شرح مختصر :
امروزه اهمیت آموزشوپرورش بر هیچکس پوشیده نیست، سرمایه امروز و آینده ماست، سرمایهای که نمیتوان قیمتی بران نهاد و همان چیزی است که بشر را از عصر تاریکی و جهل به عصر روشنایی و نور سوق داده است (یونسکو به نقل از نوری،1388). با توجه به نظریههای جدید تربیتی که خواهان مدرسه و اجتماع هستند و بر آن تأکیددارند که مدرسه باید به شیو ه ای سازمان یابد که دانش آموزان را برای مواجهه با مسائل جامعه آینده که در عصر جدید با عنوان عصر اطلاعاتی تعریفشده است آماده کنند. جامعهای که ارزش در آن از آن دانش است و آحاد آن باید توان تولید و پردازش اطلاعات و تبدیل ان را به دانش داشته باشند. اگر این مهم بهغفلت بگذرد و مدرسه نتواند فراگیران را برای انطباق با جامعه اطلاعاتی تجهیز کند، بیم آن میرود که مدرسه قدرت اثرگذاری خود را از دست بدهد و عملاً آنچه زمانی از سوی نظریهپردازان مدرسه زدایی همچون آرمان مطرح میشد، در عمل به سبب عدم توانایی مدرسه، در همسانسازی با وضعیت جدید رخ دهد (مهر محمدی،2007). ما در دنیایی زندگی میکنیم که در حال تغییر شتابان است. رشد سریع اطلاعات ما را بران میدارد که محیطهای یادگیری را بهگونهای سازماندهی کنیم که دانش آموزان را برای رویارویی با چالشهای آینده آماده میکند. دانش آموزان در این محیطها باید یاد بگیرند که چگونه فناوری اطلاعات استفاده کنند، لذا تمرکز ما باید بر ساختار کلاس درس باشد، این ساختار باید به نحوی طراحی شود که دانش آموزان مهارتهایی نظیر چگونگی جستجو در مراکز اطلاعاتی، چگونگی دسترسی به منابع و نحوه ارزیابی ان ها برای حل مسائل خود پیدا کنند. بنابراین باید تمرکز بر این باشد که چگونه فناوری را با برنامه درسی تلفیق کنیم؟ بر این اساس برنامه درسی هدف است نه فناوری، در این مفهوم فناوری ابزار مؤثری برای دستیابی به نتایج بهتر در فرایند یاددهی-یادگیری است (مشایخ،1389).
فهرست مطالب
- فصل اول: کلیات پژوهش
- 1-1-مقدمه ………………
- 1-2 – بیان مسئله ……………………………….. 5
- 1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق …………………. 12
- 1-4- اهداف پژوهش . 13
- 1-4-1 هدف کلی …… 13
- 1-4-2 -اهداف جزئی …… ……………………….. 13
- 1-5- سؤالات ویژه پژوهش …………………………13
- 1-6- تعریف متغیرها …14
- 1-6-1-هوشمند سازی مدارس ……………………14
- 1-6-2-تعریف عملیاتی هوشمندسازی مدارس………… ……….14
- 1-6-3- انگیزش پیشرفت………………………………….. ……………. 15
- 1-6-4-تعریف عملیاتی انگیزش پیشرفت ……15
- 1-6-5-تفکر تأملی ………15
- 1-6-6-تعریف عملیاتی تفکر تأملی ……………..15
- 1-6-7-نگرش نسبت به مدرسه……. ….. ..15
- 1-6-8-تعریف عملیاتی نگرش نسبت به مدرسه ……………….15
- فصل دوم:ادبیات و پیشینهی تحقیق
- 2-1- مدارس هوشمند 18
- 2-2- فلسفه آموزشوپرورش ……………………….23
- 2-3-1-آموزشوپرورش 24
- 2-3-2-برخی از تعاریف آموزشوپرورش ……25
- 2-4- يادگيري الكترونيكي ………………………..25
- -1 5-2 طراحی مدرسه هوشمند …………….26
- 2-5-3 -فلسفه …….. 27
- 2=5-4 – تئوری و مبانی نظری …………………28
- 2-5-5-مؤلفههای اصلي و اركان هوشمند سازی مدارس …29
- 2-5-7- محتواي الکترونیکی ……………………….30
- 2-5-7-استانداردهای لازم برای تولید محتوای الکترونیک . 31
