شرح مختصر :
ارتقاي كيفيت آموزش در هر مقطع و رشتة تحصيلي مستلزم كاربرد اصول و فنون برنامة درسي است. كاربرد فنون برنامة درسي با توجه به مباني آن و اجراي اصول يادگيري، در بازنگري و بهبود برنامهها و آموزشهاي موجود در مدارس، دانشگاهها و مراكز تربيت نيروي انساني حايز اهميت است (ميرزابيگي، 1380). نظامهاي آموزشي در گذر از مسائل كمي و همگاني كردن آموزش ناگزير از توجه به مسائل كيفي پديدههاي آموزشي هستند و ارتقاي كيفيت آموزشي را ضمن توجه به منابع و تجهيزات از طريق اصليترين عامل در يك نظام آموزشي يعني «معلم»، مورد توجه و هدفگيري قرار دادهاند (شارما، 2001).
مفهوم ارتقاي حرفهاي معلمان از اواسط قرن بيستم و با ضرورت يافتن اجراي اصلاحات در نظامهاي آموزشي، پديدار شده است. در شكلگيري اين مفهوم، يافتههاي پژوهشي و بررسي مقايسهاي نظامهاي آموزشي تأثير زيادي داشته است، زيرا مطالعات و پژوهشها نشان ميدهند كه «معلم» در انجام اصلاحات آموزشي نقش دو سويهاي دارد. از يك سو موضوع اصلاحات آموزشي و از سوي ديگر عامل اصلاحات آموزشي محسوب ميشود. لذا عمدهترين اهداف رايج در آموزش معلمان عبارتاند از: حرفهايسازي (تمركز بر معلمان بدون كيفيت يا با كيفيت پايين)، ظرفيتسازي در معلمان (آمادهسازي معلمان براي پذيرش مسؤوليتهاي جديد يا مواجهه با تغييرات برنامههاي درسي)، بهروز كردن معلمان و بهروز نگه داشتن دانش و توانايي تدريس متناسب با شرايط و روشهاي جديد تدريس (هابرمن، 2004؛ تانگ و هان، 2005). در نظام آموزشي كارآمد اجزاء و عناصر مختلف اعم از برنامه و مواد درسي، يادگيرندهها، معلم، وسايل آموزشي، فضا و تجهيزات، بودجه و اعتبارات و … با يكديگر تأثير متقابل دارند تا دستيابي به هدفهاي مورد انتظار را امكانپذير سازند. علاوه بر اين لازم است، هر يك از اجزاء به تنهايي نيز از كيفيت و كارآمدي لازم برخوردار باشند. در اين ميان «معلم» مهمترين نقش را در فراهمسازي شرايط مناسب براي فعاليتهاي يادگيري ايفا مينمايد و ضروري است صلاحيتهاي لازم را براي انجام چنين نقشي در نظام آموزشي داشته باشد (ملكي، 1381).
فهرست مطالب
- چكيده
- مقدمه
- روش اجراي پژوهش
- توصيف نمونه در مرحلة كمي بر حسب جنسيت، مدرك تحصيلي،
- رشتة تحصيلي و سابقة خدمت
- يافتههاي پژوهش
- توزيع فراواني پاسخها مربوط به سؤال ويژة يك
- نتايج آزمون مجذور خي دو براساس مقايسة فراوانيها
- توزيع فراواني پاسخها مربوط به سؤال ويژة دو
- نتايج آزمون مجذور خي دو براساس مقايسة فراوانيها
- توزيع فراواني پاسخها مربوط به سؤال ويژة سه
- نتايج آزمون مجذور كاي خي دو براساس مقايسة فراوانيها
- توزيع فراواني پاسخهاي مرتبط با سؤال 4
- نتايج آزمون خي دو براساس مقايسة فراوانيها
- شاخصهاي آماري آزمون سنجش ميزان شناخت
- بررسي تفاوت معنادار بين ميزان شناخت معلمان
- بررسي تفاوت معنادار بين ميزان شناخت معلمان
- بررسي تفاوت معناداري ميزان شناخت معلمان
- بررسي تفاوت معناداري ميزان شناخت معلمان
- بررسي تفاوت معنادار بين ميزان شناخت معلمان
- بررسي تفاوت معنادار بين ميزان شناخت معلمان
- بررسي تفاوت معناداري بين ميزان شناخت معلمان
- بررسي تفاوت معناداري بين ميزان شناخت معلمان
- بحث و نتيجهگيري
- فهرست منابع و مآخذ
- عنوان پروژه : ميزان آشنایی معلمان دورة متوسطة از مباني برنامهريزي درسي و اصول يادگيري
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 30 صفحه
- قیمت:
12000 تومان9000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.