شرح مختصر :
جهانيشدن و بينالمللي شدن و آثار آن، انتظارات جديدي را در تعليم و تربيت خلق کرده است. بنابراين براي پاسخگويي به اين نيازها، نيازمند آموزش و پرورش نويني هستيم که نه تنها پوستة آن بايد تغيير كند، بلکه هستة آن نيز بايد تغييرات اساسي و بنيادي نمايد. آنچه مسلم است اين موج در نهاد آموزش و پرورش که نهاد بنيادي و اصلي هر جامعه است نيز تأثير داشته است. ظهور تعليم و تربيت جديد، نياز به تغييرات اساسي در تعليم و تربيت قديم را ضروري ساخته است. داستانهاي کهن ديگر جوابگوي نيازها و سؤالات امروز نيست. ما در پي آنيم که داستانهاي نويني بياموزيم که پاسخگوي مسائل و نيازهاي امروز باشند (رحمان سرشت، 1377). در تعليم و تربيت جديد در تمام سطوح در حال توسعه و تغيير هستيم. شيوههاي تغذية علمي و دادن اطلاعات به شاگردان تبديل به استقلال در کسب اطلاعات و رديابي اطلاعاتي شده است. امروز شاگردان بايد ياد بگيرند که به چه دانش، نگرش و مهارتي نيازمندند و چگونه و از چه راهي ميتوانند آنها را به دست آورند. در اين نوع آموزش و ايجاد انگيزش براي يادگيري خود هدايتي، خود کنترلي، خود ارزيابي، خود آغازگري و خود مشاهدهگري به انگارة نظارتي جديد که انعطافپذير و جامع بوده و به تمامي جوانب نيازهاي حرفهاي معلمان و دانشآموزان پاسخ دهد، نيازمند هستيم. امروزه مهمترين عامل در رسيدن به اهداف آرماني و مهمترين موضوع با هر نگرشي، عنصر مديريت آموزشي و كاركردهاي آن همچون نظارت است. لذا براي رسيدن به جايگاه واقعي آن بايد به مهمترين کارکرد سازمان يعني نظارت توجهي ويژه داشت. در بيشتر مدارس نظارت برعهدة راهنمايان آموزشي است و اين وظيفه را كار عادي و اداري تلقي ميكنند كه در روند اصلاح وضع آموزشي معلمان تأثير چنداني ندارد. در نتيجه مسائل و مشكلات آموزشي معلمان همچنان حل نشده باقي مانده است و دستاندركاران، مديران مدارس و راهنمايان با چارچوبهاي فعلي و با روشهاي كنوني توانايي پاسخگويي به مسائل و مشكلات را ندارند. با اين توصيف پژوهش حاضر در صدد دستيابي به اين نكته است كه چه مدلي از نظارت را ميتوان ارائه داد كه ضمن آنكه نظام آموزشي را به هدف برساند پاسخگوي همة مسائل و مشكلات جاري و آيندة نظام آموزشي باشد؟
فهرست مطالب
- چکیده
- مقدمه و بیان مساله
- مدلهاي نظارتي گب هارد
- مدل نظارت مستقيم
- مدل نظارت غيرمستقيم
- مدل نظارت انتخابي
- مدل نظارت همتا
- مدل نظارت خلاق
- مدل نظارت خود حمايتي اكتشافي
- روششناسي پژوهش
- يافتهها و الگوي پيشنهادي
- بحث و نتيجهگيري
- پيشنهادها
- فهرست منابع و مآخذ
- عنوان پروژه : ارزیابی مؤلفههاي نظارت حمايتي و در نظام آموزش و پرورش
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 32 صفحه
- قیمت:
12000 تومان9000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.