- 2-5-8-ویژگیهای اركان مدرسۀ هوشمند … 32
- 2-5-9- ارزيابي ………. 33
- 2-5-10- ضرورت مدارس هوشمند ……………..35
- 2-5-11- اهداف مدارس هوشمند …………….. 36
- 2-5-12- مهمترین دلایل تأسیس مدارس هوشمند ……………38
- 2-5-13- ده اصل کلیدی آموزش در مدارس هوشمند ….. 40
- 2-5-14- -سازوکار اجرايي هوشمند سازی مدارس ……….. 43
- 2-5-16- سؤالاتی که در رابطه با مدارس هوشمند با آن برخورد میکنیم …………………………….. 49
- 2-5-17- تأثیرات هوشمند سازی مدارس بر یادگیری دانش آموزان …………………………………….. 51
- 2-5-18- سند چشمانداز20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران ….. 65
- 2-5-18-1- برنامه پنجم توسعه ………………… 65
- 2-5-18-2- سند توسعه فاوای وزارت آموزشوپر…….……………………………………………………..66
- 2-5-18-3-سند راهبردي نظام جامع فناوري اطلاعات كشور …………66
- 2-5-18-4-سند تحول بنيادين آموزشوپرورش …………………66
- 2-5-18-5-نقشه جامع علمی کشور …………… 67
- -5-19-پيشينه هوشمند سازی مدارس در جهان ……………….67
- 2-5-20-پيشينه هوشمند سازی مدارس در ایران …………….. 69
- 2-6-1- انگیزش پیشرفت ……………………………..70
- 2-6-2- منشأ انگیزه پیشرفت ……………………….72
- 2-6-2-1- تأثیرات اجتماعی شدن ………………72
- 2-6-2-2-تأثیرات شناختی …………………………..73
- 2-6-2-3-تأثیرات رشدی …………………………….73
- 2-6-3-الگوی اتکینسون …………………………….. 74
- 2-6-4-نظریه مک کللند …………………………….75
- 2-6-4-1-انگیزه پیشرفت و ویژگیهای افراد باانگیزه پیشرفت بالا 75
- 2-6-5-انگیزش و انگیزه ……………………………79
- 2-6-6-انگیزه یا انگیزش پیشرفت …………….80
- 2-6-7-اهمیت انگیزش …………………………….81
- 2-6-7-عوامل مؤثر بر انگیزش …………………82
- 2-7- تفکر تأملی ……86
- 2-7-1-تعریف تفکر تأملی ………………………86
- 2-8- نگرش نسبت به مدرسه ……………….. 89
- 2-8-1- تعریف نگرش …………………………….89
- 2-8-2- پارک برای نگرش 4 ویژگی زیر را بیان میکند ………… 90
- 2-8-3- تفاوت نگرش باارزش، عقیده و علاقه ……………..90
- 2-8-4- اهمیت نگرش ………………………… 91
- 2-8-5- نگرش و ارزش ………………………. 92
- 2-9- پژوهشهای پیشین درباره موضوع 94
- 2-9-1-تحقیقات انجامشده در داخل کشور ……………. 97
- 2-9-2- تحقیقات انجامشده در خارج از کشور ……….. 105
- فصل سوم :روش تحقیق
- 3-1-مقدمه ………. 116
- 3-2-روش تحقیق 116
- 3-3-جامعه آماری ……………………………….116
- 3-4-نمونه و روش نمونهگیری …………….117
- 3-5- توضیح کامل نحوه اجرای طرح ..117
- 3-6- ملاحظات اخلاقي ………………………118
- 3-7-ابزار و روش گردآوری دادهها ……. 118
- 3-8-روش تجزیهوتحلیل دادهها …………119
- فصل چهارم:تجزیهوتحلیل یافتهها
- 4-1- مقدمه ……121
- فصل پنجم:بحث و نتیجهگیری
- 5-1- مقدمه …..144
- 5-2- بحث و نتيجهگيري ………………..144
- 5-3- نتیجهگیری ……………………………151
- 5-4- محدوديتها و موانع ………………152
- 5-5- پیشنهادات پژوهشی ……………..153
- 5-6- پیشنهادات کاربردی ………………154
- منابع …………….157
- عنوان : پایان نامه بررسی نگرش نسبت به مدرسه و پیشرفت تحصیلی در مدارس هوشمند و غیرهوشمند شهر تنکابن
قالب: word و قابل ویرایش - تعداد صفحات: 187 صفحه
- قیمت:
79000 تومان49000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.