شرح مختصر :
اختلال اوتیسم ، در طبقه ی اختلال نافذ رشد طبقه بندی شده است (انجمن روان پزشکی امریکا ، 2013) واز آنجا که این نوع اختلال ها گروهی از مسائل را در بر می گیرد که به صورت آشفتگی ها وجوه چند گانه ی زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می دهد ، به آن نافذ یا فراگیر می گویند . ظهور آن در سال های اولیه کودکی و نیز نقص در تعاملات و روابط اجتماعی است که به عنوان محوری ترین ویژگی همه ی این نوع اختلال ها محسوب می شود . براساس نظر کانر خصیصه برجسته و اساسی اوتیسم ” ناتوانی کودکان در برقراری ارتباط باافراد و موقعیت ها به روش معمول از ابتدای زندگی” است . طبق تعریف انجمن روان پزشکی امریکا (APA) اختلال اوتیسم باآسیب شدید و نافذ در چندین جنبه ی رشدی از جمله مهارتهای تعامل اجتماعی متقابل ، مهارتهای ارتباط با وجود رفتار ، علایق و فعالیت های کلیشه ای مشخص می شوند . علائم دیگر کودکان مبتلا به اوتیسم شامل اختلال در مکالمه وزبان (از جمله پژواک گویی ، تأخیر در رشد زبان و استفاده معکوس از ضمایر ) ، بی ثباتی خلق و عاطفه ، عدم واکنش صحیح به محرک های حسی می باشد و همه ی این سه ویژگی قبل از 3 سالگی (36 ماهگی) بروز پیدا می کند (کاپلان و سادوک، ترجمه پورافکاری،1390)
فهرست مطالب
- چکیده
- فصل اول :کلیات پژوهش….
- 1-1- مقدمه.
- 1-2- بیان مسأله.
- 1-3- اهمیت وضرورت پژوهش….
- 1-4- اهداف پژوهش….
- 1-4-1- هدف کلی..
- 1-4-2- اهداف فرعی..
- 1-5- فرضیه های پژوهش….
- 1-6- تعاریف مفهومی وعملیاتی متغیرها
- فصل دوم:مروری برتحقیقات انجام شده
- 2-1- مقدمه.
- 2-2- تاریخچه.
- 2-3- اختلال اوتیسم..
- 2-4- ويژگي ها
- 2-4-1- رشد اجتماعي..
- 2-4-2- ارتباط..
- 2-4-3- رفتارهاي تكراری..
- 2-4-4- علایم دیگر
- 20 2-5- معیارهایی برای اختلال طیف اوتیسم
- 2-6- درمان اوتيسم و انواع آن..
- 2-7- تحلیل رفتارکاربردی..
- 2-8- هدف از کاربرد ABA برای کودک اتیستیک….
- 2-9- چگونه ABA بر یادگیری کودک تاثیر می گذارد.
- 2-10- اجزاء ABA… 30
- 2-11- روش ABA افراد اوتیسم را به حداقل ۶ طریق (روش) پشتیبانی می کند.
- 2-12- اصول تقویت رفتار مطلوب…
- 2-12-1- پاداش ها
- 2-12-2- اصل جانشینی..
- 2-12-3- اصل تقویت مثبت…
- 2-12-4- اصل شکل دادن..
- 2-12-5- تعميم و نگهداري..
- 2-13- اصول حذف رفتار نامطلوب…
- 2-13-1- اصل خاموشی..
- 2-13-2- اصل اشباع.
- 2-14- مهارت هاي خودياري..
- 2-14-1- آموزش غذا خوردن..
- 2-14- 2-آموزش دستشویی رفتن..
- 2-14-3- استحمام و بهداشت…
- 2-14-4- مهارت پوشيدن :
- 2-15-پیامدهای ضعف در مهارتها ی خودیاری..
- 2-16- رفتارهای تکراری..
- 2-17- پیشینه پژوهش….
- 2-17-1- پیشینه پژوهش در ایران..
- 2-17-2- پیشینه پژوهش در خارج..
- فصل سوم: روش تحقیق
- 3-1- روش پژوهش….
- 3-2- جامعه ی آماری..
- 3-3- نمونه وروش نمونه گیری..
- 3-4- مقیاس نمره گذاری اوتیسم گیلیام.
- 3-4-1- پایایی وروایی مقیاس نمره گذاری اوتیسم گیلیام.
- 3-5- جدول تحول مهارت های خودیاری
- 3-5-1-پایایی و روایی جدول تحول مهارت های خودیاری..
- 3-6- روش اجرا پژوهش….
- 3-7- مداخله درمانی..
- 3-8- روش های تجزیه و تحلیل..
- فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادهها
- 4-1- يافتههاي توصيفي..
- 4-2-بررسی مفروضه های تحلیل کوواریانس.
- 4-3- يافتههاي مربوط به فرضیه های تحقیق..
- فصل پنجم : نتیجهگیری کلی وپیشنهادها
- 5-1- بحث وتبیین نتایج..
- 5-2- پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده
- 5-3- پیشنهادهای اجرایی..
- 5-4- محدودیتها و مشکلات پژوهش….
- منابع..
- عنوان : پایان نامه افزایش مهارت های خودیاری و کاهش رفتارهای نامطلوب با استفاده از روش تحلیل رفتارکاربردی در کودکان مبتلا به اوتیسم شهر گرگان
قالب: word و قابل ویرایش - تعداد صفحات: 150 صفحه
- قیمت:
79000 تومان49000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.