بروزترین پروژه های ایرانی داک
خانه » پایان نامه » دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین تاب آوری و سبک های دلبستگی با انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان مقاطع متوسطه شهرستان بابل
دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین تاب آوری و سبک های دلبستگی با انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان مقاطع متوسطه شهرستان بابل

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین تاب آوری و سبک های دلبستگی با انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان مقاطع متوسطه شهرستان بابل

شرح مختصر :

تاب آوری، توانایی غلبه بر رویدادهای دارای بار و فشار روانی زیاد (شامل آسیب های شدید، مرگ، فاجعه، ضایعه ی اقتصادی، آشوب های سیاسی و تغییرات فرهنگی) وحفظ سلامت روانی وسرزندگی روانشناختی به رغم مواجهه با رویدادهای نا خوشایند است(اگایبی[1]، 2005). برخي از پژوهش ها نيز، بين تاب آوري و سرسختي با اضطراب و افسردگي رابطه منفي معني داري نشان داده اند و گوياي آن هستند كه افراد تاب آور، مي توانند بر انواع اثرات ناگوار چيره شوند(انزلیچت[2]، ارنسون[3]، گود[4] و مک کی[5]، 2006). از طرف دیگر اختلالات روانشناختی طیف وسیعی از مشکلات دوران کودکی را تشکیل می دهد که شیوع آن می تواند به نوع خانواده بستگی داشته باشد. بالبي معتقد است آنچه براي سلامت رواني كودك ضروري است تجربه يك ارتباط صميمي، گرم و مداوم با مادر يا جانشين دایم اوست. به عقيده وي بسياري از اشكال روان آزردگي ها و اختلال هاي شخصيت حاصل محروميت كودك از مراقبت مادرانه و يا عدم ثبات رابطه كودك با چهره دلبستگي است (بالبی، 1969).  تاب آوری با قابلیت تطابق انسان در مواجهه با بلایا یا فشارهای جانکاه، غلبه یافتن وحتی تقویت شدن بوسیله آن تجارب اطلاق می شود. از طرفی این خصیصه با توانایی درونی شخص و تعامل با محیط و خانواده حمایت می شود، توسعه می یابد و به عنوان یک ویژگی مثبت متبلور می گردد (دینر، لوکاس، شیمک وهلیلول، 2009؛ به نقل از ابراهیمی، 1393) والدین خون گرم و علاقمندکه حدود و مرز ثابتی را ایجاد می کنند، موجب ارتقاء تاب آوری در فرزندان می شوند (ماستن و همکاران، 1998؛ به نقل از آلورد وگرادوس، 2005). کوون[6] و همکاران (1996) ویژگی کودکان تاب آور را خوی نرم، هوش بالا، پیوند قوی بین والدین و کودک، احساس کفایت والدین، والدین دارای سلامت روان، احساس شایستگی از طرف کودک، کنترل واقعی، همدلی وتوانایی مشکل گشایی اجتماعی بر می شمرد. تاب آوری یک فرایند پویاست که بسیار تحت تاثیر عوامل حفاظتی است. عوامل حفاظتی قابلیت های ویژه ای هستند که برای روی دادن تاب آوری لازمند.این قابلیت ها، مهارت ها و توانایی  هایی هستند که افراد می تواند به آنها دست یابد و در خود فرد، محیط خانوادگی و یا در محیط اجتماعی وجود داشته باشد

