بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پروژه، مقاله، تحقیق » دانلود پروژه بررسی كيفيت نظام آموزش عالي در ايران
دانلود پروژه بررسی كيفيت نظام آموزش عالي در ايران

دانلود پروژه بررسی كيفيت نظام آموزش عالي در ايران

شرح مختصر:

بحث كيفيت براي دانشگاه و آموزش عالي در جهان، به يك جهت از نيمه دوم قرن بيستم بويژه حوالي دهه 80 شدت گرفته است. چرا كه علت وجودي دانشگاه و آموزش عالي (بر اثر عواملي مانند شرايط رقابتي، بازتعريف نقش دولت، جهاني شدن ظهور اقتصاد و دانش و ….) عميقاً در حال تحول بود و مي‌بايستي اهداف خود را (بويژه با توجه به تحولات علمي در عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات و تقاضاهاي نوپديد جهان كار)، از نو تعريف بكند و جور بودن عملكردش را با اين اهداف، به طور مداوم پايش و ارزيابي بكند. اما از يك جهت، نگراني كيفيت در دانشگاه و آموزش عالي به معناي عامّ آن، قدمتي به درازاي خود دانشگاه دارد. چرا كه آموزش عالي بنابر سرشت آن، فعاليتي پيچيده و انتقادي است و كيفيت تحقيق، تدريس، زندگي علمي، موفقيت دانشجو، قابليت‌هاي دانش‌آموخته و … در آن پيوسته مورد سؤال بود و به انحاي مختلف در معرض ارزشيابي قرار مي‌گرفت. به همين جهت دانشگاهها داراي سنتهاي ارزشيابي خاص خود بودند.

  • عنوان: بررسی كيفيت نظام آموزش عالي در ايران
  • قالب: Word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 39 صفحه
  • قیمت: 12000 تومان   9000 تومان

 فهرست

  • چکیده
  •    مقدمه
  • ادوار سه‌گانة دانشگاه و آموزش عالي ايران
  • 1. دورة اول: كوشش‌هاي نافرجام دانشگاه براي پايش كيفيت خود
  • 2. دورة دوم؛ غلبة الگوي ايدئولوژيك و نظارت ديوانسالار
  • 3. دوره سوم؛ كيفيت دانشگاه در ايران، موانعِ ساختاري و چالشهاي ناتمام
  • 3-1. ظهور رويكرد علمي به ارزيابي دروني و بيروني آموزش عالي و چالش آن با رويكرد نظارت ديوانسالار
  • 3-2. فعاليتهاي پراكندة درون دولت
  • الف. آيين‌نامه ارتقا
  • ب. آيين‌نامه قطبهاي علمي
  • ج. شاخصهاي آموزش عالي
  • د. رتبه‌بندي
  • ه – تعاملات بين‌المللي در زمينه تضمين كيفيت
  • 4. نتيجه‌‌‌گيري نهايي
  • 1. سایه دستگاه دولت بر ارزشیابی و پروژه ناتمام ایجاد نهادهای واسط
  • 2. رویکرد علمی و تخصصی به ارزشیابی؛ و موانع ساختاری پيش روي آن
  • 3. میل پیوستة مترصد در سيستم دولت برای بازگشت به کنترل بیرونی و دیوانسالار
  • 4. سایه عوامل سیاسی – ایدئولوژیک بر نظام حرفه‏ای – علمی و تخصصی
  • 5. مغفول ماندن شاخص‌هاي بروندادي كيفيت آموزش عالي به دلیل تمایل دولتی بر کنترل فرایندها و تحت تأثیر اقتصادِ سیاسیِ نفتی
  • 6. گرایش دولت به پیوند ارزشیابی با اختیارات مرکزی
  • 7. ارزشیابی دانشجویان از کلاس درس و ابهام در رویه‏ها، شیوه‏ها و ابزارها
  • 8. فقدان نظام اطلاعات آموزش عالی
  • 9. ارزیابی درونی؛ طرحی ناتمام
  • 10. فقدان ارزیابی بیرونی توسط همتایان علمی
  • 11. عدم توسعه و مشارکت نهادهای غیردولتی حرفه‏ای
  • 12. تمرکزگرایی، تصدی‏گری و تعدد متولیان دولتی
  • 13. فقدان آزمونهای استاندارد نظام حرفه‏ای
  • 14. فقدان نشانگرها، شاخص‏ها و استانداردهای مورد توافق و معتبر
  • 15. کژتابی‏های رتبه‏بندی
  • 16. استقلال دانشگاهی، خود – ارزیابی و خودحسابرسی در چالش با رویکردهای کنترل بیرونی دولتی
  • منابع مورد استفاده

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ ابی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛  بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک  فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کند

توجه ، توجه : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

 

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


شش − 5 =