شرح مختصر :
فناوري اطلاعات و ارتباطات در بسياري از فعاليت هاي اجتماعي، حرفه اي و آموزشي بشر قرن بيست و يکم نقش دارد. به سختي مي توان تصور کرد که زندگي در عصر حاضر بدون فناوري و بخصوص رايانه امکان پذير باشد. جهاني شدن کسب و کار، پيشرفت هاي عظيم در فناوري اطلاعات، و نياز به نيروی کار آشنا با مهارتهاي رايانهاي باعث اقبال روزافرون دولتها با استفاده از فناوري اطلاعات در دور ه هاي آموزشي پيش از دانشگاه و آموزش عالي شده است (لي لاي هنگ و لاي لينگ، 2002).
به علاوه، پژوهشهای بسياري نشان ميدهد که بهکارگيري فناوري در آموزش موجب افزايش موفقيت تحصيلي، بهبودکيفيت آموزش، کاهش هزينههاي آموزشي، افزايش فرصتهاي يادگيري و امکان دسترسي گسترده و سريع به اطلاعات ميشود (کولیک و کولیک، 1991).
تجربه قبلي کاربران دانشآموز و دانشجو و ميزان زماني که آنها صرف کار با رايانه ميکنند به علاقه آنان به انجام فعاليتهاي مختلف و عموماً فعالیتهای درسي بستگي دارد. اين علاقه به کاربران کمک ميکند تا بر مشکلات و ناکاميهایي که در اثر تعامل با رايانه ايجاد ميشود فایق آیند (براتن و استرامسو، 2006).
يکي از مهمترين عواملي که دانشآموزان را به استفاده از رايانه تشويق ميکند، نگرش مثبت آنان نسبت به رايانه و مفيد در نظرگرفتن آن است. بدين ترتيب « اعتماد به نفس بيشتر، مهارت زياد و نگرش مثبت بهطور مداوم يکديگر را تقويت ميکنند» (لي، لاي هنگ ولاي لينگ، 2002).
علاقه دانشآموزان به استفاده از رايانه و يادگيري مهارتهاي لازم با رشته تحصيلي آنان نيز مرتبط است. پژوهشها نشانگر اين مطلب است که دانشآموزان رشتههاي فني از دانشآموزان رشتههاي علوم انساني در کار با رايانه ماهرترند، زيرا بيشتر با رايانه کار ميکنند و از ابزارهاي متنوع فناوري استفاده ميکنند و در نتیجه کمتر از رايانه هراس دارند (رحیمی، 1385).
فهرست مطالب
- چکیده
- فصل اول: کلیات تحقیق
- مقدمه
- بیان مساله
- ضرورت انجام تحقیق
- هدف تحقیق
- فرضیه های تحقیق
- متغیرهای تحقیق
- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر های تحقیق
- فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
- مقدمه
- مبانی نظری پژوهش
- آموزش
- یادگیری
- نقش راه های حسی در یادگیری
- تأثیر تکنولوژی بر پیشرفت تحصیلی
- چارچوب نظری تحقیق
- تعریف رسانه
- ارتباط
- تعریف ارتباط
- سیر تاریخی وسایل ارتباط جمعی: تاریخچه مختصر ظهور وسایل ارتباط جمعی
- ویژگی های مشترک وسایل ارتباط جمعی
- سطوح تأثیر وسایل ارتباط جمعی بر جامعه
- کارکردهای آشکار و پنهان وسایل ارتباط جمعی
- انواع تجمعات انسانی در ارتباط جمعی
- ساخت سازمان و مدیریت وسایل ارتباط جمعی
- انواع مدیریت در وسایل ارتباط جمعی
- تقسیم بندی نظریات مربوط به میزان تأثیرات وسایل ارتباط جمعی بر مخاطبان
- نظریات مربوط به تاثیرات نامحدود رسانه ها (مخاطب منفعل)
- نظریات تاثیر محدود رسانه یا مخاطب فعال (نظریه استحکام)
- نظریات مربوط به تاثیرات مشروط رسانه ها
- تعدد وسایل ارتباط جمعی و خنثی سازی اثرات
- تعدد ارزش ها و کاستی اثرات
- رویکرد نظری: چهار مرحله تاثیر محتوای رسانه ها
- نظریات مربوط به تاثیرات وسایل ارتباط جمعی
- تاثیرات وسیله ارتباطی
- مک لوهان و رسانه های سرد و گرم: وسیله همان پیام است
- سیر تحول ارتباطی جوامع از نظر ژان کلوتیه
- دیوید رایزمن و دوران تاریخ اجتماعی بشر
- تاثیرات محتوای وسایل ارتباط جمعی
- تحلیل کارکردی وسایل ارتباط جمعی از دیدگاه لاسول و رایت
- کارکردهای مثبت و منفی وسایل ارتباط جمعی از دیدگاه لازارسفلد و مرتون
- محیط پیرامون و اثر رسانه ها
- نظریه نیازجویی مخاطبان در رویارویی با رسانه های جمعی
- نقش وسایل ارتباط جمعی در کشورهای در حال توسعه
