شرح مختصر :
دوران کنوني از سوي صاحبنظران، عصر ارتباطات نام گذاري شده است و اين امر گوياي اهميت بسزاي دانش، اطلاعات و شبکههاي اطلاعاتي و ارتباطي در آن است. در اين شرايط، نه تنها توسعه اجتماعي و اقتصادي و سياسي جوامع به تنهايي توانايي و ظرفيت علمي و اطلاعاتي آنها بستگي دارد، بلکه اساساً بقاي آنها در شبکههاي اطلاعاتي منوط به همين امر است. بنابراين دانش در ظرفيت علمي افراد بيش از هر زمان حياتي تلقي ميشود(احمدنيا،1380).
انگيزه و اشتياق بيشتر دختران براي حضور اجتماعي در سالهاي اخير موجب شده هر سال سهم بيشتري از وروديهاي دانشگاهها را به خود اختصاص دهند. جامعه ايران در دهههاي گذشته و خصوصاً پس از انقلاب اسلامي، تحولات اجتماعي، فرهنگي و آموزشي خطيري را سپري نموده است. يکي از مهمترين اين تحولات گسترش آموزش عالي در سطوح و مقاطع گوناگون است، که با مشارکت گستردة زنان نيز همراه شده است. به عبارت ديگر، با گسترش نظام آموزش عالي تعداد پذيرفتهشدگان رشتهها و مقاطع تحصيلي نيز رو به افزايش بوده است. نکته قابل توجه در اين ميان اين است که با نگاهي به آمار پذيرفتهشدگان در سالهاي مختلف، تعداد پذيرفتهشدگان زن در سالهاي اخير، افزايش چشمگيري را نشان ميدهد(جاراللهي، 1379).
اطلاعات آماري مرکز آمار ايران گوياي آن است که در سال تحصيلي 71-70 تنها 29% پذيرفتهشدگان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي (به استثناي دانشگاه آزاد) را دختران تشکيل ميدادهاند. حال آن که، اين رقم، در سال 81-80 به 51% و در سال 82-81 به 53% ميرسد و در سال 87-86 به 63% و در سال 88-87 به 64% رسيده است. بنابراين آمارها نشانگر افزايش قابل توجه پذيرش دختران در دانشگاهها به نسبت سالهاي قبل و حتي پيشي گرفتن آمار قبولي دختران بر پسران است. هم چنين در سالهاي تحصيلي 71-70، دختران 28% دانشجويان دانشگاهها و مراکز آموزش عالي را تشکيل ميدادند که در سال تحصيلي 88-87 اين رقم به 64% ميرسد(مركز آمار ايران، )؛ و از طرفي بررسي گروههاي سني در سرشماري سال 1375و 1385 مرکز آمار ايران، نشان ميدهد که در گروههاي سني که در سنوات اخير به عنوان سنين داوطلب کنکور محسوب ميشوند، از لحاظ نسبت جنسي هيچ تغيير و عدم تعادل قابل ملاحظهاي وجود ندارد.
فهرست مطالب
- چکيده
- مقدمه
- مواد و روشها
- جامعه آماري تحقيق و تعداد نمونه هاي اخذ شده از هر طبقه
- شرح و بحث
- بررسي ويژگيهاي فردي پاسخگويان
- بررسي رابطه بين فرصت شغلي و افزايش قبولي دختران در کنکور:
- آزمون t تک نمونه اي رابطه بين فرصت شغلي و افزايش قبولي
- آزمون t تک نمونه اي رابطه بين کاهش انگيزه تحصيلي پسران و افزايش قبولي دختران
- آزمون t تک نمونه اي بين بدست آوردن منزلت اجتماعي و افزايش قبولي دختران
- آزمون t تک نمونه اي بين بدست قدرت خانوادگي و افزايش قبولي دختران
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و تاخير در ازدواج
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و نحوه همسرگزيني
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و باروري زنان
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و باورهاي کليشه اي
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و تربيت فرزندان
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و مشارکت در تصميمگيري
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و جلوگيري از خشونت خانوادگي
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و مشارکت اجتماعي
- آزمون t تک نمونه اي بين تحصيلات عالي و آگاهي از حقوق
- آماره هاي توصيفي عوامل اصلي موثر بر افزايش قبولي دختران
- آزمون مقايسه چندگانه (آناليز واريانس ) عوامل مرتبط با افزايش قبولي دختران
- رتبه بندي و گروه بندي عوامل اصلي مرتبط با افزايش قبولي
- آماره هاي توصيفي عوامل اصلي مرتبط با تحصيلات عالي
- آزمون مقايسه چندگانه (آناليز واريانس ) عوامل مرتبط با تحصيلات عالي
- رتبه بندي و گروه بندي عوامل اصلي مرتبط با تحصيلات عالي
- نتيجهگيري و پيشنهادها
- فهرست منابع و مآخذ
- عنوان پروژه : بررسي عوامل اجتماعي مؤثر بر افزايش قبولي دختران در دانشگاه
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 26 صفحه
- قیمت:
17000 تومان12000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.