شرح مختصر :
دانش آموزان مبتلا به ناتواني هاي يادگيري به دليل اختلال در خواندن و نوشتن يا محاسبات در اغلب دروس خود با مشكل مواجه مي شوند (آناستازیا و اوربینا، 2009). اين گروه باوجود آن كه در اكثر مواقع از هوش طبيعي برخوردارند، نمي توانند پيشرفت تحصيلي مطلوبي داشته باشند و با سختي به تحصيل ادامه مي دهند و يا ترك تحصيل مي كنند كه اين به نوبه ي خود صدمات اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و عاطفي-رواني بسيار براي ايشان و جامعه به دنبال دارد. اين افراد داراي مشكلاتي نظير مشكل در حافظه ي شنيدارى و ديدارى، حفظ توجه، بازداري تكانه ها، هماهنگى حركتى، ادراك و تميز شنيدارى و ديدارى، ضعف انگيزش، ضعف در تعميم و سازماندهى، ضعف در حافظه ي فعال، حواس پرتى، ضعف در ادراك نقش از زمينه، پردازش اطلاعات، هماهنگى ديدارى حركتى، سبك يادگيرى و بي قرارى و بيش فعالى مي باشند (تارويان، نيكلسن و فاوست، 2007). به طوري كه اختلال در كاركردهاي حافظه (مثلاً، نقص در حافظه ي كوتاه مدت و حافظه ي كاري و نقص خفيف در رمزگرداني و راهبردهاي شناختي و فراشناختي) از ويژگي هاي مهم ديگر كودكان داراي ناتواني يادگيري است.
فهرست مطالب
- چکیده
- فصل اول کلیات پژوهش
- 1-1- مقدمه.
- 1-2- بیان مساله.
- 3-1- ضرورت انجام تحقیق.
- 4-1- هدف کلی..
- 1-4-1- اهداف جزئی..
- 5-1- فرضیات..
- 1-6- تعاریف متغیرها
- 1-6-1- تعریف مفهومی..
- 1-6-2- تعریف عملیاتی:
- فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق
- 1-2- مقدمه.
- 2-2- مبانی نظری..
- 2-2-1- مفهوم و تعریفهای مختلف هوش…
- 2-2-2- نیمرخ هوشی وکسلر4.
- 2-2-3- روش توانایی عمومی..
- 2-2-4- روش چیرگی شناختی..
- 2-2-5- اختلال یادگیری خاص…
- 2-2-5-1- ملاک های تشخیصی..
- 2-2-5-2- ویژگیهای تشخیصی..
- 2-2-5-3- شیوع:
- 2-2-6- نارساخوانی: دانشآموزانی که درخواندن مشکل دارند.
- 2-2-7- فرایند خواندن.
- 2-2-8- مؤلفههای خواندن، تشخیص کلمه و درک مطلب..
- 2-2-9- مهمترین مشکلات کودکان نارسا خوان عبارتند از:
- 2-2-9-1- مشکلات واج شناختی..
- 2-2-9-2- مشکلات روان خواندن.
- 2-2-9-3- درک مطلب..
- 2-2-10- ارزیابی خواندن.
- 2-2-10-1- آزمونهای تشخیص…
- 2-2-10-2- پرسشنامه غیر رسمی خواندن(IRI)
- 2-2-10-3- تدریس بالینی..
- 2-2-10-4- نظارت بر پیشرفت دانشآموز.
- 2-2-11- راهبردهای تدریس…
- 2-2-11-1- راهبرهای بهبود تشخیص کلمه.
- 2-2-11-2- راهبردهای بهبود روان خوانی..
- 2-2-11-3- راهبردهای بهبود درک مطلب..
- 2-2-11-4- معنی دادن به واژهها و مفاهیم.
- 2-2-11-5- راهبردهای یادگیری خواندن.
- 2-2-12- رویکردهای ترمیمی خاص در تدریس خواندن.
- 13-2-2- اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی..
- 1-13-2-2- ملاکهای تشخیصی..
- 2-13-2-2- ویژگیهای تشخیصی..
- 3-13-2-2- شیوع.
- 2-2-14- پیامدهای کارکردی اختلال کاستی توجه/ بیشفعالی..
- 2-2-15- جنبههای شناخته شده و ناشناخته اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی..
- 2-2-16- آیا کودکان مبتلا به اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی نشانههای این اختلال.
- 2-2-17- تشخیص و سنجش اختلال کاستیتوجه/ بیشفعالی..
- 2-2-18- اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی چه عللی دارد؟.
- 2-2-18-1- عوامل عصب شناختی..
- 2-2-18-2- عوامل ارثی..
- 2-2-19- ویژگیهای رفتاری اشخاص دارای اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی..
- 2-2-20- دارودرمانی چه تأثیری بر رفتار افراد با اختلال نارسایی توجه / بیشفعالی دارد؟.
- 2-2-20-1- اثرات جانبی..
- 2-2-21- 1- کاهش محرکها
- 2-2-21-2- ساختار.
- 2-2-21-3- ارزیابی رفتاری کارکردی..
- 2-2-21-4- خود مدیریتی مبتنی بر وابستگی..
- 2-2-21-5- خود نظارتی بر توجه.
- 2-2- پیشینه پژوهشی..
- 2-2-1- تحقیقات داخلی..
- 2-2-2- تحقیقات خارجی..
- فصل سوم: روش تحقیق
- 1-3- مقدمه.
- 2-3- روش و طرح تحقیق.
- 3-3- جامعه آماری..
- 3-4- نمونه، روش نمونه گیری و حجم نمونه.
- 3-5- ابزار اندازه گیری داده ها
- 3-6- متغيرهاي تحقيق.
- 3-7- شیوه اجرا
- 3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها
- فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
- 4-1- مقدمه.
- 2-4 – یافته های توصیفی..
- 4-3 : یافته های مربوط به فرضیه ها
- فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادها
- 5-1- مقدمه.
- 5-2- بحث و بررسی..
- 5-4- پیشنهادها
- 5-4-1- پیشنهادات پژوهشی..
- 2- 4- 5- پیشنهادات کاربردی..
- 5-5- محدودیت ها
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان : پایان نامه بررسی ضریب هوشی دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی کمبود توجه و اختلال یادگیری
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 158 صفحه
- قیمت:
69000 تومان49000 تومان
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خریدمحصول“ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.