شرح مختصر :
رفتار واقعی سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار در برخی موارد نظریه جداکثر کردن مطلوبیت و سایر نظریات کلاسیک را زیر سوال می برد. بنابراین نظریه رفتاری در مباحث مالی مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه نظریات مالی جدید بوده و سابقه آن به یک دهه پیش باز می گردد ولی بحث دخالت خصوصیات روانشناختی و رفتاری افراد در تصمیمات خرید پیش تر توسط افرادی هم چون آدام اسمیت (خودبرتر بینی)، ایروینگ فیشر (روح های حیوانی در بازار سهام) و . . . مورد اشاره قرار گرفته است. مالیه رفتاری بر چگونگی تفسیر و بکارگیری اطلاعات در فرایند تصمیم گیری سرمایه گذار تمرکز دارد و تشریح کننده بسیاری از رفتارهای غیرعادی و غیرمنطقی در بازار است (تلنگی، 1383) .
مالیه رفتاری توسط شفر (1999) به عنوان حوزه سریعا در حال رشد که با تاثیر روانشناسی بر رفتار دست اندرکاران بازار سروکار داشته تعریف شده است. تحقیقات مالیه رفتاری در چندسال اخیر توسعه زیادی داشته است و این تحقیقات به دنبال پاسخگویی به این موارد است: تشریح بروز حباب قیمت در بازار سرمایه، حجم بالای معاملات در بازار و نوسان شدید قیمت ها، دشواری ارزش گذاری سهام، حساسیت بالای قیمت اوراق بهادار در برابر اخبار نامناسب، استقبال بازار از یک سهم علی رغم عدم وجود شواهد کافی (تافلر، 2002). پاسخگویی به اکثر این موارد فوق منوط به درک صحیح رفتار سرمایه گذاران در بازار سرمایه است. قطعا درک صحیح فرایند رفتاری و پیامدهای آن برای برنامه ریزان مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که درک صحیح از رفتار سرمایه گذاران در بازار می تواند به برنامه ریزان مالی بازار در تدوین استراتژی تجهیز و تخصیص منابع مالی کمک شایانی کند.
فهرست مطالب
- فصل اول کلیات تحقیق
- 1-1- مقدمه
- 1-2- بیان مسأله
- 1-3- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق
- 1-4- اهداف تحقیق
- 1-4-1-هدف اصلی
- 1-4-2-اهداف جزئی
- 1-5- فرضیات تحقیق
- 1-6- قلمرو تحقیق
- 1-6-1- قلمرو مکانی،جامعه تحقیق و نمونه گیری
- 1-6-2- قلمرو موضوعی
- 81-6-3- قلمرو زمانی
- 1-7- روشهای گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن
- 1-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها
- 1-9- موانع ومحدودیت های تحقیق
- 1-10- شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق
- 1-10-1-مالیه رفتاری
- 1-10-2-روش های ابتکاری
- 1-10-3-حسابداری ذهنی
- 1-11- فرایند اجرای تحقیق
- فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق
- 2-1- مقدمه
- 2-2- سیر تطور حوزه مالی
- 2-3- تعاریف مالی رفتاری
- 2-3-1- ظهور مالی رفتاری
- 2-3-2- پایه های مالی رفتاری
- 2-3-2-1 محدودیت در آربیتراژ
- 2-3-2-1-1-ریسک بنیادی
- 2-3-2-1-2-ریسک معامله گران اختلال زا
- 2-3-2-1-3-هزینه های اجرا
- 2-3-2-1-4-ریسک مدل
- 2-3-2-2- روانشناسی
- 2-3-2-2-1- روش های ابتکاری
- 2-3-2-2-1-1- برجستگی
- 2-3-2-2-1-2- اثر هاله ای
- 2-3-2-2-1-3- توهم در مورد صحت و سقم پدیده ها
- 2-3-2-2-1-4- نمایندگی
- 2-3-2-2-1-5- لنگر انداختن
- 2-3-2-2-1-6- سفسطه قماربازان
- 2-3-2-2-1-7- فرا اطمینان
- 2-3-2-2-2- مطلوبیت مورد انتظار و پیش نگری
- 2-3-2-2-2-1- زیان گریزی
- 2-3-2-2-2-2- پشیمان گریزی
- 2-3-2-2-2-3- حسابداری ذهنی
- 2-3-2-2-3- خود فریبی
- 2-3-2-2-4- تعاملات اجتماعی
- 2-4- ایرادات وارد بر مالی رفتاری
- 2-5- مطالعات انجام شده در داخل و خارج از کشو
- 2-5-1- مطالعات انجام شده در داخل
- 2-5-2- مطالعات انجام شده در خارج
- 2-6-مدل مفهومی پژوهش
- 2-7- خلاصه ای در مورد انواع بورس اوراق بهادار
- 2-7-1-چشم انداز و ماموریت بورس اوراق بهادار
- 2-7-2-ساعت انجام معامله
- 2-7-3- تفاوتهای فرابورس ایران با بورس اوراق بهادار تهران
- 2-7-4-مزایای پذیرش شرکتها در فرابورس
- 2-7-5-بورس کالای ایران
- 2-7-5-1-تاریخچه بورس کالای ایران
- 2-7-6-شرایط قراردادهای قابل معامله در بورس کالا
- 2-7-7-مراحل داد و ستد در بورس کالا
- 2-8-جمع بندی و خلاصه فصل
- فصل سوم روش شناسی تحقیق
- 41-3- مقدمه
- 2-3- روش تحقیق
- 3-3-جامعه آماری
- 3-4- نمونه و روش نمونه گیری
- 3-4-1-تعیین حجم نمونه
- 3-5- روش ها و ابزارهای گردآوری اطلاعات و داده ها
- 3-5-1- پرسشنامه
- 3-6-بررسی پایایی پرسشنامه
- 7-3- روايي
- 3-8-روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
- فهرست منابع
- عنوان روش تحقیق (سه فصل اول پایان نامه): عوامل تاثیرگذار بر سرمایه گذاری افراد حقیقی در بورس
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 93 صفحه
- قیمت:
49000 تومان29000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.