شرح مختصر :
از اواخر دهه 1980، توسعه گردشگری از توسعه اقتصاد محوری به سمت توسعه هرچه پایدارتر حرکت کرد. توسعه پایدار، نقطه ایدهآل تلاش صنعت گردشگری در قرن 21 است(ضرغام بروجنی و نیک بین،1390، 139). چند دهه قبل محققان، گردشگری را به عنوان یک سیستم بزرگتر و نه یک فرآیند ساده مبادلات اقتصادی بین کسب و کار و مصرف کنندگان بررسی کردند. برنامهریزان و اقتصاد دانان عرضه گردشگری (کسب و کار و منابع جامعه) و تقاضای (بازار گردشگری) دو طرف، شامل ارتباط از جمله حمل و نقل و ارتباطات بازاریابی را برقرار کردند(جمروزی، 2007، 118). سفر و گردشگری به یک صنعت جهانی تبدیل شده اند و به طور گسترده ای یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد در نظر گرفته می شود، اگر نه صنعتی با رشد سریع در جهان است(ام ریچ و پری، 1998، 1290). گردشگری می تواند یک منبع مهم از شغل ها برای جوامع غیر مترو باشد، به خصوص برای آنهایی که از لحاظ اقتصادی توسعه نیافته هستند. از آنجا که شغل ها در صنعت گردشگری اغلب نیاز به آموزش های پیشرفته ندارند، ساکنان محلی با مهارت های کمی می توانند به آسانی به عنوان سرویس دهنده غذا، کارمندان خرده فروشی، و کارگران مهمان نوازی کار کنند. گردشگری نیز نه تنها به ساکنان محلی فرصت های کسب و کار ارائه می دهد، اما می تواند به عنوان وسیله ای برای بازاریابی یک محل به ساکنان و شرکت های بالقوه خدمت کند، مانند گردشگری امروز ممکن است بازگشت بعد از بازنشستگی یا شروع یک کسب و کار محلی باشد(ام بروون، 2003، 1). به عنوان یک پیگیری انسانی، اوقات فراغت باعث شده تا نگرانیهای بزرگی برای پس از دوره جدید از اوقات فراغت بوجود آید. افرادی که در سراسر جهان در کار اجتماعی شرکت می کنند 50% بیشتر وقت را در هر سال برای اوقات فراغت در 15 سال آینده صرف میکنند. با توجه به نظرسنجی، یک سوم از وقت آمریکاییها برای اوقات فراغت مورد استفاده قرار میگیرد، یک سوم از درآمد خود را برای اوقات فراغت و یک سوم از زمین شان برای آن است. در ضمن، گردشگری، به عنوان شکلی از آرامش، به طور گستردهای پذیرفته شدهاست و با توسعه مداوم اقتصاد جهانی، اقتصاد اوقات فراغت بخش کلیدی را در صنعت گردشگری ایفا میکند(کان و هونگ بینگ، 2010،1974). روابط بین پنج عامل پنهان (به عنوان مثال منافع شخصی از توسعه گردشگری، درک اثرات مثبت گردشگری، درک اثرات منفی گردشگری، رضایت جامعه و نگرش برای توسعه گردشگری افزوده) استفاده و پیشنهاد شدهاست. اثرات اقتصادی شامل عناصر مثبت از قبیل درآمد مالیاتی، افزایش شغل و درآمد اضافی و نیز عناصر منفی مانند سنگینی مالیات، تورم و بدهیهای دولتهای محلی است. اثرات اجتماعی و فرهنگی شامل عناصر مثبت از قبیل تجدید حیات در صنایع دستی و مراسم های سنتی، افزایش تفاهم و ارتباطات بین فرهنگی و عناصر منفی مانند افزایش میزان جرم و جنایت و تغییرات در فرهنگ سنتی است. اثرات زیست محیطی شامل عناصر مثبت از قبیل حفاظت از پارکها و حیات وحش و عناصر منفی مانند شلوغی، آلودگی هوا، آب و سرو صدا، نابودی حیات وحش، خرابکاری و ریختن آشغال میباشد(فوچن و چون چن، 2010،529).
فهرست مطالب
- فصل اول: کلیات پژوهش
- 1-1: مقدمه
- 1-2: بیان مسأله
- 1-3: اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
- 1-4: اهداف پژوهش
- 1-4-1: هدف اصلی
- 1-5: سوال پژوهش
- 1-6: تعریف مفاهیم و اصطلاحات
- فصل دوم: ادبیات پژوهش
- 2-1: مقدمه
- 2-2: مبانی نظری
- 2-2-1: گردشگری
- 2-2-1-1: انواع گردشگر و گردشگری
- 2-2-2: گردشگری پایدار
- 2-2-3: وفاداری گردشگر0
- 2-2-4: اعتماد گردشگر
- 2-2-5: رضایت گردشگر
- 2-2-6: کیفیت خدمات
- 2-2-7: بازاریابی پایدار
- 2-2-7-1-1: توسعه پایدار
- 2-2-7-1-1-1: اهداف توسعه ی پایدار گردشگری
- 2-2-7-2: تاثیرات اقتصادی
- 2-2-7-2-1: اشتغال
- 2-2-7-3: تاثیرات اجتماعی فرهنگی
- 2-2-7-3-1: امنیت گردشگر
- 2-2-7-4: تاثیرات سیاسی
- 2-2-8: بازاریابی سبز
- 2-2-8-1: ابزارهای بازاریابی سبز
- 2-2-9: تاثیرات زیست محیطی
- 2-2-10: بازاریابی گردشگری
- 2-3: پیشینه پژوهش
- 2-3-1: پژوهشهای داخلی
- 2-3-2: پژوهشهای خارجی
- 2-3-3: جمع بندی از پیشینه پژوهش
- فصل سوم: روش شناسی پژوهش
- 3-1: مقدمه
- 3-2: روش پژوهش
- 3-3: جامعه پژوهش
- 3-4: روش نمونه گیری و حجم نمونه
- 3-5: ابزار پژوهش و روش جمع آوری دادهها
- 3-6: روایی و پایایی ابزار پژوهش
- 3-6-1: روایی پرسشنامه
- 3-6-2: پایایی پرسشنامه
- 3-7: قلمرو پژوهش
- 3-8: مدل مفهومی پژوهش
- 3-9: فرضیه های پژوهش
- 3-10: روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
- فهرست منابع و مآخذ
- منابع فارسی
- منابع لاتین
- عنوان روش تحقیق (سه فصل اول پایان نامه): گردشگری پایدار
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 74 صفحه
- قیمت:
49000 تومان29000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.