شرح مختصر:
وجود نیروهای انسانی متعهد به سازمان در هر سازمان ضمن کاهش غیبت، تاخیر و جابجایی، باعث افزایش چشمگیر عملکرد سازمان، نشاط روحی کارکنان و تجلی بهتر اهداف متعالی سازمان و نیز دستیابی به اهداف فردی خواهد شد. عدم احساس تعهد و تعهد سطح پایین، نتایج منفی را برای فرد و سازمان به دنبال دارد؛ از جمله نتایج، ترک خدمت، غیبت زیاد، بی میلی به ماندن در سازمان، کاهش اعتماد مشتریان و کاهش درآمد می باشد(دلگشایی و همکاران، 1387: 61) .
به منظور غلبه بر شرايط نامطمئن، پيچيده و پويا تنها راهي كه پيش روي مديران قرار دارد، توانمندسازي كاركنان از طريق كسب دانش و مهارتي كه به سرعت كهنه و منسوخ مي شود؛ است. از اين رو، داشتن نيروي انساني توانا و كارآمد كه بنياد ثروت ملي و دارائي هاي حياتي سازمان به حساب مي آيند، منافع بسيار زيادي براي سازمان ها به دنبال خواهد داشت. در واقع، مطالعات مديريت اظهار مي نمايند كه پرداختن به توانمندسازي كاركنان جزء اصلي اثربخشي مديريت است. بنابراين، توانمندسازي به عنوان تسهيل رفتار انگيزاننده تعريف شده است(ضيائي و همکاران،1387: 71).
امروزه با بروز تحولات سريع محيطي در عرصه ي سازمان ها، نظير استفاده از فناوري اطلاعات و شبكه هاي جهاني كه موجب سهولت جريان اطلاعات در سطوح مختلف سازماني است، تخت و پهن شدن سازمان ها و حركت آنها به سمت ساختارهاي پويايي مانند ساختارهاي دايره اي و شبكه اي، افزايش ميزان رقابت در دستيابي به بازار كار، خدمات و توليدات ساير كشورها، سازمان ها به سمت كاهش نيروي انساني و افزايش سطح كيفيت نيروي كار رفته اند. سازمان ها كمتر مايل به جلب اطاعت اعضاء خود از طريق اجبار هستند بلكه بيشتر به سمت تعهد دروني شده و افزايش اعتماد در سازمان مي باشند. بنابراين، لزوم پرورش كاركناني كه داراي توانايي خود مديريتي باشند باعث شده كه “توانمندسازي” نيروي انساني به عنوان يك پارادايم جديد توجه بسياري از صاحبنظران مديريت را به سوي خود جلب كند(سیدجوادین و همکاران، 1388: 76).
توانمندسازي كاركنان، روش جديدي است كه براي افزايش بهره وري از راه افزايش تعهد كاركنان به سازمان و بالعكس مورد استفادة مديران قرار مي گيرد و اين شيوة ارزشمندي است كه بين كنترل كامل مديريت و آزادي عمل كاركنان توازن برقرار مي كند. توانمندسازي، راهي متفاوت براي كاركردن افراد با يكديگر است و هدف اصلي آن تغيير ساختار مديريت از شكل سنتي و هرمي به ساختار مشاركتي است توجه ويژه به تعامل بين افراد و محيط آنها و چگونگي تاثير اين تعامل بر فرايندهاي توانمندسازي، از موضوعاتي است كه همواره بايد مورد توجه قرار گيرد. تغييرات محيطي و افزايش رقابت جهاني موضوع توانمندسازي كاركنان را در كانون توجه مديران قرار داده است، چرا كه اين مسئله ظرفيت بالقوه اي را براي بهره برداري از توانايي هاي انساني ايجاد مي كند
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات — — 1 |
1-1- مقدمه – 2 |
1-2- بیان مسأله – 7-3 |
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق — 9-7 |
1-4- اهداف تحقیق — 9 |
1-5- سؤال اصلی تحقیق — 10 |
1-6- سؤال فرعی تحقیق — 10 |
