شرح مختصر :
در چند دهه اخیر با توجه به رونق یافتن تجارت و افزایش تعداد شرکتها، مسأله مسئولیت اجتماعی شرکتها و نقش اطلاعات مالی بیش از قبل مورد توجه سرمایهگذاران، پژوهشگران و سایرین قرار گرفته است. بهعنوان نمونه، شرکتهای بزرگی همچون مایکروسافت، پپسی و نایک در حال حاضر در کنار گزارشهای معمول سالانه خود، اطلاعاتی مربوط به گزارشهای زیستمحیطی و شهروندی را ارائه میکنند (دکلرک[1] و امزالی[2]، 2012). پژوهشهای پیشین در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتها (بهعنوان نمونه، کارول[3]، 1979؛ جونز[4]، 1995؛ گریگا[5] و مله[6]، 2004؛ و مکی و همکاران[7]، 2007) یک زمینه نظری برای ورود انتظارات اخلاقی تجاری به چارچوب اقتصادی را فراهم کردهاند. بهعنوان مثال، کارول (1979) در مدلی پیشنهادی خود تعهدات اجتماعی یک شرکت را ترسیم میکند که شامل مسئولیتهای اقتصادی، حقوقی، اخلاقی و اختیاری است. جونز (1995) چارچوبی نظری را برای ادغام تئوری اقتصادی و اخلاق تجاری توسعه داد. از دیدگاه وی، شرکتها فعالیتهای تجاری خود را بر اساس اعتماد و همکاری انجام میدهند و انگیزهای برای نشان دادن تعهد به رفتار اخلاقی دارند. اتکینز[8] (2006) ادعا میکند که سرمایهگذاری در مسئولیت اجتماعی برای شفافیت در گزارشگری مالی شرکت است. بهعبارت دیگر، شرکتهای با رفتار اجتماعی مسئولانه سعی میکنند که با انتخاب و اجرای شیوههای رفتار اجتماعی درست برای افراد ذینفع، انتظارات اخلاقی جامعه را برآورده کنند و از این طریق منجر به ایجاد محدودیت در اقداماتی همچون مدیریت سود گردیده و در نتیجه اطلاعات مالی شفافتر و قابل اعتمادتری را برای سرمایهگذاران فراهم کنند.
فهرست مطالب
- چکیده
- فصل اول: کلیات پژوهش
- 1-1- مقدمه
- 1-2- بیان مسأله پژوهش
- 1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
- 1-4- اهداف پژوهش
- 1-5- فرضيههای پژوهش
- 1-6- روش انجام پژوهش
- 1-7- استفادهكنندگان از نتايج پژوهش
- 1-8- تعريف واژههاي كليدي
- 1-9- ساختار پایاننامه
- فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
- 2-1- مقدمه
- 2-2- مباني نظري پژوهش
- 2-2-1- مفهوم گزارشگری اطلاعات مالی
- 2-2-1-1- مخاطبین اطلاعات مالی
- 2-2-1-2- مزایای ارائه اطلاعات مالی
- 2-2-1-3- هزینههای مربوط به ارائه اطلاعات
- 2-2-2- تئوریهای مرتبط با ارائه اطلاعات
- 2-2-2-1- تئوری نمایندگی
- 2-2-2-2- تئوری علامتدهی
- 2-2-3- کیفیت اطلاعات مالی
- 2-2-3-1- کیفیت اقلام تعهدی
- 2-2-3-2- مربوط بودن اطلاعات مالی
- 2-2-3-3- کیفیت افشا
- 2-2-4- مسئولیت اجتماعی شرکتها
- 2-2-4-1- ديدگاههاي مسئوليت اجتماعي سازمانها
- 2-2-4-2- مدلهای مسئولیت اجتماعی شرکتها
- 2-2-4-2-1- مدل پنج بعدی مسئولیت اجتماعی شركتها
- 2-2-4-2-2- مدل مسئولیت اجتماعی كارول
- 2-2-4-2-3- چارچوب تعیین استراتژیهای مسئولیت اجتماعی شركتی
- 2-2-4-3- تبيين مفهومي مسئوليت اجتماعي شركتها
- 2-2-4-3-1- ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ در ﻗﺒﺎل ﺳﻬﺎﻣﺪاران و ﻣﺎﻟﻜﺎن
- 2-2-4-3-3- ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ در ﻗﺒﺎل ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن و ﻣﺼﺮف ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن
- 2-2-5- نقش مسئولیت اجتماعی در کیفیت اطلاعات مالی شرکتها
- 2-3- پیشینه پژوهش
- 2-3-1- پیشینه خارجی
- 2-3-2- پیشینه داخلی
- فصل سوم: روش اجراي پژوهش
- 3-1- مقدمه
- 3-3- تعریف و اندازهگیری متغيرهاي پژوهش
- 3-3-1- متغير مستقل
- 3-3-3- متغیرهای کنترلی
- 3-4- جامعه و نمونه آماري
- 3-5- ابزار گردآوري دادهها
- 3-6- روش جمعآوري دادهها
- 3-7- روش تجزيه و تحليل دادهها و آزمون فرضيهها
- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
- 4-1- مقدمه
- 4-2- یافتههای پژوهش
- 4- 2- 1- آمار توصیفی
- 4-2-2- آمار استنباطی
- 4-2-2-1- نتایج رگرسیونی مرتبط با آزمون فرضیههای پژوهش
- فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
- 5-1- مقدمه
- 5-2- مروري بر نتايج به دست آمده از پژوهش
- 5-3- محدودیتهای پژوهش
- 5-4- پیشنهادهای پژوهش
- منابع
- عنوان : پایان نامه بررسی تجربی اثرات دیدگاه های مدیران نسبت به مسئولیت اجتماعی بر کیفیت اطلاعات مالی
قالب: word و قابل ویرایش - تعداد صفحات: 107 صفحه
- قیمت:
79000 تومان49000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.