- دانیل لرنر
- اثر بومرانگ ، انگ و کاستی تأثیر وسایل ارتباط جمعی
- دیدگاه های مخاطبان درباره وسایل ارتباط جمعی
- اثرهای ارتباطی وسایل ارتباط جمعی
- وسایل ارتباط جمعی و تغییر نگرش
- نظریات دی فلور
- الگوی لاویج و اشتاینر (با تاکید بر اثربخشی تبلیغات)
- اثرهاي وسايل ارتباطي بر ادراك
- فرایندهای گزینشی
- وسایل ارتباط جمعی و فرهنگ: مطالعات انتقادی تاثیرات وسایل ارتباطی
- نظریه هژمونی فرهنگی
- نظریات مکتب فرانکفورت
- نظریه صنایع فرهنگی
- خلاصه دیدگاه ها در مورد تأثیر وسایل ارتباط جمعی بر مخاطبان
- وسایل ارتباط جمعی و خشونت
- نظریات مربوط به خشونت
- نظریه یادگیری اجتماعی
- نظریه اثر محرک
- نظریه اجتماعی- رشدی
- اثر حساسیت زدایی
- اثر آگاهی و هشیاری اجتماعی
- نظریات باندورا درباره خشونت
- نظریه کاشت گربنر و خشونت رسانه ای
- خلاصه نظریات درباره خشونت
- تاثیرات وسایل ارتباط جمعی بر افکار عمومی
- تعابیر متفاوت و متضاد از افکار عمومی
- عوامل پیدایش افکار عمومی
- ابزارهای جهت دهی افکار عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی
- نظریات هابرماس درباره حوزه عمومي و تاثیرات وسایل ارتباط جمعی
- گفتوگو در حوزه عمومي
- برنامه درسی
- رویکردهای برنامه درسی از منظر میلر و جایگاه آموزش الکترونیک در آنها
- نقش آموزش الکترونیک در رویکرد رفتاری و قابلیت مداری
- نقش آموزش الکترونیک در رویکرد موضوعی – دیسیپلینی
- نقش آموزش الکترونیک در رویکرد اجتماعی
- نقش آموزش الکترونیک در رویکرد رشد گرا
- نقش آموزش الکترونیک در رویکرد شناختی
- نقش آموزش الکترونیک در رویکرد انسانگرایانه
- نقش آموزش الکترونیک در رویکرد ماورای فردی
- پیشینه پژوهش
- تحقیقات خارجی
- تحقیقات داخلی
- فصل سوم : روش اجرای تحقیق
- مقدمه
- روش تحقيق
- فرآيند تحقيق
- ابزار و روش های گردآوري دادهها
- جامعه آماري
- روش نمونه گيري
- قلمرو تحقیق
- قلمرو مکانی
- قلمرو زمانی
- پرسشنامه استفاده از وسایل ارتباط جمعی (رایانه) بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
- روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها
- روش آماری
- فصل چهارم: نتایج
- مقدمه
- آزمون فرضیه ها
- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
- مقدمه
- بررسی فرضیه ها
- بحث و نتیجه گیری کلی
- پیشنهادات پژوهشی
- فهرست منابع و مآخذ
- الف: منابع فارسی
- ب: منابع لاتین
- عنوان پایان نامه: بررسی تاثیر استفاده از وسایل ارتباط جمعی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
- قالب: word و قابل ویرایش
- تعداد صفحات: 154 صفحه
- قیمت:
69000 تومان49000 تومان
قوانين و مقررات سايت مي باشد .
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
توجه ، توجه خیلی مهم : لطفا ایمیل خود را بدون www وارد کنید و از درستی ایمیل خود مطمئن باشید زیرا علاوه بر دانلود فایل، یک نسخه از آن نیز به صورت خودکار به ایمیل شما ارسال می گردد.
بعد از پرداخت آنلاین توسط کارتهای بانکی تحت شتاب لینک دانلود فایل بصورت اتوماتیک برای شما آزاد و نمایش داده می شود و همچنین اگر در هنگام خرید ایمیل خود را وارد کرده باشید یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
راهنمای دانلود :
- ابتدا بر روی گزینه خرید در بالا کلیک کنید سپس نام و ایمیل خود را در کادر وارد و بر روی گزینه ” خرید که به رنگ آبی است “ کلیک کنید.
- سپس با انتقال به سامانه پرداخت و انتخاب گزینه؛ پرداخت از طریق درگاه های بانکی؛ بانک صادر کننده کارت خود را انتخاب و با پرداخت وجه، بلافاصله لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما نمایش داده می شود و یک نسخه از آن نیز به ایمیل شما ارسال می گردد.