سال 1378 ترجمه و هنجار یابی شده است (مختاری و همکاران ،1380).این آزمون شامل 21 سوال بوده ،به صورت گروهی قابل  اجراست و محدودیت زمانی ندارد (خدا پناهی و خاکساربلداجی،1384)

اعتبار آزمون

اعتبار بدست آمده بااستفاده ازروش آلفای کرونباخ712/0به دست آمده (مختاری و همکاران،1380). همسانی درونی این آزمون بااستفاده از روش آلفای کرونباخ 71/0و اعتبار باز آزمایی آن 74/0گزارش شده است (جان بزرگی ،1377و مختاری و همکاران ،1380)آلفای کرونباخ این آزمون 81/0 گزارش شده است (دوناهو ،1985)نسابه اعتبار آزمون به روش آلفای کرونباخ را 70/0به صورت دو نیمه کردن 94/0و به روش باز آزمایی88/0 گزارش کرده است .اعتبار این آزمون به روش آلفای کرونباخ 80/0 ذکر شده است (ابوالقاسمی و همکاران ،1390)اعتبار بدست آمده برای جهت گیری مذهبی بیرونی ،77/0 و برای جهت گیری مذهبی درونی 83/0 بدست آمده.(آقاپور و حاتمی ؛1389)

روایی آزمون

این آزمون از دو عامل جهت گیری مذهبی بیرونی و درونی تشکیل شده است .ضریب روایی این آزمون برابر با 61/0 گزارش شده است .(دوناهو،1985)

نمره گذاری این آزمون

سوال های آزمون به صورت 4 گزینه ای (کاملا مخالفم ،تقریبا مخالفم،تقریبا موافقم و کاملا موافقم) است (جان بزرگی ،1378) در سوال های 1 الی 12 که جهت گیری مذهبی بیرونی را می سنجد به گزینه های کاملا مخالفم 4 ،تقریبا مخالفم 3،تقریبا موافقم 2 و کاملا موافقم 1 نمره داده می شود . و در 9 سوال بعدی یعنی سوال های 13 الی 21 که جهت گیری مذهبی درونی را  اندازه می گیرد به گزینه های کاملا مخالفم 1،تقریبا مخالفم 2، تقریبا موافقم 3 و کاملا موافقم 4 نمره داده می شود.

جمع نمره های 12سوال اول جهت گیری مذهبی بیرونی خواهد بود و جمع نمره های آزمودنی در سوال های 21-13 نمره جهت گیری مذهبی درونی خواهد بود.

تعدادی از سوالات

  1. فکر می کنم مذهب تنها در هنگام غمها و بدبختی ها است که به من بیشترین آسودگی و آرامش را می بخشد.
  2. یکی از دلایل این که به اماکن مذهبی می روم این است که چنین حضوری به استحکام روابط دوستانه من در اجتماع کمک می کند.
  3. هدف از عبادات مذهبی تامین یک زندگی شاد و آرام است
  4. برای من داشتن یک زندگی اختلاقی مهمتر از اعتقادات مذهبی است.
  5. اگرچه من فردی مذهبی هستم، اما اجازه نمی دهم که ملاحظات مذهبی در امور روزمره زندگی ام دخالت کنند.
  • عنوان پرسشنامه: پرسشنامه مقیاس جهت گیری مذهبی آلپورت
  • قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد سوالات: 21 سوال
  • قیمت: 3500 تومان   2500 هزار تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


4 + = نُه