1-7- تعاریف مفاهیم و واژه ها — 12- 10 |
1-8- قلمرو تحقیق — 12 |
|
|
|
3-2- توانمندسازی روان شناختی و ساختاری – 27 -24 |
2-4- چارچوب نظری توانمندسازی – 32-28 |
2-5- مقایسه توانمندسازی در رویکرد ساختاری با رویکرد روان شناختی — 38-32 |
2-6- ارکان توانمندسازی — 41-39 |
2-7- سطوح توانمندسازی — 42-41 |
2-8- انواع توانمندسازی – 43-42 |
2-9- اجزای توانمندسازی 46-43 |
2-10- فرایند توانمندسازی — 46 |
2-11- تئوری های توانمندسازی – 47-46 |
2-12- نظرات مختلف درباره ابعاد توانمندسازی — 48 |
2-13- نظریه های توانمندسازی – 49 |
2-14- عوامل و موانع توانمندسازی – 51-49 |
2-15-کلیدهای توانمندسازی از دیدگاه بلانچارد — 55-52 |
2-16- برنامه های توانمندسازی – 57-55 |
2-17- عوامل مؤثر بر موفقیت برنامه های توانمندسازی 58-57 |
2-18- فرایند توانمندسازی در منابع انسانی – 61-58 |
2-19- مدل توانمندسازی ملهم – 62 |
2-20- اصول توانمندسازی در سازمان های دولتی 65-63 |
2-21- جمع بندی حاصل از توانمندسازی — 65 |
2-22- مفهوم و تعریف سازمانی 66 |
2-23- تعهد سازمانی – 69-67 |
2-24- اخلاق کار- وجدان کار- تعهد کار — 70-69 |
2-25- انواع تعهد — 72-70 |
2-26- تعریف تعهد سازمانی — 74-72 |
2-27- اهمیت و ضرورت توجه به تعهد سازمانی – 75-74 |
2-28- دیدگاهها در مورد تعهد سازمانی — 79-75 |
2-29- عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی — 81-80 |
2-30- نتایج حاصل از تعهد سازمانی — 81 |
2-31- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور — 85-82 |
2-32- تحقیات انجام شده در داخل کشور — 90-85 |
2-33- چارچوب نظری تحقیق – 92-91 |
2-34- فرضیه های تحقیق 92 |
2-35- مدل استفاده شده در پژوهش — 93 |
2-36- خلاصه و نتیجه گیری فصل دوم – 95-94 |
فصل سوم: روش تحقیق — 96 |
3-1- مقدمه 98-97 |
3-2- فرایند تحقیق — 99-98 |
3-3- روش تحقیق — 100 |
3-4- جامعه آماری — 100 |
3-5- نمونه آماری — 102 -101 |
3-6- روشها و ابزار گردآوری داده ها — 103-102 |
3-7- روایی و پایایی پرسشنامه — 104-103 |
3-8- محاسبه مقادیر آلفای کرونباخ — 105-104 |
3-9- متغییرهای تحقیق – 106-105 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری — 107 |
4-1- مقدمه — 108 |
4-2- یافته های تحقیق — 120-108 |
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 121 |
5-1- نتیجه گیری – 134 -122 |
5-2- پیشنهادات — 141 -135 |
5-3- محدودیت های تحقیق 142 |
منابع 150 -143 |
عنوان : | پایان نامه تاثیر آموزش کارکنان بانکی در افزایش کاربرد خدمات بانکداری الکترونیکی |
تعداد صفحات: | 148 صفحه |
قالب: | word و قابل ویرایش |
قیمت: | فقط 12000 تومان |
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا یک نسخه از فایل نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ”خرید محصول“ کلیک کنید.
سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه ؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه ،لینک فایل مورد نظر به ایمیل شما بلافاصله ارسال می گردد.
جهت راهنمای پرداخت اینترنتی اینجا کلیک کنید