فهرست مطالب

  • چکیده 1
  • فصل اول: کلیات پژوهش…. 3
  • 1-1- مقدمه. 4
  • 2-1- بیان مسئله. 6
  • 1-3- اهمیت موضوع پژوهش…. 12
  • 1-4- اهدف  پژوهش: 13
  • 1-4-1- هدف کلی.. 13
  • 1-4-2- اهداف فرعی.. 14
  • 1-5- فرضیه های تحقیق.. 14
  • 1-6- تعاریف مفهومی متغیرهای تحقیق.. 15
  • 1-7- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق.. 16
  • فصل دوم: ادبیات تحقیق مروری بر. 18
  • 2-1- مباحث نظری در باب سازه ی تاب آوري.. 19
  • 2-1-1- تعریف تابآوری.. 19
  • 2-1-2- سیر تاریخی و فرآیند تحولی تابآوری.. 22
  • 2-1-3-  موج مطالعات تحولی تابآوری.. 23
  • 2-1-3- 1- موج اول. 23
  • 2-1-3- 2- موج دوم. 25
  • 2-1-3- 3- موج سوم نظریه تابآوری.. 28
  • 2-1-4-  مدل های تاب آوری.. 29
  • 2-1-4-1- مدل جمع پذیری.. 29
  • 2-1-4-2- مدل تعاملی.. 30
  • 2-1-4-3- مدل غیر مستقیم. 31
  • 2-1-4-4- مدل های متمرکز بر شخص….. 32
  • 2-1-4-5- مدل های خط سیر. 33
  • 2-1-4-6-  مدل شخص- فرایند- بافت… 35
  • 2-1-5- حوزه عملكردي تاب آوري ازدیدگاه  صاحب نظران. 36
  • 2-1-6- ویژگی های تاب آوري.. 39
  • 2-1-7- عوامل تاب آوری.. 41
  • 2-2- سبک دلبستگی.. 43
  • 2-2-1-تعریف دلبستگی.. 43
  • 2-2-2- دیدگاه کلی به دلبستگی.. 44
  • 2-2-3- رویکردهای مختلف در مورد دلبستگی.. 46
  • 2-2-3-1- رویکرد روان تحلیل‏گری.. 46
  • 2-2-3-1-1- فروید. 47
  • 2-2-3-1-2- آنا فروید. 49
  • 2-2-3-1-4- وینی‏کات… 51
  • 2-2-3-1-5- اشپیتز. 53
  • 2-2-3-2-رویکرد روانی اجتماعی اریکسون. 56
  • 2-2-3-3-رویکرد یادگیری: 58
  • 2-2-3-4-رویکرد کردارشناسی طبیعی.. 59
  • 2-2-4- سبک‏های مختلف دلبستگی در دوره‏ی کودکی: 70
  • 2-2-4-1-کودکان دلبسته‏ی ایمن (گروه B) 72
  • 2-2-4-2-کودکان دلبسته ناایمن مقاوم یا دوسوگرا(گروهC ) 77
  • 2-2-4-3-کودکان ناایمن اجتنابی (گروه A) 79
  • 2-2-4-4-کودکان ناایمن آشفته / سرگشته. 80
  • 2-2-5- معيارهاي تشخيص دلبستگي: 84
  • 2-3- انعطاف پذیری.. 85
  • 2-3-1- نکاتی اساسی در خصوص انعطاف پذیری.. 85
  • 2-3-2- انعطاف پذیری روان شناختی.. 90
  • 2-3-3- اجزاء انعطاف پذیری روانشاختی.. 94
  • 2-3-3-1- پذیرش… 94
  • 2-3-3-2-گسلش شناختی.. 95
  • 2-3-3-3- خود به عنوان زمینه: حسی متعالی از خود. 96
  • 2-3-3-5- ارزش ها 97
  • 2-3-3-6- عمل و متعهد. 98
  • 2- 3-4- انعطاف ناپذیری روان شناختی و درمان پذیرش و تعهد. 98
  • 2-3-5- عوامل موثر در تحول انعطاف پذیری.. 100
  • 2-3-6- تاریخچه و مفهوم انعطاف پذیری.. 101
  • 2-3-7- تعیین کننده های انعطاف پذیری.. 102
  • 2-3-8- ویژگی های افراد انعطاف پذیر. 105
  • 2-3-9- یادگیری انعطاف پذیری.. 106
  • 2-3-10- انعطاف پذیری کنشی.. 115
  • 2-4- تحقیقات مرتبط با موضوع تحقیق.. 116
  • 2-4-1- تحقیقات داخلی: 116
  • 2-4-2- تحقیقات خارجی.. 121
  • فصل سوم:  روش تحقیق.. 128
  • 3-1- روش پژوهش…. 129
  • 3-2- جامعه‌ی آماری پژوهش…. 130
  • 3-3- نمونه و روش نمونه‌گیری.. 130
  • 3-4- متغیرهای پژوهش…. 131
  • 3-5- ابزار پژوهش…. 131
  • 3-5-1- پرسشنامه سبک های دلبستگی هازن و شیور. 131
  • 3-5-2- پرسشنامه مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون : 132
  • 3-5-3- پرسشنامه پذیرش و عمل _نسخه دوم(AAQ-II) 133
  • 3-6- روش اجرای پژوهش…. 135
  • 3-7- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 136
  • فصل چهارم:  نتایج تحقیق.. 137
  • 4-1- یافته های توصیفی.. 138
  • 4-2- یافته های تحلیلی.. 141
  • فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 152
  • 5-1- خلاصه تحقیق.. 153
  • 5-2- بحث و نتیجه گیری.. 155
  • 5-3- محدودیت ها و موانع پژوهش…. 162
  • 5-4- پیشنهادهای تحقیق.. 163
  • 5-4- 1- پیشنهادهای کاربردی: 163
  • 5- 4-2- پیشنهادهای پژوهشی: 164
  • فهرست منابع
  • عنوان : پایان نامه بررسی رابطه بین تاب آوری و سبک های دلبستگی با انعطاف پذیری روانشناختی در معلمان مقاطع متوسطه شهرستان بابل
    قالب: word و قابل ویرایش
  • تعداد صفحات: 185 صفحه
  • قیمت: 79000 تومان  49000 تومان

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.

بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

راهنمای دانلود :

  1. ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “  کلیک کنید.
  2. سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.

جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید

banksLogo1

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

درباره‌ی ایرانی داک

avatar
ایرانی داک پایگاه علمی سالم در زمینه پروپوزال، پایان نامه، مقاله، پروژه و تحقیقات دانشجویی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای می باشد؛ با افتخار به اینکه عملکرد تخصصی، پژوهشگری ، احاطه بر موضوع ، توجه به اصول، ضوابط و معیار های علمی ، دانش روز ، توانمندی حرفه ای، آن تایم بودن و پذیرش مسئولیت کامل مشاوره پروژه ها و تحقیقات متقاضی از ویژگی های عملکردی متخصصین کارآزموده این مجموعه علمی ـ فرهنگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


9 × = هفتاد دو